Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

vitamine pillen en whey witten lost erbij en onder de 2000 kal zitte idd
Het zit em toch vaak echt in het eet patroon en dat verschilt per persoon.Klopt
ik ben zelf zo'n 80 kilo ( 8 kilo te zwaar ong) en ben iets te vet ik eet maar 3 broodjes per dag ofso (als ik honger heb eet ik heus wel wat) en amper avond eten en verder helemaal nix. En dan nog maar 800 gram per week af vallen ofso.Klinkt alsof je net bent begonnen met cutten , kortom als je zo weinig eet zul je in het begin veel afvallen (voornamelijk vocht) maar op den duur in spaarstand terecht komen ,.. Ook zullen de verloren kilo's er dus zo weer bij zijn helaas
En echt compleet gestoord zo weining eet. helemaal 0% snoep en koek
ik train ook keihard 4x 2 uur per week. Maar honger heb ik nooit.
Kijk uit dat je niet overtraint met 8 uur per week , 8 uur per week kan wel maar ik ken je schema niet dus ; verdeel alles wel goed ,...overtraining zul je niet gelijk merken maar wel als je een langere tijd op zéér hoge intensiteit traint ! dit zal niet ten goede komen voor je massa behoud tijdens de cut omdat je spieren een goede herstel periode nodig hebben.
Uiteraard met eiwitte los erbij en vitamine voor het opvullen anders dik vitamine gebrek.vitamine kan/moet , maar met een goed voedingsschema kun je een aardig eind komen wat betreft je eiwit behoefte,.. maar idd haal je het niet dan kun je tevoegen !
oftwel gezond eten is onzin mensen eten bijv 3 keer per dag en denken dat aardappels gezodn zijn maar je word er hardstikke vet van als je ook maar iets te veel ervan eet TE veel van alles is nooit goed maar vergeet niet dat je wel degelijk vetten e.d. nodig hebt .
gewoon eten als je honger hebt dus 7 keer per dag een beetjevitamine pillen en whey witten lost erbij en onder de 2000 kal zitte idd 2000 Kcal
, dat ligt echt aan je lichaamsbouw/gewicht en je activiteit overdag jongen , als je 95 weegt en actief bent en gaat cutten met een schema onder de 2000 zul je in no-time in spaarstand staan en niets meer afvallen maar enkel afbreken !
burners vind ik onzin vroeger had je ephedra gemixt met wat producten 50 gram voor 5 euro dat warem tijden van 1 kilo eraf in 1 dag met een kleine hoeveelheid van 2 gramHet wel bekende JO-JO effect
maar tegenwoordig is het allemaal 1 kilo eraf in 1 maand met overdosisen ]Iemand die op de goede manier langzaam afvalt zal eerder zijn nieuwe gewicht houden dan iemand die super snel naar beneden gaat !![/QUOTE
Mijn trainingsschema:
Elke spiergroep apart, behalve biceps en triceps doe ik samen.
4 oefeningen, in reeksen van 4 met 8 herhalingen.
Krachttraining sinds 5 jaar.
3x per week cardio, een half uurtje aan hartslag van 140.
ik doe nu cardio sinds 4 weken.
mijn cardio bestond uit lopen maar heb ik moeten stopzetten.
vervangen door roeien, omdat dit niet alleen intensief is maar denk dat het ook een goeie all-round training is voor alle spieren.
Wel volgens het instructieboekje van mijn polar hartslagmeter, en ook volgens de metingen die ik er met die hartslagmeter heb gedaan kom ik aan 140.
Dit zou voor mij de beste hartslag zijn om vet te verbranden.
De zone waar ik in moet zitten is tussen 130 en 160. In dat boekje staat er dat ik het optimaalst vet zou verbranden als ik train tegen de onderste grens van die zone, dus rond de 140 is ideaal. Dit is trouwens bevestigd door de trainer bij ons op de fitness.
Volgens jouw berekeningen kom ik anders het volgende uit:
62 + (70% x (197 - 62)) = 156,5
dat is dan aan de bovenste grens van mijn limiet.![]()
wat in tegenstelling is tot wat in mijn boekje staat
wat moet ik nu geloven?![]()
eigenlijk kun je beter voeding als basis zien om vet te verbranden en fitness+cardio als een extra boostHet probleem zit hem in de weekends. Die zijn nogal gevuld met alcohol, vooral bier! Denk dat dit de boosdoener is. Maar of ik die kan laten betwijfel ik.
Die laatste intensiteit verbrandt veel meer vet en totaal kalorieën dan die eerste. Een van de grote fitnessapparatentoko's noemt die zone tegenwoordig de "intensieve vetverbrandingszone". Het vergt wel een redelijke konditie, dus echte beginners moeten dat niet gelijk toepassen.
Het valt me wel op hoe weinig mensen zover komen, natuurlijk mede door de enorme traagheid waarmee het besef doordringt dat het verhaal dat je meer vet verbrant bij laag tempo, domweg niet waar is.
Als je het eenmaal kan, op 80% van dje HF max, dan krijg je alleen meer konditie door in intervallen nog harder te gaan. Als dat lukt, dan kun je dus ook weer meer vet en kalorieën per tijdseenheid verbranden.
Je verbrandt tijdens intensieve intervallen meer kalorieën, maar minder vet, en je houdt het maar beperkte tijd vol doordat je zuurstofcapacitiet niet voldoende is en je verzuurt. Wel krijg je door training met intensieve intervallen een grote naverbranding van vetten na de training, en de metabole stimulatie is hoger dan die van KT (BM +10%, 15 uur lang).
Dus als je zo min moglijk tijd kwijt wil zijn aan afvaltraining: 20-30' HIIT. Iets meer tijd beschikbaar: 45' bovenin of net boven de "konditiezone", dus 220 - leeftijd, en daar 80-85% van. Dat komt ongeveer overeen met 65-70% van de VO2max, volgens de formule van Karvonen.
Deze kardiovormen moet je niet kombineren met KT, je moet ze niet op de nuchtere maag doen, en je moet koolhydraten gebruiken tijdens de training, anders ga je gegarandeerd spiereiwit afbreken. De winst in extra verbranding is veel hoger dan de koolhydraten die je voor spierbescherming erbij moet nemen.
Als je konditie tekort schiet voor deze kardiovormen, of als je kardio na de KT doet, of nuchter in de ochtend, kan je beter in de "vetverbrandingszone" blijven.
Voor wie niet zo van waarden en metingen houdt is de eenboudige vuistregel: je verbrandt het meeste vet en de meeste kalorieën op die intensiteit die je pakweg een uur kan volhouden zonder helemaal uitgeput en buiten adem te raken.
Voorbeeld hoeveel het scheelt:
Met hardlopen kom ik nu op ca 16 kcal per minuut, 45-60 minuten lang. Als ik bovenin de klassieke vetverbrandingszone blijf, kom ik in diezelfde tijd op ca 8 kcal per minuut. Onderin de vetverbrandingzone: 4 kcal per minuut.
Aan koolhydraten neem ik voor spierbescherming ca 100 kcal in 1,5 liter water in een uur.
Reken maar uit hoeveel het scheelt!