Ik wil hier toch even op reageren. Er zijn mensen die zich afvragen hoe je moet/ kunt afvallen. Opzich is dat niet moeilijk mits je geen lichamelijke afwijkingen hebt. Gezien dat je lichaam energie nodig heeft om arbeid te kunnen verrichten is het wel degelijk NOODZAKELIJK om een normale gezonde voeding te nuttigen. Als je extra inspanningen gaat doen in de vorm van krachttraining en cardio kan dit volstaan met het gewoon normaal eten zonder dat je daar extra eiwitten oid aan je voeding hoeft toe te voegen. Mocht je toch hier vragen over hebben kun je natuurlijk ten aller tijden contact opnemen met een dietist. Deze kan naar aanleiding van je PERSOONLIJKE omstandigheden een voedings patroon opstellen. Gezien dat je lichaam energie moet leveren zal hij dit doen uit de EIWITTEN, VETTEN EN KOOLHYDRATEN. Dit zijn namelijk de voedingsstoffen die er voor zijn om de OPBOUW , HERSTEL EN ROEI van het lichaam te realiseren. Deze stoffen krijg je ook voldoende binnen als je GEWOON EN NORMAAL je aan gezonde voedings voorschriften zult houden. Dus .............al die extra zoals whey enz is en kan wel gevoelsmatig helpen, maar is niet noodzakelijk. De vraag namelijk was..................HOE KAN IK VET VERBRANDEN. Nou dat geschiedt door om de dag na voldoende rust 1 en half uur cardio te doen. Ik denk hierbij aan fietsen, wandelen , hardlopen sporten waarbij je lichte intensief begint te zweten en toch nog normaal zinnen kunt blijven zeggen. Dit zal ongeveer 70 tot 80% van je maximale hartslag zijn. Dus die extra dingen zijn niet noodzakelijk, want afvallen is niet dezelfde topsport als in de 1e klasse van body building meedoen of marathons gaan lopen. Je zult nu wel denken wie ik ben, ik ben Jeroen en Jeroen werkt als dieet kok in een ziekenhuis en heeft hiervoor opleidng gevolgd. Dus het motto is GEZONDE VOEDING VOLSTAAT OM ALLE NOODZAKELIJKE INSPANNINGEN TE KUNNEN UITVOEREN. En hiervoor hoef je niet of geevn verreikingen aan je voeding toe te voegen. Eiwit verreiking gebeurt namelijk bij mensen met doorligging oid ( is een voorbeeld) ZO en dit wilde ik even vertellen. Dus iedereen die wil afvallen...................ga je leefpatroon aan passen en maak hiervan een ritme en daarbij gewone ,normale voeding. En mocht je hierbij problemen hebben kun je zoals eerder is aangegeven eeen dieet advies vragen, deze is persoonlijk. Want niet ieder lichaam is het zelfde!!!!!!!!!!!!! Het is goed om ideen uit te wisselen, maar het advies is niet altijd even gunstig voor iedereen gelijk. Ik zelf ben van 38% lichaamsvet terug gekomen naar 19% in een jaar tijd.............gewoon door de maaltijden te nuttigen die van belang zijn en om de dag cardio te doen. En zonder whey en die andere dingen. Hopelijk heb ik hiermee een bijdrage geleverd aan iedereen en voor de top sporters onder ons. Zorg voor extra bijvoeding, alleen voor topsporters!!!!!!!!!!!! Een lichaam die nooit in beweging is geweest is geen topsporter, dus mensen die willen afvallen zijn geen topsporters en hebben die extra bijvoeding in de vorm van whey etc helemaal niet nodig. Tenzij een dietist oid heeft geadviseerd!
groetjes Jeroen