AndroidHealthClinic

vetpercentage bulken?

fedde88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik vroeg me af wat een goed vetpercentage is om te bulken, Ik zag een aantal ervaren leden rond de 15 % bf tijdens bulken.
Het lijkt me niet goed om boven de 20 % bf te gaan zitten bulken als je een halfjaar later weer droog wilt zijn.

Is ongeveer 15% bf een goed vet percentage om te bulken, zodat je een paar maanden later niet te veel moeite moet doen om het weer droog te krijgen?

Een bf van ong 15% is imo goed om 'naartoe' te bulken. Hoger dan dat zou ik het persoonlijk echt niet op laten lopen. Ik ga nu dan ook proberen niet vetter te worden nog dus iets langzamer bulken.

• Topic Starter Topic Starter
thanks, ik zit dus zelf op 18%, en wil dit terugbrengen naar ongeveer 15%.
en voor de zomer misschien nog wel iets minder.

thanks, ik zit dus zelf op 18%, en wil dit terugbrengen naar ongeveer 15%.
en voor de zomer misschien nog wel iets minder.

Oke, maar ik zou sowieso niet zo op die percentages afgaan, gewoon wat jij vet eruit vind zien en wat niet. De ene meting kan een heel ander resultaat geven dan de ander waardoor veel mensen in de war raken en dat dan gaan posten op DBB.

Inderdaad, gebruik de spiegel. Getalletjes zeggen nooit zoveel als je spiegelbeeld.

''The mirror is a tool. The mirror is your worst critic. It doesn't Bull**** you or kiss your ass or stroke your ego. It tells it like it is.''

Amen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik vroeg me af wat een goed vetpercentage is om te bulken, Ik zag een aantal ervaren leden rond de 15 % bf tijdens bulken.
Het lijkt me niet goed om boven de 20 % bf te gaan zitten bulken als je een halfjaar later weer droog wilt zijn.

Is ongeveer 15% bf een goed vet percentage om te bulken, zodat je een paar maanden later niet te veel moeite moet doen om het weer droog te krijgen?

Als je uiteindelijke doel is droog worden zou ik adviseren eerst droog worden en pas daarna gaan bulken (eventueel in stapjes met een korte (clean) bulk ertussen)

ik ben een behoorlijke amateur en heb me kennis opgedaan door hier en daar wat te lezen etc.
nu zit ik zelf op een vetpercentage van ruim 20%. Maar dat is dan gemeten op een elektronische weegschaal waar je met je blote voeten op moet gaan staan en dan wat gegevens in moet toetsen zoals leeftijd en lengte.
Om een simpele vraag uit een lang lulverhaal te formeren:

hoe meten jullie allemaal je vetpercentage? Met meer geavanceerde apparatuur of op dezelfde wijze? (uiteraard hoop ik dat het een goedkoop k*tcomputertje is zodat mn echte percentage rond de 18 ligt ofzo :-)

Weegschaal is niet accuraat, koop een huidplooimeter en meet het daarmee.

Of je zet een foto neer, meeste mensen op DBB weten het wel goed te schatten.

Of gewoon even op de sportschool laten meten met een huidplooimeter, of anders met zo'n elektrisch dingetje wat je vast moet houden. Is naar mijn ervaring bij hogere vetpercentages (+15) ook nog wel redelijk nauwkeurig!

ik ben een behoorlijke amateur en heb me kennis opgedaan door hier en daar wat te lezen etc.
nu zit ik zelf op een vetpercentage van ruim 20%. Maar dat is dan gemeten op een elektronische weegschaal waar je met je blote voeten op moet gaan staan en dan wat gegevens in moet toetsen zoals leeftijd en lengte.
Om een simpele vraag uit een lang lulverhaal te formeren:

hoe meten jullie allemaal je vetpercentage? Met meer geavanceerde apparatuur of op dezelfde wijze? (uiteraard hoop ik dat het een goedkoop k*tcomputertje is zodat mn echte percentage rond de 18 ligt ofzo :-)

Ik vind de beste oplossing een foto posten.
Metingen kunnen sterk afwijken. Omdat je aangeeft een behoorlijke amateur te zijn kun je zelf moeilijk inschatten of de uitslag realistisch is.

Ik vind de beste oplossing een foto posten.
Metingen kunnen sterk afwijken. Omdat je aangeeft een behoorlijke amateur te zijn kun je zelf moeilijk inschatten of de uitslag realistisch is.

heb zojuist met mn webcam (speciaal ervoor aangesloten) wat fotootjes gemaakt en er 3 geplaatst in "mijn albums". Alleen is het licht in mn kamer nu nog klote, maar mocht het nodig zijn dan maak ik er morgen overdag nog wel een....
Ziet dit eruit als 20%? Zo ja dan moet ik dus drastisch gaan afvallen, want ik ben niet zo groot (1m78). Heb berekend dat ik kwa BMI waarde in ieder geval wel tegen het randje aanzit...
En zo niet dan ga ik morgen bij de balie klagen dat ze een goedkoop k*tapparaat hebben staan :D

heb zojuist met mn webcam (speciaal ervoor aangesloten) wat fotootjes gemaakt en er 3 geplaatst in "mijn albums". Alleen is het licht in mn kamer nu nog klote, maar mocht het nodig zijn dan maak ik er morgen overdag nog wel een....
Ziet dit eruit als 20%? Zo ja dan moet ik dus drastisch gaan afvallen, want ik ben niet zo groot (1m78). Heb berekend dat ik kwa BMI waarde in ieder geval wel tegen het randje aanzit...
En zo niet dan ga ik morgen bij de balie klagen dat ze een goedkoop k*tapparaat hebben staan :D

Denk het niet, maar beter post je een foto van de buik daar kan je het wat beter aan zien.

Webcam is wel k*tkwaliteit ja, heb je geen camera?

nee man, gestolen helaas...momenteel werkloos dus geen geld voor een nieuwe.....maar wel veel tijd om weer eens wat langer lekker goed te trainen :-))

Hallo,

Volgens mij ligt het ook een beetje aan de massa die je hebt. Als je boven de 20% zit maar nog nauwelijks massa hebt zou ik toch veel trainen én veel eten. Ik zit nu naar schatting boven de 20% (fotos), ben nu flink aan het trainen en eten, wil in drie maanden als het effe kan onder de 15% uitkomen (maart t/m juni) maar ik vrees dat dat heel veel cardio gaat worden!

Even een foto waarbij je met je hele (boven) lichaam erop staat. Zo kun je niet echt een waardig oordeel geven...

OJa: niet naar BMI kijken. Dat is enkel de verhouding tussen lichaamslengte en gewicht. Daarbij wordt niet gekeken naar vet%.

Even een foto waarbij je met je hele (boven) lichaam erop staat. Zo kun je niet echt een waardig oordeel geven...

OJa: niet naar BMI kijken. Dat is enkel de verhouding tussen lichaamslengte en gewicht. Daarbij wordt niet gekeken naar vet%.

thanks, heb er zojuist nog 2 opgezet bij daglicht. Heb alleen een webcam en daarom krijg ik t niet voor elkaar om m´n hele lichaam erop te zetten.

Ok gok 15-16%. Zeker geen 20.

Terug
Naar boven