Fitness Seller

Verenigde Staten

Voor de liefhebbers. Filmpje van die vrouw die in dat gebouw wordt neergeknald. Bizarre tijd waarin we leven, dat dat soort dingen gewoon gefilmd worden en op internet komen.

Pro trumpers zijn echt de sjw huilebalken van 2020 geworden imo. Iedereen en hun moeder de schuld geven van het verliezen van de verkiezingen
Ik heb me kapot gelachen om die huilbaby's 4 jaar terug.
Deze staat op het netvlies:

Echter zitten ze nu aan de andere zijde. Daarin verschillen ze niet veel, toch mooi hoe dergelijke overeenkomsten elkaar verbinden.

He maar weten jullie wel dat bij deze gewelddadige bestorming 4 mensen zijn overleden?

3 aan een 'medical emergency' maar het gaat erom dat Trump aanhangers iets deden en daar mensen bij dood gingen.

Deze staat op het netvlies:

Echter zitten ze nu aan de andere zijde. Daarin verschillen ze niet veel, toch mooi hoe dergelijke overeenkomsten elkaar verbinden.

Eens, de extremen aan beide kanten gedragen zich diep triest. Het probleem is dat Amerika (en daarmee het hele westen), alleen maar zwakker wordt met deze extreme polarisatie. Amerika heeft een paar grote problemen:

1. Armoede vs extreme rijkdom - de verschillen zijn in een aantal gevallen echt te groot geworden
2. Opioid crisis en het aantal junkies
3. Onbetaalbare zorg
4. De enorme tweedeling tussen platteland en steden - waar de mensen op het platteland vinden dat ze vergeten worden, negeren ze stedelijke problemen, maar zeker ook andersom wordt er te schamper gedaan over het platteland 'Trump' country. De enige reden waarom hij 4 jaar geleden kon winnen is omdat zoals altijd de focus ligt op een paar stedelijke gebieden en de rest kan doodvallen. (in Nederland trouwens ook zo)
5. Religieus extremisme waarbij ik SJW gedrag ook maar even onder religie vat. Van het verbieden van vlees eten tot het verbieden van Abortus... het was toch 'Land of the free?
6. De enorme macht van grote bedrijven, Technologie, farma, maar ook bedrijven als GM, wapenindustrie etc. Deze worden beschermd ten koste van een heleboel gewone mensen
7. Klimaat : amerika heeft er nog relatief weinig last van - maar meer woestijn, minder water, meer stormen, mindere landbouwopbrengsten etc. Het gaat gewoon wel langzaam gebeuren.

Biden gaat dit ook niet zomaar oplossen. Niemand doet dat zomaar. Dit is gegroeid in een jaar of dertig, sinds er even geen echte gemeenschappelijke vijand was. Nu weet men niet meer hoe je 'United' en slim tegenover China kan gaan staan. De communisten zijn overwonnen vanwege vrije marktwerking, maar ook sterke sturing van de overheid daarin. Alles loslaten heeft niet echt gewerkt (zie de dikke crises die er waren en problemen

He maar weten jullie wel dat bij deze gewelddadige bestorming 4 mensen zijn overleden?

3 aan een 'medical emergency' maar het gaat erom dat Trump aanhangers iets deden en daar mensen bij dood gingen.
Hartfalen van al die dikke republikeinse padden met hun plofkoppen en trumpvlaggen

Dit is helaas nu juist wat er niet gebeurt.

Het is nog even afwachten op de inauguratie en de dagen daarna, maar dit was in principe een klein groepje.

Zijn beiden luidruchtig en gepassioneerd? Ja maar daar houden de overeenkomsten ook wel op.

Het SJW grieven is toch decennia lang uitvoerig bestudeerd en van alle kanten wetenschappelijk onderuitgehaald. Nergens kan institutionele ongelijkheid worden aangetoond. En de voorgestelde veranderingen zijn desastreus op elk vlak van de samenleving. Dan hebben we het nog niet eens over de manier waarop ze zich uiten en die verandering willen doorvoeren.

