Fitness Seller

Verenigde Staten

Geen enkel filter. Dat is wel een dingetje. Hij is, of speelt, nu al een volslagen gek.
D29E3EBE-E646-477E-91BA-8669E89D2A70.jpeg

Geen enkel filter. Dat is wel een dingetje. Hij is of speelt nu al een volslagen gek.
Voor de verkiezingen was mijn maatstaf van Trump dat het geen slechte president was zolang hij geen (wereld)oorlog zou beginnen, omdat ik zeker meen te weten dat Hillary dat wel zou doen. Langzamerhand ben ik opgelucht als hij het land niet in een burgeroorlog achterlaat.

Wel vind ik nog steeds dat Trump niet een oorzaak is, maar een gevolg, niet de kwaal, maar een symptoom. De politieke ontwikkelingen in de VS en hoe de (sociale) media profiteren van conflicten en polarisatie hebben ons hier gebracht.

Ook blijf ik erbij dat Trump nooit een "eerlijke" kans heeft gehad. Nu hij alleen nog steun heeft in de meer extreme hoek kan hij waarschijnlijk voor zijn gevoel niet veel anders dan het ingeslagen pad volgen.

Dat Trump op sociale media tijdelijk onder een soort van toezicht geplaatst wordt lijkt me op dit moment niet eens onverstandig.

Ook blijf ik erbij dat Trump nooit een "eerlijke" kans heeft gehad.
Hoe bedoel je dat. De partij had behoorlijk veel macht. Trump is nooit een politicus geweest, heeft nooit wat gedaan voor anderen dan zijn eigen achterban. Het ging vooral om hem, en als dat naar de achtergrond dreigde dan zorgde hij met alle middelen die hij tot zijn beschikking had dat het weer over hem ging. Hij heeft zich ronduit onbeschoft gedragen, en is op basis van zijn gedragingen een mafkees. Hoe kan je nou geen eerlijke kans hebben als potus. Hij heeft geen enkele kans gegrepen. Als journalisten hem iets vroegen wat hij irritant vond schold hij ze verrot, kom op nou. Ik heb er ook om gelachen, puur ter vermaak. Maar eigenlijk is het gewoon crazy, als ik bedenk dat een Rutte zoiets zou doen.

Hoe bedoel je dat. De partij had behoorlijk veel macht. Trump is nooit een politicus geweest, heeft nooit wat gedaan voor anderen dan zijn eigen achterban. Het ging vooral om hem, en als dat naar de achtergrond dreigde dan zorgde hij met alle middelen die hij tot zijn beschikking had dat het weer over hem ging. Hij heeft zich ronduit onbeschoft gedragen, en is op basis van zijn gedragingen een mafkees. Hoe kan je nou geen eerlijke kans hebben als potus. Hij heeft geen enkele kans gegrepen. Als journalisten hem iets vroegen wat hij irritant vond schold hij ze verrot, kom op nou. Ik heb er ook om gelachen, puur ter vermaak. Maar eigenlijk is het gewoon crazy, als ik bedenk dat een Rutte zoiets zou doen.
Wat ik bedoel is dat iedere uitspraak en ieder beleidsvoorstel van hem zo negatief mogelijk werd uitgelegd. Zelfs als het meer voor de hand lag een uitspraak positief uit te leggen en zelfs als het beleid was wat voorgangers ook hebben geopperd.

Ben het met de rest van je verhaal in grote mate eens.

Wat ik bedoel is dat iedere uitspraak en ieder beleidsvoorstel van hem zo negatief mogelijk werd uitgelegd. Zelfs als het meer voor de hand lag een uitspraak positief uit te leggen en zelfs als het beleid was wat voorgangers ook hebben geopperd.

Ben het met de rest van je verhaal in grote mate eens.
Er zijn ook media die vrij nuchter hebben bekeken wat zijn bijdrage was (economie, china, 2% defensie europese landen, Noord Korea etc). Maar ik denk dat hij misschien een stapje extra had moeten maken om bij bepaalde lieden in genade te komen qua politiek (kijk hoe hij de politiek is ingerold dat verzinsel over Obama), hetzelfde lot geldt voor een Biden. Trump heeft dat niet willen doen, omdat het ook niet interessant voor hem was. Hij heeft een tegenstander nodig. Fox was lange tijd een goede vriend. Op het genante af. Op het laatst was Fox vrij genuanceerd, tijdens verkiezingen die trokken een beetje de handen van hem af. Hij heeft niets gedaan om polarisatie te stoppen of te minderen, niets. Heeft het verder opgestookt, dat is toch niet de rol van een potus.

