MuscleMeat

Verenigde Staten

Hatsekidee, welkom in China. Een donkere dag in de geschiedenis van het 'vrije' Westen. Elk tegengeluid cancellen en verbieden. U mag alleen zeggen wat men wil dat er gezegd wordt, anders wordt de mond gesnoerd. Wie nog steeds niet begrijpt hoe gevaarlijk dit is heeft een chromosoom teveel.

Sommige van jullie linkse mafkezen zullen wel hard worden van dit nieuws.

Het zal vast wel een goede reden hebben.

Het zal vast wel een goede reden hebben.
Zeker, voorsorteren op de machtsoverdracht naar Biden en het vermijden van zoveel mogelijk beperkingen aan het verdienmodel (waar polariserende posts meer clicks krijgen) en bovendien is er een nogal progressieve bias in Silicon Valley. Het is 1984, maar dan met bedrijven.

Zie twitter met tweets en draadjes van Hella Huek en Bart Nijman.

Ik zie nu ook allerlei wappies posten dat het allemaal left-wing acteurs zouden zijn geweest daar bij die bestorming.
Een deel van de identitair rechts-nationalisten is zich nu trouwens ineens sterk aan het afkeren van Trump, ook hij zou nu ineens onderdeel zijn van the swamp.

Omdat ze nu de volledige controle over de staat hebben en er niet tegen ze ingegrepen zal worden.

Zeker, voorsorteren op de machtsoverdracht naar Biden en het vermijden van zoveel mogelijk beperkingen aan het verdienmodel (waar polariserende posts meer clicks krijgen) en bovendien is er een nogal progressieve bias in Silicon Valley. Het is 1984, maar dan met bedrijven.

Als het om verdienen ging zouden ze toch zoveel mogelijk ophef en polariserende discussie mogelijk houden? Dit lijkt me vooral ideologisch. Kritiek op de machtsbeluste conglomerate van overheid en megacorps = terrorist.

Een deel van de identitair rechts-nationalisten is zich nu trouwens ineens sterk aan het afkeren van Trump, ook hij zou nu ineens onderdeel zijn van the swamp.
Sommige daarvan zijn al een tijdje op hem afgeknapt. Richard Spencer riep voor de verkiezingen al op om Biden te stemmen omdat Trump z'n beloftes toch niet na is gekomen en iedereen behalve blanke nationalisten steunt.

Beetje ver gezocht. De nieuwsartikelen vertellen de beweegredenen van twitter apple en google. Lijkt me een gevalletje “regels overtreden” van de platformen. Als je je daar niet aan houd, word je verbannen. Simpel. Als ik te hard rij word ik daar ook voor gestraft maar dan met een boete of rijbewijs kwijt.

De bedoeling van wie precies? Van Trump? Van alle duizenden families die naar dat gebied kwamen? Van iedereen die de capitool binnen ging om stop the steal te roepen en wat rond te hangen met de politie daar? Van enkele gekken?
Ik denk zeker niet dat het de bedoeling was geweest van Trump dat men Pence zou pakken, maar Trump heeft wel heel duidelijk the mob richting Pence gekeerd door op te roepen het capitool binnen te treden, 'minder sterke republikeinen' even te laten weten hoe het zit, en eerder ook op twitter al te insinueren dat Pence een verrader zou zijn. Wat ik ook begrijp is dat Trump op geen enkele manier contact met Pence heeft opgenomen na dit hele gebeuren. Ook zijn er zeer sterke geruchten dat meerdere leden van het white house constant contact hebben gehouden met de rioters en ook van te voren al op de hoogte waren van de hierboven genoemde plannen. Ik denk dat het essentiële vragen zijn: wat Trump hier allemaal van wist en in hoeverre hij en zijn directe omgeving invloed hebben gehad op de hevigheid van de riot. Time will tell.
Nouja waar ik ook nog rekening mee houd is dat bijna iedereen daar alles stond op te nemen met z'n mobieltje en er tal van streamers (juist in de meer betrokken groepen - zie ook de kamer vol filmende lui bij de dame die werd geschoten) waren die alles non-stop uitzonden en duizenden mensen die dat volgen en clips ervan opslaan. Common lines being repeated moeten wel makkelijk aan te tonen zijn. 'at least 3' nou misschien heeft meneer de twitter journalist 4 mensen het een paar keer horen herhalen. Had ie misschien even moeten opnemen.
Het zijn inderdaad slechts geruchten. Ben benieuwd wat er nog meer naar buiten komt allemaal.

Maar er moet niemand onder de illusie zijn dat Secret Service die dag thuis kon blijven.

En het slopen van die dure camera's buiten vind ik ook zonde.

Het is volgens mij wel duidelijk inmiddels dat er veel vraagtekens gezet kunnen worden bij het optreden van de politie aldaar.

Beetje ver gezocht. De nieuwsartikelen vertellen de beweegredenen van twitter apple en google. Lijkt me een gevalletje “regels overtreden” van de platformen. Als je je daar niet aan houd, word je verbannen. Simpel. Als ik te hard rij word ik daar ook voor gestraft maar dan met een boete of rijbewijs kwijt.
Ik heb vandaag geen zin in een discussie met een troll, fijn weekend!

