XXL Nutrition

Versnellen van spiergroei

Bezoekers in dit topic

herooo

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2011
Berichten
149
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Hallo ik ben Dries, 16 jaar, weeg 70 kg en meet ongeveer 1,85m. Ik ben nu iets meer dan een maand bezig met powertraining en ik zou graag weten of ik goed bezig ben want ik zou tegen de zomer veel gespierder, breder willen zijn en ook nog een sixpack willen hebben.

Voeding:
's morgens: 1 kom musli of 5 bruine boterhammen met kaas/speculoospasta/honing

tien uur: fruit en muslireep

's middags: 7 boterhammen met kaas/salami/rauwe ham/speculoospasta

vier uur: fruit, muslirepen en melk

's avonds: wat de pot schaft: veel vlees, groenten en aardappelen

voor het slapen gaan: fruit, snoep, magere yoghurt


En ik drink veel water(2l) en af en toe wat melk, cola en alcohol


Trainingsschema:
maandag: biceps, borst en buik

dinsdag: rust

woensdag: triceps, schouders en buik

donderdag: benen, rug en buik

vrijdag: biceps en borst

zaterdag: triceps, schouders en buik

zondag: rust


Na het trainen neem ik altijd wat dextrose en na een uur ofzo eet ik wat noten of eieren.

Is het goed dat ik mijn buik zoveel train?
En wat zou ik moeten veranderen aan mijn voeding en/of training?

Alvast bedankt :)
 
Buik train je te vaak. Biceps train je de dag nadat je je rug traint, lijkt me ook niet echt het meest verstandige. Zelfde geld voor zaterdag, vrijdag train je je schouders om vervolgens zaterdag weer je borst te trainen?

Ik zou je willen aanraden om de stickies te lezen in de voedingssectie en ook de trainingssectie, want dit lijkt niet echt ergens op.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het niet versnellen, het kost gewoon tijd. In deze sport kost dat veel geduld en doorzettingsvermogen. Wil je dat niet op brengen, kan je beter een andere sport kiezen.

Voor de rest is je eten en trainingsschema slecht. Vermijd de dextro, en lees de stickies!
 
Buik train je te vaak. Biceps train je de dag nadat je je rug traint, lijkt me ook niet echt het meest verstandige. Zelfde geld voor zaterdag, vrijdag train je je schouders om vervolgens zaterdag weer je borst te trainen?

Ik zou je willen aanraden om de stickies te lezen in de voedingssectie en ook de trainingssectie, want dit lijkt niet echt ergens op.

ditto voor triceps (netto 3x per week) en schouders.

Je kunt wel een spiergroep 3 keer per week trainen, maar dan moet je het volume wel radicaal omlaag brengen (2 a 3 sets top (1 oefening), zoek maar eens naar de HST thread.)
 
Als je die sixpack wil moet je vooral stoppen met die zoete meuk en kaas op je brood te doen en het snoepen voor het slapen gaan is nou ook niet alles. Je hebt nog wat uren leesplezier op dit forum. succes ermee.
 
ok bedankt :)
 
Ik heb hier en daar wat dingen aangepast en wat rondgelezen, ik zou graag weten of mijn schema's nu beter zijn.

Voeding:
's morgens: bruine boterhammen met kippewit en soms wat confituur of havermout

tien uur: mueslireep en fruit

's middags: bruine boterhammen met kippewit
drie uur: mueslireep

vier uur: training en daarna eet ik noten, sla, bruine boterhammen met kippewit, 1 tablet dextrose van uit zo'n pakje en drink ik magere melk

's avonds: wat de pot schaft: veel rijst, aardappelen, groenten, rundsvlees, kip, vis

negen uur: fruit, boterhammen met kippewit en magere yoghurt

En ik drink ook nog eens veel water, 2l per dag en ik ben gestopt met cola drinken


Training:
maandag: borst(4 oef/3 sets), biceps(4 oef/3 sets), onderarm(2 oef/3 sets) en buik(3 oef/3 sets)

dinsdag: rust

woensdag: triceps(4 oef/3 sets), onderarm(2 oef/3 sets), rug(3 oef/3 sets) en buik(3 oef/3 sets)

donderdag: buik(thuis, 10 oef/ 1 set van 30)

vrijdag: schouders(3 oef/3 sets) en benen(3 oef/3 sets)

zaterdag: rust

zondag: buik(thuis, 10 oef/ 1 set van 30)

En na elke set verhoog ik ofwel het gewicht ofwel het aantal keer.
En ik heb ook nog een probleem, ik train mijn onderste buikspieren vier keer in de week maar terwijl ik bezig ben met de oefening voel ik ze niet branden en ze worden ook niet zichtbaarder, momenteel zie ik vier grote hokjes en twee hele kleine net onder mijn borst, wat doe ik verkeerd voor mijn onderste buikspieren?
 
onderste buikspieren is heel moeilijk te trainen...
je bent net iets lander dan een maand bezig!

neem de tijd en kijk pas na het verschil in de zomer
als je elke dag gaat kijken wat het verschil is hou je het nooit vol
 
Waarom blijf je je buik zo vaak trainen? Die heeft ook rust nodig..

Als je je onderste blokken wilt zien moet je maar gaan cutten, lager in vetpercentage gaan zitten om ze er uit te laten komen.
 
Is het niet beter om je triceps samen met je borst te trainen in plaats van je biceps?
 
@pantrofl dan heb ik het gevoel dat ik iets gedaan heb, als ik mijn buikspieren weinig train dan lijkt het voor mij of ik ze verwaarloos :p
 
zou ik nog iets moeten veranderen aan mijn voeding?
 
Het zou handiger zijn als je de voedingswaarden erbij zoekt. Je wilt bulken neem ik aan?

Even uitrekenen hoeveel kcal dit is en kijken of het een goede e/k/v verhouding heeft.

Het lijkt me wel erg weinig voor een (clean)bulk.
 
idd, ik wil graag breder worden en tegelijkertijd mijn sixpack behouden, kwark lijkt zeer veel gebruikt te worden, is dat niet te vettig?
 
magere niet!;)
 
.............

Veel geluk ermee, nutteloos om hier te posten.
 
@pantrofl ik ben nieuw hier dus sorry als ik er nog niet veel over weet, kheb er wel al uren over zitten lezen maar blijkbaar nog niet genoeg :/
 
als hier toch word gezegt dta je TE vaak je buikspieren traint neem dit dat aan van deze mensen en pas je schema daarop aan:P anders schieten we niks op met je te helpen
 
waarom zou je je buik niet 3 of 4 keer per week kunnen trainen????

is niks mis mee volgens somige fitness goeroes en trainers .. iedereen zijn eigen idee gewoon kijken wat voor jou!! het beste werkt varieer een beetje erin.
 
afhankelijk van hoe zwaar je je buik traint, zou het volgens mij best vaker kunnen per week.

Op mijn sportschool zeggen ze ook dat 4x per week rustig kan, alleen niet zo zwaar als ik hem train.

ik persoonlijk vind 2x per week een degelijke zware workout waarbij je je hele torso pakt meer dan genoeg.

Ik denk dat de meeste aanbevele de buik niet zo vaak te trainen, ligt in het feit dat veel mensen nog denken dat je door buik oefeningen te doen, je al het vet wel ff verbrand wat je daar eventueel hebt... Dus daardoor gaan mensen 6x per week buik trainen, in de hoop dat je dan binnen een paar weken een 6pack hebt :)
 
Back
Naar boven