XXL Nutrition

Vet percentage

Cyclobs

Cool Novice
Waardering
10
Lengte
1m86
Massa
98kg
Vetpercentage
16%
Hallo mensen; Hier effe een blonde vraag :p

Men zegt als je vetpercentage lager is dat je dan sterker bent, is dat waar of niet waar?

Integendeel,
meestal ben je sterker als je vetpercentage hoger licht omdat je dan meer weegt. Als je meer weegt ben je dus ook wat sterker. Vandaar dat powerlifters meestal niet zo nou naar hun vetpercentage kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Dankje

Ik vroeg het me gewoon even af, want mijn vetpercentage is ook wel hoog voor m'n leeftijd

Integendeel,
meestal ben je sterker als je vetpercentage hoger licht omdat je dan meer weegt. Als je meer weegt ben je dus ook wat sterker. Vandaar dat powerlifters meestal niet zo nou naar hun vetpercentage kijken.

Zo, dus als iemand 70kg weegt met een vetpercentage van 8% is die slapper als iemand van 75kg met een vetpercentage van 15%?

Bedankt voor de opklaring.

Niet dus... Wat heeft dat er nu met te maken. Powerlifters hebben een hoger vetpercentage omdat ze zich niet bezig houden met cutten. Ze trainen puur op kracht.

Maar het is dus niet als je vetpercentage lager ligt je minder sterk zou zijn. Bij een laag vetpercentage is het wel moeilijker om spieren te kweken (je eet waarschijnliijk niet genoeg...).

Integendeel,

whaha, ik denk dat het toch echt wel wat moeilijker squat als je 20 kg vet aan je hebt hangen.. zal het niet?

Bullshit, kracht heeft daar niks mee te maken.

20 kilo vetkwabben of een vetpercentage van 8% kan toch onmogelijk een verschil maken met de kracht van de spieren? Beetje logisch nadenken mag wel hoor.;)

Integendeel,

Natuurlijk niet.

De enige die niet op het vetpercentage letten zijn die sporters die in de top-klasse zitten.. SHW, die klasse boven de 100 (of zo) kilo. Dan maakt het niet meer uit hoe vet je bent. in alle andere gewichtsklasses zijn ze behoorlijk droog.

Iemand met 30 % vet en dezelfde spiermassa als iemand van 8 % gooit diegene zo omver :D

Denk het wel anders hadden veel pler's ook geen hoog bf

Iemand met 30 % vet en dezelfde spiermassa als iemand van 8 % gooit diegene zo omver :D

30% vet is al een dikke pens.

mag die persoon dan bij mij eens komen proberen^^
hij heeft zijn gewicht in het voordeel, waardoor hij waarschijnlijk meer evenwicht etc heeft. verder niets!

Ja nou en.. dat heeft toch niks met je vetpercentage te maken?

BF is helemaal geen indicator van kracht.

neeheh, tuurlijk is BF geen indicatie van kracht. Ik bedoel dat je in bepaalde sporten baat hebt met een hogere massa en dus sterker wordt genoemd...................... laat maar zitten

neeheh, tuurlijk is BF geen indicatie van kracht. Ik bedoel dat je in bepaalde sporten baat hebt met een hogere massa en dus sterker wordt genoemd...................... laat maar zitten
Dat was dus ook wat ik bedoelde.
Bijvoorbeeld iemand die 60 kilo spier heeft en 5 kilo vet.
En iemand die 60 kilo spier heeft en 20 kilo vet dan denk ik dus echt dat de 2e persoon sterker is omdat hij meer weegt en dus ook meer gewicht in beweging kan krijgen. De zwaartekracht van de 2e persoon is fz=80*10=800 newton.
De 1e persoon heeft een zwaartekracht van fz=65*10=650 newton
Als die 2 personen dan elkaar moeten wegduwen denk ik dat de 2e persoon wint;)

Een niet trainende fatty zal niet sterker zijn dan een droge bodybuilder,die een jaartje traint ofso.

Maar , krachttrainers die gewoon doorbulken , kunnen veel meer spiermassa pakken , je ziet het misschien niet maar het gaat iig sneller en ze krijgen meer kracht dan iemand die bv cleanbulkt en al af en toe eens zijn spieren niet kan voeden.

Denk ik :p

Vet kan volgens mij geen samentrekkende bewegingen maken zoals een spier :p dus ook geen kracht leveren, wel natuurlijk als krachtbron.

Vet kan volgens mij geen samentrekkende bewegingen maken zoals een spier :p dus ook geen kracht leveren, wel natuurlijk als krachtbron.

Vergeet niet dat met een vette pens en een goede bench suit je naar je navel kunt benchen.. en dat met een holle rug = minimale ROM !

(en afzetten met je buik vanuit de bodem van een squat gaat ook best goed vind ik zelf ;) )

Bullshit, kracht heeft daar niks mee te maken.

20 kilo vetkwabben of een vetpercentage van 8% kan toch onmogelijk een verschil maken met de kracht van de spieren? Beetje logisch nadenken mag wel hoor.;)

Was dat voor mij bedoeld?

Kracht in de spieren blijft hetzelfde. Maar je hebt toch meer weerstand dan. Net als met optrekken, 2 personen die even sterk zijn, maar de 1 heeft veel meer vet, die kan zichzelf minder van optrekken. Met squat moet je ook meer gewicht omhoog duwen dus. Het is per oefening verschillend natuurlijk. Een vrachtwagen zal voor die vetz*k makkelijker weg te duwen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Als je dan bijv met 80kg op kan trekken of op drukken, ben je inverhouding toch sterker dan iemand van bijv 60kg

Terug
Naar boven