Deze patriotten hebben twijfels over de uitvoering van stemwetten bij de recente verkiezingen. Hiervan is niks grondig onderzocht, geen enkele audit gedaan, terwijl er in sommige staten wel tal van aanwijzingen van zijn zo niet overduidelijke constitutionele overtredingen publiek bekend. (en ook daadwerkelijke court rulings die het telproces moesten bijstellen omdat de procedures inderdaad niet eerlijk werden gevolgd) Om maar niet te spreken van jarenlange concrete aantijgingen tegen de betrouwbaarheid van het systeem door BEIDE partijen. Niemand -tot SCOTUS aan toe- wil het ook laten uitzoeken omdat de mogelijke gevolgen te groot zijn. Letterlijk de reden die wordt gegeven om de uitkomst te ondertekenen is niet omdat het de overduidelijke waarheid is en gerechtigheid heeft gezegevierd maar omdat het toneelspel door moet gaan. Dat lijkt me toch nogal een betere reden om niet aan te polderen maar eens even wat van je te laten horen. En dat doen ze dan met gepaste controle. De voorgestelde verandering is om onderzoek te vragen, even handtekeningen te bekijken, en de constitutie te volgen. Daar is gisteren bij een ruim vooraf aangekondigd legitiem protest een ongewapende vrouw voor genekschot. (en ja ik snap dat ze een barricade te ver ging en secret service doesn't f**k around maar als er een perfect geval voor een waarschuwingsschot of nonlethal intervention is dan was het deze wel)

Dit zijn de feiten.

Wat een onzin. Diezelfde social media staan vol met complete bullshit vanuit het andere kamp. Dat ze een president die bijna een burgeroorlog begint eraf mikken is niet de fout van die social media, die president is een mafkees. Waarom verdedigen jullie een deel van de Republikeinen (kamp Trump) terwijl die toch echt een wettig gewonnen verkiezing proberen te saboteren.
Dat Sociale Media anders en strenger optreden tegen conservatief en rechts Amerika (overigens ook in Nederland) is een feit, dat heeft helemaal niets te maken met Trump, de Republikeinen of het verdedigen of goedpraten van de inhoud van Trump of wat daarin gelezen wordt of mensen die aan de kant van Trump zouden staan..
Het is nog veel simpeler imo, die bedrijven mogen gewoon doen wat ze willen, kan je je daar niet in vinden, dan ga je toch gewoon naar de concurrent.
Nee, want deze bedrijven hebben enerzijds een monopolypositie en anderzijds vallen ze onder bepaalde wettelijke vrijstellingen waardoor ze, als ik het goed begrepen heb enigszins neutraal moeten zijn.
Hartfalen van al die dikke republikeinse padden met hun plofkoppen en trumpvlaggen
Aan de andere kant hebben de deplorables zich gisteren we laten zien.

zelfs trump laven zoals Barr, Pence die volgen de constitutie en niet Trump. En terecht. Hoe komen jullie er bij om dan zee Dems de schuld te geven? Zij roepen niet impliciet op tot reeks en een aanval op het democratisch systeem?
1. Je hebt het wel over mensen die je lekker makkelijk alles over één kam wegzetten, alsof de gemiddelde Republikein of conservatief daar stond. Ik zag vooral wanhoop (en ook opgejutte mensen) en in Barr en Pence verstandige mensen die durven te zeggen tot hier en niet verder. Dat heeft Barr al eerder gedaan met geen ruchtbaarheid geven aan honderzoek naar Hunter Biden en dat hebben de door Trump benoemde rechters ook gedaan met rechtszaken over de verkiezingen. Keurige conservatieven die hechten aan law & order, zoals de mensen die het Capitool binnendrongen zich in de zaal met die standbeelden keurig binnen het touwtje bleven, dat gaat bij progressieven heel anders, dan worden de standbeelden vernield;
2. De Dems zijn van oudsher de werknemerspartij en ook zij hebben die mensen laten barsten, veel te druk met big corp, big tech, globaliseren en linkse hobbies;
3. Als Trump ergens van beschuldigd wordt is het altijd impliciet, alle media en hijgerige duidertjes gaan voor hun 5 minutes of fame voor de meest extreme uitleg.
Eens, de extremen aan beide kanten gedragen zich diep triest. Het probleem is dat Amerika (en daarmee het hele westen), alleen maar zwakker wordt met deze extreme polarisatie. Amerika heeft een paar grote problemen:

1. Armoede vs extreme rijkdom - de verschillen zijn in een aantal gevallen echt te groot geworden
2. Opioid crisis en het aantal junkies
3. Onbetaalbare zorg
4. De enorme tweedeling tussen platteland en steden - waar de mensen op het platteland vinden dat ze vergeten worden, negeren ze stedelijke problemen, maar zeker ook andersom wordt er te schamper gedaan over het platteland 'Trump' country. De enige reden waarom hij 4 jaar geleden kon winnen is omdat zoals altijd de focus ligt op een paar stedelijke gebieden en de rest kan doodvallen. (in Nederland trouwens ook zo)

5. Religieus extremisme waarbij ik SJW gedrag ook maar even onder religie vat. Van het verbieden van vlees eten tot het verbieden van Abortus... het was toch 'Land of the free?
6. De enorme macht van grote bedrijven, Technologie, farma, maar ook bedrijven als GM, wapenindustrie etc. Deze worden beschermd ten koste van een heleboel gewone mensen
7. Klimaat : amerika heeft er nog relatief weinig last van - maar meer woestijn, minder water, meer stormen, mindere landbouwopbrengsten etc. Het gaat gewoon wel langzaam gebeuren.

Biden gaat dit ook niet zomaar oplossen. Niemand doet dat zomaar. Dit is gegroeid in een jaar of dertig, sinds er even geen echte gemeenschappelijke vijand was. Nu weet men niet meer hoe je 'United' en slim tegenover China kan gaan staan. De communisten zijn overwonnen vanwege vrije marktwerking, maar ook sterke sturing van de overheid daarin. Alles loslaten heeft niet echt gewerkt (zie de dikke crises die er waren en problemen
Vetgedrukt ben ik het in grote mate mee eens, met een flink aantal kanttekeningen, over die andere iets minder, maar spelen zeker ook een rol.

Vetgedrukt ben ik het in grote mate mee eens, met een flink aantal kanttekeningen, over die andere iets minder, maar spelen zeker ook een rol.
Misschien moeten ze eens op iemand stemmen die die vetgedrukte dingen aan wil pakken oh wacht.

Daar is gisteren bij een ruim vooraf aangekondigd legitiem protest een ongewapende vrouw voor genekschot. (en ja ik snap dat ze een barricade te ver ging en secret service doesn't f**k around maar als er een perfect geval voor een waarschuwingsschot of nonlethal intervention is dan was het deze wel)

Dacht dat het die deur naar de grote open senate chamber was waar ze met getrokken pistolen stonden en duidelijk waarschuwden. Maar dit was nergens voor nodig.

Dacht dat het die deur naar de grote open senate chamber was waar ze met getrokken pistolen stonden en duidelijk waarschuwden. Maar dit was nergens voor nodig.
Waarom niet? Het is bestorming met onbekende intentie van een regeringsgebouw, valt me nog mee dat het vuur niet direct geopend is op alle “demonstranten”. Het lijkt me toch dat je weet wat de mogelijke gevolgen zijn van een dergelijke actie

Waarom niet? Het is bestorming met onbekende intentie van een regeringsgebouw, valt me nog mee dat het vuur niet direct geopend is op alle “demonstranten”. Het lijkt me toch dat je weet wat de mogelijke gevolgen zijn van een dergelijke actie
Heb al gezegd dat het dom was. Ik kan prima tegelijk deze secret service meneer ook een dumbass vinden voor het neerschieten van een ongewapende vrouw die te ver uit een toeristische attractie klimt.

Ze zijn niet beschoten omdat ze gewoon binnen zijn gelaten nadat Pence enzo veilig waren gesteld.

Juist, ik weet niet wat de functie van de persoon was de het schot heeft gelost, maar als je in de VS een regeringsgebouw bestormt en in het gebouw een deur probeert re forceren terwijl aan de andere kant iemand openlijk een wapen op je richt moet je niet verbaasd opkijken als de trekker wordt overgehaald.

Juist, ik weet niet wat de functie van de persoon was de het schot heeft gelost, maar als je in de VS een regeringsgebouw bestormt en in het gebouw een deur probeert re forceren terwijl aan de andere kant iemand openlijk een wapen op je richt moet je niet verbaasd opkijken als de trekker wordt overgehaald.
En geen idee hebben van de intenties van die maga gasten. De politie hadden ze al omver gelopen. Pence was rond die tijd dat ze de boel bestormden geloof ik in het gebouw of net weg, maar je kunt niet weten of die maga gasten dat weten en wat precies de intenties zijn. Dat ze niet luisteren dat was duidelijk, stel halve wilde. Murica!

Terug
Naar boven