MuscleMeat

Vermoeidheid, slecht slapen, kapot!

Bezoekers in dit topic

d0tz

Novice
Lid geworden
22 nov 2013
Berichten
25
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Goedemorgen allemaal,

Ja deze jongen is hier nieuw op het forum alleen loopt wel al enkele jaartjes hier rond te kijken :D. Even in het kort voorstellen.. een fanatieke sporter, niet als doelstelling een bodybuilder worden maar wel wat massa mee pakken en hierbij ook wel redelijk goede conditie houden.

Alleen nu sinds het koude weer is begonnen, begint mijn nek/rug weer een rol te spelen veel krampen waardoor me spieren samentrekken en ik een constante pijn/bonk in me achterhoofd heb waardoor ik slecht kan concentreren zolang ik me goed warm houd is dit wel te verlichten.

Nou ben ik de laatste tijd zo ontzettend vermoeid en slaap slecht, ik vroeg me af wat voor vitaminetjes of mineraaltjes me hierbij kunnen ondersteunen. Ik zie iedereen hier een multivitamine nemen maar merk je hier wel iets aan? Zelf neem ik dagelijks calcium-magnesium en nog tabletje zink voor me huid, maar of het nu echt helpt? Bij zink krijg ik wel een goed gevoel.

Misschien een beetje veel klachten maar pff.. zit er echt effe doorheen met alles vandaar dat ik ook is een account hier ben gaan aanmaken. Maar wat raden jullie me aan voor een betere slaaprust/vermoeidheid en betere concentratie :).

ps, neem bijna geen zuivel tot me en beperk het aantal fructose omdat ik zo me acne onder controle kan houden :o
 
Laatst bewerkt:
Laat een keertje bloed prikken bij de huisarts !
 
Vreet je voor de rest wel genoeg en krijg je al je vitamines/mineralen binnen?
 
Of ik alles genoeg binnen krijg durf ik niet te zeggen, maar ik eet wel degelijk voldoende weet wel waarmee ik bezig ben:)
Veel brood, kip, rijst, groenten, water, eieren noem maar op.. zal straks wel even me voedingschema posten.

Maar wat voor mineraaltjes/vitamines zouden me hierbij extra kunnen helpen?
 
Vermoeidheid is een hele vage klacht die in een tekort OF een overdaad aan een hoop mineralen en vitaminen toegeschreven kan worden.
Als je echt duidelijkheid wil laat je je bloed prikken, maar je kan het ook zoeken in dingen zoals:

Heb je regelmaat
Slaap je goed
Neem je caffeine/preworkout vlak voor het slapen
Word je uitgerust wakker
Ben je futloos/down in de winter

etc etc. Als je gewoon goed gevarieerd eet en je niet superzwaar traint moet je het niet perse zoeken in een tekort aan micronutrienten denk ik. Overdoseren soms slechter dan een tekort
 
Vermoeidheid is een hele vage klacht die in een tekort OF een overdaad aan een hoop mineralen en vitaminen toegeschreven kan worden.
Als je echt duidelijkheid wil laat je je bloed prikken, maar je kan het ook zoeken in dingen zoals:

Heb je regelmaat
Slaap je goed
Neem je caffeine/preworkout vlak voor het slapen
Word je uitgerust wakker
Ben je futloos/down in de winter

etc etc. Als je gewoon goed gevarieerd eet en je niet superzwaar traint moet je het niet perse zoeken in een tekort aan micronutrienten denk ik. Overdoseren soms slechter dan een tekort

Slaap slecht, wordt regelmatig wakker. Spieren in mijn nek blijf ik hele dag last van hebben, lijkt wel beetje kramp.
Caffeine bijna niet, enkel groenen thee af en toe savonds.
Wordt met pijn in me nek wakker meestal en slecht uitgerust.
In het begin van de winter moet ik altijd wennen me huid ook maar verder rest vind altijd een geweldige tijd met kerst en al.

Ik lijk wel tegen een punt van depressief aan te zitten-.-
 
Post je voedingsschema is.
 
Herkenbaar.
Het helpt voor mij al een pak door met een dik slaapshirt te slapen. Zeker als je een koele slaapkamer hebt, kan je de kou op je spieren flink verminderen. En meerdere malen per dag bewust ontspannen: schouders optrekken en met een zucht laten zakken.
Eventueel iemand aankijken voor een massage? Fysio kan ook helpen.
 
Slaap slecht, wordt regelmatig wakker. Spieren in mijn nek blijf ik hele dag last van hebben, lijkt wel beetje kramp.
Caffeine bijna niet, enkel groenen thee af en toe savonds.
Wordt met pijn in me nek wakker meestal en slecht uitgerust.
In het begin van de winter moet ik altijd wennen me huid ook maar verder rest vind altijd een geweldige tijd met kerst en al.

Ik lijk wel tegen een punt van depressief aan te zitten-.-

Heb je een fatsoenlijk kussen (en hoe slaap je? op je buik of op je rug? Ik sliep altijd op mn buik maar dat probeer ik af te leren en het scheelt enorm veel pijn in mn nek en onderrug), lig je niet op de tocht, en hoe zit je met vitamine D?
 
waarom slaap je slecht? lig je te malen in bed?

Je voelt je stukken beter als je goed slaapt overigens, maar depressieve klachten moet je wel serieus nemen

Ga naar de huisarts en vertel waar je mee zit, want die kan je vast goed helpen!
 
Ik slaap slecht omdat ik zo last in me nek en bovenrug heb omdat me spieren zo dwars zitten waardoor ik een constante pijn heb. Maandag weer naar de chiropractor ben benieuwd of het wat helpt.

Ik zat op bodyenfit even te kijken en kwam toevallig dit tegen http://www.bodyenfitshop.nl/andere-...trition/glucosamine-chondroitine-msmm/review/ zou dit misschien me pijn kunnen verlichten? Of kun je dit soort spul beter niet nemen?
 
Probeer elke dag rond dezelfde tijd te slapen/opstaan en eet groente/fruit
 
Ik slaap slecht omdat ik zo last in me nek en bovenrug heb omdat me spieren zo dwars zitten waardoor ik een constante pijn heb. Maandag weer naar de chiropractor ben benieuwd of het wat helpt.

Ik zat op bodyenfit even te kijken en kwam toevallig dit tegen http://www.bodyenfitshop.nl/andere-...trition/glucosamine-chondroitine-msmm/review/ zou dit misschien me pijn kunnen verlichten? Of kun je dit soort spul beter niet nemen?

Slik die troep al een hele poos voor mn schouders en knie maar of t nu wat doet...
In ieder geval geen wonderen. Heb je een fatsoenlijk kussen en matras?
 
Back
Naar boven