Dit draadje en artikelen:

En deze (met Star Wars-memes):

Een "GroenLinks-denker" die dat iig indit draadje waarmaakt:

Twitter censureert geen vrijheid van meningsuiting van burgers, vervolgen doen ze evenmin. Ze beperken uitspraken van een president in functie die zich niet houdt aan de regels (en roepen op tot meer uitleg c.q. dialoog). En waarvan zijn tweets kunnen leiden tot verdere escalatie. Zijn tweets zijn nog zichtbaar, of waren dat. Of ik het ermee eens ben of niet, laten we niet overdrijven en meteen roepen dat het China is. Trump is meerdere keren gewaarschuwd, waarop hij overigens dreigde met sluiten van social media. Heeft hij zelf niet een executive order getekend waardoor websites verantwoordelijk zijn voor onwettige posts van mensen?

Laatst bewerkt:
Omdat ze nu de volledige controle over de staat hebben en er niet tegen ze ingegrepen zal worden.

Als het om verdienen ging zouden ze toch zoveel mogelijk ophef en polariserende discussie mogelijk houden? Dit lijkt me vooral ideologisch. Kritiek op de machtsbeluste conglomerate van overheid en megacorps = terrorist.
Om te verdienen moet wel hun speciale status (section 230) gehandhaafd blijven, dus zoveel mogelijk polarisatie met zo min mogelijk regels.

Het aanpakken van "domestic terrorists" is prima, maar niet als het die bedrijven te hard raakt.

Om te verdienen moet wel hun speciale status (section 230) gehandhaafd blijven, dus zoveel mogelijk polarisatie met zo min mogelijk regels.

Het aanpakken van "domestic terrorists" is prima, maar niet als het die bedrijven te hard raakt.
De volledige overheid heeft nu die ideologie he. Presidency, house, and senate. section 230 gaat nergens heen. Dit weten ze dus nu gaat big tech volledig los.

Pas maar op dat die nieuwe domestic terror wet die Biden gaat maken hier niet op in gaat werken.

Twitter censureert geen vrijheid van meningsuiting van burgers, vervolgen doen ze evenmin. Ze beperken uitspraken van een president in functie die zich niet houdt aan de regels. En waarvan zijn tweets kunnen leiden tot verdere escalatie. Of ik het ermee eens ben of niet, laten we niet overdrijven en meteen roepen dat het China is.
Het roepen van China interpreteerde ik als een hyperbool.

Ik voorzie wel grote problemen met de macht van Big Tech en hoe ze die macht gebruiken om het verdienmodel veilig te stellen en de eigen agenda door te drukken.

Ik voorzie wel grote problemen met de macht van Big Tech en hoe ze die macht gebruiken
Dat is een goed punt. Maar Trump is m.i. de laatste die hierover moet gaan b**chen. Liep zelf te dreigen met social media aan banden leggen, en houdt zich nergens aan de gestelde regels. Zou mij niks verbazen als hij hierop uit was. Want nu heeft hij opnieuw een vuurtje, en als er partijen zijn die met een potentieel van miljoenen nieuwe klanten met hem in zee willen kan hij vast nog een en ander bepalen. Zou twitter sieren als hij als "burger" straks gewoon een account kan hebben, en dan opnieuw beoordelen of hij te handhaven is. Dat laatste denk ik niet want de komende vier jaar wordt een grote campagne.

Laatst bewerkt:
Dat is een goed punt. Maar Trump is m.i. de laatste die hierover moet gaan b**chen. Liep zelf te dreigen met social media aan banden leggen, en houdt zich nergens aan de gestelde regels. Zou mij niks verbazen als hij hierop uit was. Want nu heeft hij opnieuw een vuurtje, en als er partijen zijn die met een potentieel van miljoenen nieuwe klanten met hem in zee willen kan hij vast nog een en ander bepalen.
Wat voor nieuwsorganisaties geldt, geldt ook voor dit soort bedrijven: Slecht voor het land, goed voor de krant.

CNN was voor Trump bijna niets meer, door 4 jaar anti-Trump te gaan zijn ze weer actueel. Big Tech weet dat polariserende berichten (aan beide kanten) meer clicks en dus meer advertentie-inkomsten opleveren en dus zijn de (niet-transparante) algoritmes daarop gericht. Op die manier worden mensen uit het midden getrokken naar de randen en ontmoeten ze de andere kant niet meer.

Daarom probeer ik ook standpunten die op het eerste gezicht niet overeenkomen met de mijne te begrijpen. Hetgeen volgens Haidt dan wel weer een conservatief trekje is, progressieven hebben daar meer moeite mee.

Dat is een goed punt. Maar Trump is m.i. de laatste die hierover moet gaan b**chen. Liep zelf te dreigen met social media aan banden leggen, en houdt zich nergens aan de gestelde regels. Zou mij niks verbazen als hij hierop uit was. Want nu heeft hij opnieuw een vuurtje, en als er partijen zijn die met een potentieel van miljoenen nieuwe klanten met hem in zee willen kan hij vast nog een en ander bepalen. Zou twitter sieren als hij als "burger" straks gewoon een account kan hebben, en dan opnieuw beoordelen of hij te handhaven is. Dat laatste denk ik niet want de komende vier jaar wordt een grote campagne.
Trump gaat gewoon straks zijn eigen social media starten of overnemen.

Terug
Naar boven