Laatst bewerkt:
Trump gaat gewoon straks zijn eigen social media starten of overnemen.
The President’s rant further contends that he will soon be joining a new platform or starting his own. Many contended Trump would join right wing social media site Parler following the ban, though Friday afternoon the site was removed from the Google Play Store with the company saying Apple had threatened to suspend them as well.

“We have been negotiating with various other sites, and will have a big announcement soon, while we also look at the possibilities of building out our own platform in the near future,” other tweets from the @POTUS account read in part.

The same messages were later tweeted from the President’s @Teamtrump campaign account, which Twitter subsequently suspended.

Er zijn ook media die vrij nuchter hebben bekeken wat zijn bijdrage was (economie, china, 2% defensie europese landen, Noord Korea etc). Maar ik denk dat hij misschien een stapje extra had moeten maken om bij bepaalde lieden in genade te komen qua politiek (kijk hoe hij de politiek is ingerold dat verzinsel over Obama), hetzelfde lot geldt voor een Biden. Trump heeft dat niet willen doen, omdat het ook niet interessant voor hem was. Hij heeft een tegenstander nodig. Fox was lange tijd een goede vriend. Op het genante af. Hij heeft niets gedaan om polarisatie te stoppen of te minderen, niets. Heeft het verder opgestookt, dat is toch niet de rol van een potus.
Eens, met de nuance dat sommige Fox-commentatoren, waaronder grote held en kijkcijferkanon Tucker Carlson, redelijk kritisch was.

Eens, met de nuance dat sommige Fox-commentatoren, waaronder grote held en kijkcijferkanon Tucker Carlson, redelijk kritisch was.
Kraamt ook veel onzin uit (verdraaien feiten, valse claims). Maar goed voor een Trump aanhanger doet hij het beter dan veel anderen, dat klopt. CNN is misschien op veel gebieden erger.

Kraamt ook veel onzin uit. Maar goed voor een Trump aanhanger doet hij het beter dan veel anderen, dat klopt.
Hij kraamt ook veel onzin uit, ik heb niet het idee dat hij een Trump-aanhanger is, maar hij heeft ook bepaalde consistente ideeën waarvan sommige mij aanspreken en hij laat een gemêleerder gezelschap aan het woord dan menig ander. Dat zie je vaak alleen maar in podcasts.

Hij kraamt ook veel onzin uit, ik heb niet het idee dat hij een Trump-aanhanger is, maar hij heeft ook bepaalde consistente ideeën waarvan sommige mij aanspreken en hij laat een gemêleerder gezelschap aan het woord dan menig ander. Dat zie je vaak alleen maar in podcasts.
Anyway, politiek is een vak dat blijkt maar weer. Het gaat vast saaier worden maar misschien is dat niet eens zo gek.

Het valt allemaal wel mee, want Glenn mag dit kennelijk op twitter zeggen.
"They determine what we can hear, what we can speak, what is true & what is false with zero accountability & zero transparency."

Hoe triest ie het eigenlijk dat de POTUS twitter als primair middel ziet om met het volk te communiceren?

Zeker, voorsorteren op de machtsoverdracht naar Biden en het vermijden van zoveel mogelijk beperkingen aan het verdienmodel (waar polariserende posts meer clicks krijgen) en bovendien is er een nogal progressieve bias in Silicon Valley. Het is 1984, maar dan met bedrijven.

Zie twitter met tweets en draadjes van Hella Huek en Bart Nijman.

Right now, many observers are reading history backwards. They’re talking about last night’s events as the culmination of Trump’s rule, as the ultimate expression of his four-year anti-establishment presidency. This is a teleology of doom. In truth, the incursion of the Capitol signals the desperation and decline and decay of Trumpism. It’s over. And they know it’s over. That is why they are going mad. But just because Trumpism is finished, that doesn’t mean populism should be. On the contrary, we need the populist spirit, unencumbered by Trump, more than ever. We are in greater need of that public energetic thirst for power and for change now than we were in 2016. Why? To guard America and democracy more broadly against the aloof elites whose illiberal, technocratic project will sadly benefit from last night’s disturbing events and from the dishonest narrative being weaved around them.

ff een quote omdat een enkeling wellicht niet alle artikelen uit de draadjes al heeft gelezen.

Terug
Naar boven