AndroidHealthClinic

vet verbranden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet nu 1 ei 's morgens zodra ik opsta. Daarna Brinta met magere melk. Om 10u 2 boterhammen met kippewit. Om 12u 2 boterhammen met kippewit en stuk fruit.
Om 14u een bruin broodje met pindakaas. Om 16u brinta met magere melk. Ondertussen een blik tonijn van 100gr. 'S avonds gewoon maaltijd maar wel met kip of vis. Voor ik ga slapen 250gr magere kwark en 1 gekookt eitje. Ben ik nu goed bezig?

Ik eet nu 1 ei 's morgens zodra ik opsta. Daarna Brinta met magere melk. Om 10u 2 boterhammen met kippewit. Om 12u 2 boterhammen met kippewit en stuk fruit.
Om 14u een bruin broodje met pindakaas. Om 16u brinta met magere melk. Ondertussen een blik tonijn van 100gr. 'S avonds gewoon maaltijd maar wel met kip of vis. Voor ik ga slapen 250gr magere kwark en 1 gekookt eitje. Ben ik nu goed bezig?

(Meer dan) voldoende eiwit, goed ontbijt, langzame eiwitten voor de nacht: niks mis mee. Maar het werkt alleen als je energieverbruik (kcals) gemiddeld per dag 300-500 Kcals hoger ligt dan je energieinname (in kcals).

ikzelf kijk bij MensHealth hoeveel Kcal ik dagelijks nodig ben in mijn voeding, en er staat ook gelijk bij hoeveel je dan ongeveer nodig bent voor je cut fase.. wel handig, maar weet alleen neit of dit klopt (zal wel) ik kom zelf uit op iets meer als 2800 Kcal, en ongeveer 2300 voor de cut

ikzelf kijk bij MensHealth hoeveel Kcal ik dagelijks nodig ben in mijn voeding, en er staat ook gelijk bij hoeveel je dan ongeveer nodig bent voor je cut fase.. wel handig, maar weet alleen neit of dit klopt (zal wel) ik kom zelf uit op iets meer als 2800 Kcal, en ongeveer 2300 voor de cut

ik vind wel alleen dat vakje "gewicht"een beetje raar....moet je daar je VVM of je gewone gewicht invoeren, zit toch een redelijk verschil in met 15% bf

volgens mij je gewoone gewicht dus incl. BF

• Topic Starter Topic Starter
ale kben ondertussen 4 kilo afgevallen. Ik eet zoveel mogelijk eiwitten en weining koolhydraten. Nog 10 kilo afvallen en dan stilaan bijkomen maar wel in spiermassa.

handige site maar als ik volgens die calorieen ga eten moet ik dan nog rekening houden met trainingsdagen en niet trainingsdagen dus meer of minder eten of is dit voor elke dag in de week.

ditaantal Kcal gewoon elke dag aanhouden, je meot ookal aangeven namelijk hoevaak je per week sport dus daar word rekening mee gehouden lijkt mij dus dat is gewoon wat je dagelijks binnen meot krijgen voor je Cut fase, en wat voor onderhoud, wil je massa opbouwen ga er dan nog iets boven zitten

ditaantal Kcal gewoon elke dag aanhouden, je meot ookal aangeven namelijk hoevaak je per week sport dus daar word rekening mee gehouden lijkt mij dus dat is gewoon wat je dagelijks binnen meot krijgen voor je Cut fase, en wat voor onderhoud, wil je massa opbouwen ga er dan nog iets boven zitten

oke bedankt dus bovenste getal is bij helemaal niets doen derde om af te vallen en de tweede is dat dan om op gewicht te blijven

