XXL Nutrition

vet verbranden.

cambrinus

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben 1m87 en weeg 95kg. Ik il vermageren maar wil tergelijketijd spiermassa opbouwen. Hoe kan ik dit het beste bereiken?
Mijn voedingsschemais

's morgens 80gr Brinta met magere melk.
10 u een stuk fruit.
12u een kom pasta met 100gr tonijn
14u rest van mijn pasta's
16u 80 gr brinta met magere melk
18u gewone maaltijd met mager vlees en groenten en stuk fruit
voor ik ga slapen 250 gr magere platte kaas.

Ik ga 4 keer trainen. 1 dag doe ik 60min cardio.
Na elke training eet ik 1 blik makreelfilet.

Is dit goed??

je krijgt veel te weinig eiwitten binnen, zo ga je geheid spieren verliezen. Probeer elke maaltijd eiwitten binnen te krijgen, s'ochtends zo snel mogelijke. Ook zou ik zowiezo na het trainen whey nemen, of voor je cardio work out. Afvallen en tegelijk spier opbouwen is erg, erg moeilijk, maar je kunt wel afvallen en daarnaast zoveel mogelijk er voor zorgen dat je je spieren behoud. Je zult er daarna iig gespierder uitzien door je lagere bf.
ik zou persoonlijk liever 2x 30 minuten cardio doen dan 1x 60, heb t idee dat dat bij mij beter aanslaat. Maar stel ff nieuw voedingsschemaop.

Persoonlijk denk ik dat dat te veel pasta is om werkelijk vet te verliezen... (correct me if im wrong)

Ik zou denk ik ook iets meer cardio doen en dan in plaats van 1x per week 1 uur elke training 20 - 30 minuten ;)

Probeer hier interval van te maken door telkens je hartslag te laten wisselen tussen 60% - 70% van je Max. H.F. en 75% - 90% van je Max H.F. Misschien handig om even uit te rekenen hoeveel H.F dit voor jou is en dan te trainen met behulp van een hartslagmeter o.i.d.

Door telkens te wisselen qua intensiteit raakt je lichaam er niet gewend aan, net zoals met krachttraining en zal het dus beter helpen dan aan 1 stuk door op 1 tempo te gaan. Jammer genoeg duurt ververbranding redelijk lang aangezien vetten langzamer verbrnaden en pas later in de training worden gebruikt als vervanger of is samenwerking met de verbranding van koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
Kan ik die whey vervangen door natuurlijke voeding? Bv 1 eiwit te eten??
En mijn pasta vervagen door volkoren pasta?

Of kan er iemand mij een voeidngsschema opstellen ??

Volkoren pasta is altijd beter ;) Dus als je pasta blijft eten zou ik er wel volkoren van maken idd.

Voedingsschema's opstellen is heel lastig te doen voor een ander.. aangezien een voedinggschema erg persoonlijk is, en je weet zelf natuurlijk alleen wat het beste voor je is.

Probeer dr gewoon een paar keer zelf wat op te stellen en zie wat het beste voor je werkt.

Misschien dat er wel mensen zijn die het kunnen proberen, helaas ben ik niet zelf die persoon aangezien ik zelf ook niet helemaal eruit kom met me voedingsschema, maar je weet maar nooit wie dr allemaal op het forum zitten en het msischien wel zouden kunnen :p

en al de rest diene brinta,magere platte kaas mak ik gewoon blijven eten?
Ik ga 's morgens zodra ik opsta 2 eiwitten eten.

mmmmmmmmm,

brinta is prima, kaas kan wel amar zorg ervoor dat het wel de magere (20, 30+ kaas) is.

is geen magere kaas. Is magere kwark. Goed?

ja is zeer goed ..

Hoog in de eiwitten, laag/weinig koolhydraten en vet. Probeer dit te nemen voor het slapen gaan (ongeveer 30 minuten). Ongeveer 500 g. Dit zorgt voor een goede hoeveelheid bouwstoffen die je 's avonds nodig bent voor het groeien.

