Dat Sociale Media anders en strenger optreden tegen conservatief en rechts Amerika (overigens ook in Nederland) is een feit, dat heeft helemaal niets te maken met Trump, de Republikeinen of het verdedigen of goedpraten van de inhoud van Trump of wat daarin gelezen wordt of mensen die aan de kant van Trump zouden staan..
Nee, want deze bedrijven hebben enerzijds een monopolypositie en anderzijds vallen ze onder bepaalde wettelijke vrijstellingen waardoor ze, als ik het goed begrepen heb enigszins neutraal moeten zijn.
1. Je hebt het wel over mensen die je lekker makkelijk alles over één kam wegzetten, alsof de gemiddelde Republikein of conservatief daar stond. Ik zag vooral wanhoop (en ook opgejutte mensen) en in Barr en Pence verstandige mensen die durven te zeggen tot hier en niet verder. Dat heeft Barr al eerder gedaan met geen ruchtbaarheid geven aan honderzoek naar Hunter Biden en dat hebben de door Trump benoemde rechters ook gedaan met rechtszaken over de verkiezingen. Keurige conservatieven die hechten aan law & order, zoals de mensen die het Capitool binnendrongen zich in de zaal met die standbeelden keurig binnen het touwtje bleven, dat gaat bij progressieven heel anders, dan worden de standbeelden vernield;
2. De Dems zijn van oudsher de werknemerspartij en ook zij hebben die mensen laten barsten, veel te druk met big corp, big tech, globaliseren en linkse hobbies;
3. Als Trump ergens van beschuldigd wordt is het altijd impliciet, alle media en hijgerige duidertjes gaan voor hun 5 minutes of fame voor de meest extreme uitleg.
Vetgedrukt ben ik het in grote mate mee eens, met een flink aantal kanttekeningen, over die andere iets minder, maar spelen zeker ook een rol.