bedankt zover

Ik wil hier toch even op reageren. Er zijn mensen die zich afvragen hoe je moet/ kunt afvallen. Opzich is dat niet moeilijk mits je geen lichamelijke afwijkingen hebt. Gezien dat je lichaam energie nodig heeft om arbeid te kunnen verrichten is het wel degelijk NOODZAKELIJK om een normale gezonde voeding te nuttigen. Als je extra inspanningen gaat doen in de vorm van krachttraining en cardio kan dit volstaan met het gewoon normaal eten zonder dat je daar extra eiwitten oid aan je voeding hoeft toe te voegen. Mocht je toch hier vragen over hebben kun je natuurlijk ten aller tijden contact opnemen met een dietist. Deze kan naar aanleiding van je PERSOONLIJKE omstandigheden een voedings patroon opstellen. Gezien dat je lichaam energie moet leveren zal hij dit doen uit de EIWITTEN, VETTEN EN KOOLHYDRATEN. Dit zijn namelijk de voedingsstoffen die er voor zijn om de OPBOUW , HERSTEL EN ROEI van het lichaam te realiseren. Deze stoffen krijg je ook voldoende binnen als je GEWOON EN NORMAAL je aan gezonde voedings voorschriften zult houden. Dus .............al die extra zoals whey enz is en kan wel gevoelsmatig helpen, maar is niet noodzakelijk. De vraag namelijk was..................HOE KAN IK VET VERBRANDEN. Nou dat geschiedt door om de dag na voldoende rust 1 en half uur cardio te doen. Ik denk hierbij aan fietsen, wandelen , hardlopen sporten waarbij je lichte intensief begint te zweten en toch nog normaal zinnen kunt blijven zeggen. Dit zal ongeveer 70 tot 80% van je maximale hartslag zijn. Dus die extra dingen zijn niet noodzakelijk, want afvallen is niet dezelfde topsport als in de 1e klasse van body building meedoen of marathons gaan lopen. Je zult nu wel denken wie ik ben, ik ben Jeroen en Jeroen werkt als dieet kok in een ziekenhuis en heeft hiervoor opleidng gevolgd. Dus het motto is GEZONDE VOEDING VOLSTAAT OM ALLE NOODZAKELIJKE INSPANNINGEN TE KUNNEN UITVOEREN. En hiervoor hoef je niet of geevn verreikingen aan je voeding toe te voegen. Eiwit verreiking gebeurt namelijk bij mensen met doorligging oid ( is een voorbeeld) ZO en dit wilde ik even vertellen. Dus iedereen die wil afvallen...................ga je leefpatroon aan passen en maak hiervan een ritme en daarbij gewone ,normale voeding. En mocht je hierbij problemen hebben kun je zoals eerder is aangegeven eeen dieet advies vragen, deze is persoonlijk. Want niet ieder lichaam is het zelfde!!!!!!!!!!!!! Het is goed om ideen uit te wisselen, maar het advies is niet altijd even gunstig voor iedereen gelijk. Ik zelf ben van 38% lichaamsvet terug gekomen naar 19% in een jaar tijd.............gewoon door de maaltijden te nuttigen die van belang zijn en om de dag cardio te doen. En zonder whey en die andere dingen. Hopelijk heb ik hiermee een bijdrage geleverd aan iedereen en voor de top sporters onder ons. Zorg voor extra bijvoeding, alleen voor topsporters!!!!!!!!!!!! Een lichaam die nooit in beweging is geweest is geen topsporter, dus mensen die willen afvallen zijn geen topsporters en hebben die extra bijvoeding in de vorm van whey etc helemaal niet nodig. Tenzij een dietist oid heeft geadviseerd!

groetjes Jeroen

ja klopt.. de bovenste zou zijn wat je verbruikt als je niks zou doen de hele dag als ziten ofzo. Dus dit is je minimale opname.

Voorbeeld: een bouwvakker zal door zijn zware werkzaamheden meer enrgie verbranden en deze dus weer moeten aanvullen. Die bouwvakker doet dat niet door extra toeving van whey etc oid.! En dat probeerde ik aan te geven. De TOPIC was VET VERBRANDING. En niet wat moet ik tot me nemen als ik een topsporter ben of wil worden!

groetjes Jeroen

en nou nog een cursusje alineas maken

vind trouwens wel dat je Whey beetje als "het onnodige" beschrijft....Meeste mensen eten lang niet genoeg eiwitten om spierverlies zoveel mogelijk te beperken tijdens het dieeten.
Dus ik ben zelf wel een voorstander van EIWIT supplementen tijdens de cut. (en als je massa wilt al helemaal natuurlijk)

Schijnbaar begrijp je niet wat ik bedoel. Nee.....whey is niet onnodig als je topsport bedrijft. En ja het klopt DOORDAT mensen niet normale voeding nuttigen hebben ze daardoor kans op eiwit tekort. Je auto loopt ook op diesel of benzine. En jij op goede normale voeding.