Verdeel dit over heel de dag

200gram kip
300 gram magere platte kaas (kwark)
blikje tonijn / stuk vlees / vis (biefsteak-zalm...)
300 gram magere platte kaas
1-2 whey (liefst rond de trainingen en 's morgens)

Ik ben 1m87 en weeg 95kg. Ik il vermageren maar wil tergelijketijd spiermassa opbouwen. Hoe kan ik dit het beste bereiken?

1. Gemiddeld per dag 300-500 kcals minder innemen dan je verbruikt.
2. Altijd goed ontbijten met KH en eiwit.
3. Altijd in gevoede toestand trainen, dwz niet sochtends voor het ontbijt
4. Niet te lang doortrainen (dus ook niet na de KT nog doorgaan) en niet overtrainen (per spier 2x per week)
5. De precieze voedingsmiddelen maken verder heel weinig uit, als het maar gezond en gevarieerd is. Eiwitrijk eten helpt wel voor spierbehoud en tegen de honger.

als jij spiertjes wilt bouwen en ook vet verbranden zal je je voeding vooral goed moeten TIMEN naar mijn idee...check bb.com maar s voor nutritional timing articles

je meot timen wanneer en wat je eet, aangezien je voor opbouw meer moet eten dan dat je verbrand en voor vetverlies minder moet eten dan je verbrand maar niet te weinig want dan ga je spieren verbranden..

Dat bedoelt hij dus met timen, zodat het goed is afgestelt dat je van beide wat kunt krijgen..

je meot timen wanneer en wat je eet, aangezien je voor opbouw meer moet eten dan dat je verbrand en voor vetverlies minder moet eten dan je verbrand maar niet te weinig want dan ga je spieren verbranden..

Dat bedoelt hij dus met timen, zodat het goed is afgestelt dat je van beide wat kunt krijgen..

Ja ik weet wel wat timen is, alleen niet wat hij dan precies wil timen met wat.

Wat moet je dan precies timen? Ik zie bij bb.com vooral veel verkooppraatjes staan.

Intermitent fasting is goed voorbeeld van nutritional timing...door savonds een overschot aan eiwitjes te hebben kan je snachtes nog steeds groeien/herstellen en voor die tijd gewoon vetjes verbranden door weinig carbs en vetjes te eten

Intermitent fasting is goed voorbeeld van nutritional timing...door savonds een overschot aan eiwitjes te hebben kan je snachtes nog steeds groeien/herstellen en voor die tijd gewoon vetjes verbranden door weinig carbs en vetjes te eten

Dus gewoon per dag gemiddeld minder kcals eten dan je verbruikt, en 's avonds laat eindigen met een portie langzaam eiwit. Da's standaard.
Is er nog meer?

Dus gewoon per dag gemiddeld minder kcals eten dan je verbruikt, en 's avonds laat eindigen met een portie langzaam eiwit. Da's standaard.
Is er nog meer?

naja...kijk gewoon naar zo een Intermitent fasting schema en ik dacht dat op bb.com ook wel wat dingen stonden over hoe te eten bij je training.

ik dacht dat ze dag splitsten in voor en na de training (er voor weinig eten voor vetburning) en erna (redelijk laat op de dag) zorgen voor een overschot.

naja...kijk gewoon naar zo een Intermitent fasting schema en ik dacht dat op bb.com ook wel wat dingen stonden over hoe te eten bij je training.

ik dacht dat ze dag splitsten in voor en na de training (er voor weinig eten voor vetburning) en erna (redelijk laat op de dag) zorgen voor een overschot.

Als je dat omdraait (bij gelijke totaal kcals) train je veel lekkerder en je verliest verhoudingsgewijs op die dag meer vet.

naja...kijk gewoon naar zo een Intermitent fasting schema

Zomaar een willekeurig gegeven: "1. The research has not established the benefits of IF conclusively."

Dus wie zich er goed bij voelt moet het vooral doen, maar het heeft geen aantoonbare voordelen boven andere methoden.

Terug
Naar boven