Jeroen

Schijnbaar begrijp je niet wat ik bedoel. Nee.....whey is niet onnodig als je topsport bedrijft. En ja het klopt DOORDAT mensen niet normale voeding nuttigen hebben ze daardoor kans op eiwit tekort. Je auto loopt ook op diesel of benzine. En jij op goede normale voeding.

Jeroen

een bak kwark of een eiwit shake..zelfde eiwit en kcal waarde...alleen is die shake makkelijker weg te werken en mee te nemen..zie dus niet wat nou je argument is om geen protein als supplementatie te nemen

ps..wat noem jij topsport? ik zit elke dag 1-1.5uur in de gym, maar ik noem dat geen topsport hoor, in mijn ogen is misschien 5-10% van dit forum topsporters (wedstrijd deelnemers)

Dus die bak yoghurt (gezonde voeding) heeft dus de voor keur waardoor je de toevoeging niet hoeft te gebruiken. Ik reageerde alleen maar op de topic VET VERBRANDEN. En niet hoe je op een andere wijze je eiwitten tot je kan nemen. Het gaat erom dat je whey in principe niet nodig hebt als je normale voeding gebruikt. Maar als jij je beter voelt met whey, dan moet je dat vooral doen. Ben namelijk absoluut niet van plan om jou van je voedings gewoonte te halen. Gezien de topic VETVERBRANDING.

groetjes Jeroen

waarom heeft die bak yoghurt voorkeur? en waarom zet je er zo dramatisch (gezonde voeding) achter. is echt niet gezonder als gewoon whey shakje met melk hoor.

En on topic, kan je ook beter Shakes nemen omdat hier veel eiwitten inzitten met relatief weinig kcal. Als je uit je normale voeding dezelfde hoeveelheid eiwitten moet halen kom je op een stuk meer kcal uit totaal...oftewel, minder normale voeding mogelijk door de kcal restrictie oftewel minder kcal. En we weten ondertussen allemaal wel dat veel eiwitten in de cut cruciaal is. Zowel voor voor de continuering van je dieet als voor het beperken van spierverleis

Ik zet achter die bak yoghurt allen het woord gezonde voeding neer met de opzet dat je uit yoghurt alles wat nodig is, kunt halen. Whey is een toevoeging en zal best dezelfde werking hebben. Maar het is EXTRA boven op je gewone normale voeding. Zo kan je ook protifar gebruiken. Het gaat om extra toevoeging en waarschijnlijk is voor jou de toevoeging belangrijker. Dat is niet erg als je zoals jij verder gaat dan alleen het reduceren van je vet percentage. Eiwit is nodig, maar je kan voldoende uit je voeding halen!!!!!!!!!!!!!!! Daar is geen verijking voor nodig. Je vroeg wat ik versta onder topsport. Laat ik het zo formuleren. Op het moment dat je NIET VOLDOENDE voedingstoffen kunt halen uit je gewone voeding is een verijkking noodzakelijk. En kan wat jij gebruikt een uitkomst bieden. Maar deze wat jij gebruikt is niet noodzakelijk om af te vallen. Want die eiwit shot die jij gebruikt is niet erg maar kan overbodig zijn. Als je nu een wedstrijd hebt volgende week (als voorbeeld) om je spieren te laten zien op een podium, dan snap ik dat je extra eiwit gaat toevoegen. Een mens verricht arbeid, hiervoor heeft hij voedingstoffen nodig. Deze haalt hij voldoende uit gewone voeding. En als je wilt afvallen zal je zelfs sommige stoffen moeten reduceren in combinatie met extra beweging. Eiwit is een bouwstof, opbouw , herstel en groei. Door extra toevoeging zal het waarschijnlijk iets sneller gaan. Omdat het lichaam sneller zn behoefte weer heeft. Maar het is niet noodzakelijk.

heb jij wel door dat we op een BODYBUILD forum zitten? en niet op het afvallen.nl forum

Als je nu een wedstrijd hebt volgende week (als voorbeeld) om je spieren te laten zien op een podium, dan snap ik dat je extra eiwit gaat toevoegen.

dit soort zinnen komen nogal ERG onwetend over...

Heb ik echt wel door. Maar ik reageerde op een topic dat ging over vet vetbranding!

Terug
Naar boven