MuscleMeat

Vetpercentage snel doen dalen!!! HELP

dieet dieet dieet :)

crosstrainer en fietsen met een lage weerstand moet wel lukken met die knie.
maar verstandig eten komt op nummer 1 maar dat wist je denk ik al :)

snel is imo een woord dat in de sport als verwachting allleen van toepassing mag (en moet) zijn op de uitvoering van je oefeningen. Voor de rest is het een marathon, geen sprint.

Wacht met de vetverbranders. Als je te snel naar dit soort middelen grijpt (die half niet werken) zal het je niets helpen. je kan, indien een zwakke knie, proberen te fietsen. Helpt dit niet, probeer dan roeien. Zwemmen is trouwens ook niet verkeerd...

• Topic Starter Topic Starter
edit

Laatst bewerkt:
90 kilo 18% vet = 16,2 kilo vet
je wilt naar 12-14% van je dan nieuwe gewicht
dus reken 10% van het gewicht dat je nu hebt = 9 kilo vet

er moet dus 7,2 kilo vet af

maximaal 0,5 kilo per week eraf (ivm spaarstand en volhouden)

= ongeveer 15 weken dan zit je op

82,8 kilo met 9 kilo vet

= 11% vet

maar reken dat je iets vocht en spier bent kwijtgeraakt dus zul je rond de 12-14% vet zitten op je nieuwe gewicht

veel succes :)

pas een fatburner gebruiken als je meer dan 3 maanden 0,5 kilo per week afvalt of al onder de 10% zit

en wat al gezegd is over cardio

fietsen - ik vind et k*t voor me knieen en verzuurt te snel voor het aantyal kcal dat je verbrand
loopband - niet echt de beste cardio voor je knieën, maar door voorgeprogrameerde snelheid soms beter vol te houden, wel minder veilig
roeier - ook leuk als variatie, maar als ik die schermpjes moet geloven zijn er effectievere manier van kcal verbranden
stepper - niet boeiend...te weinig kcal verbranding en verzuring in kuiten
crosstrainer - vind ik het beste cardio apparaat....je krijgt geen schokken, verzuurt het minst snel van alle apparaten en verbrand de meeste kcal
zwemmen - leuk als afwisseling, maar je krijgt snel de pomp erin

btw post je training en voedingsschema eens :)
ook al hou je je niet altijd aan een schema post dan de richtlijnen die je hebt, zo kunnen wij kijken of er misschien geen foutjes inzitten

Het zit em toch vaak echt in het eet patroon en dat verschilt per persoon.

ik ben zelf zo'n 80 kilo ( 8 kilo te zwaar ong) en ben iets te vet ik eet maar 3 broodjes per dag ofso (als ik honger heb eet ik heus wel wat) en amper avond eten en verder helemaal nix. En dan nog maar 800 gram per week af vallen ofso.

En echt compleet gestoord zo weining eet. helemaal 0% snoep en koek

ik train ook keihard 4x 2 uur per week. Maar honger heb ik nooit.

Uiteraard met eiwitte los erbij en vitamine voor het opvullen anders dik vitamine gebrek.

oftwel gezond eten is onzin mensen eten bijv 3 keer per dag en denken dat aardappels gezodn zijn maar je word er hardstikke vet van als je ook maar iets te veel ervan eet

gewoon eten als je honger hebt dus 7 keer per dag een beetje :) vitamine pillen en whey witten lost erbij en onder de 2000 kal zitte idd

ik heb ook ooit gewoon redelijk goed gegeten maar wel redelijk meer dan 2000 kal en hard gaan hardlopenj maar hardlopen enso is zinloos als je dieet al niet goed is!!!

burners vind ik onzin vroeger had je ephedra gemixt met wat producten 50 gram voor 5 euro dat warem tijden van 1 kilo eraf in 1 dag met een kleine hoeveelheid van 2 gram :P

maar tegenwoordig is het allemaal 1 kilo eraf in 1 maand met overdosisen

Laatst bewerkt:
Het zit em toch vaak echt in het eet patroon en dat verschilt per persoon.Klopt

ik ben zelf zo'n 80 kilo ( 8 kilo te zwaar ong) en ben iets te vet ik eet maar 3 broodjes per dag ofso (als ik honger heb eet ik heus wel wat) en amper avond eten en verder helemaal nix. En dan nog maar 800 gram per week af vallen ofso.Klinkt alsof je net bent begonnen met cutten , kortom als je zo weinig eet zul je in het begin veel afvallen (voornamelijk vocht) maar op den duur in spaarstand terecht komen ,.. Ook zullen de verloren kilo's er dus zo weer bij zijn helaas

En echt compleet gestoord zo weining eet. helemaal 0% snoep en koek

ik train ook keihard 4x 2 uur per week. Maar honger heb ik nooit.
Kijk uit dat je niet overtraint met 8 uur per week , 8 uur per week kan wel maar ik ken je schema niet dus ; verdeel alles wel goed ,...overtraining zul je niet gelijk merken maar wel als je een langere tijd op zéér hoge intensiteit traint ! dit zal niet ten goede komen voor je massa behoud tijdens de cut omdat je spieren een goede herstel periode nodig hebben.

Uiteraard met eiwitte los erbij en vitamine voor het opvullen anders dik vitamine gebrek.vitamine kan/moet , maar met een goed voedingsschema kun je een aardig eind komen wat betreft je eiwit behoefte,.. maar idd haal je het niet dan kun je tevoegen !

oftwel gezond eten is onzin mensen eten bijv 3 keer per dag en denken dat aardappels gezodn zijn maar je word er hardstikke vet van als je ook maar iets te veel ervan eet TE veel van alles is nooit goed maar vergeet niet dat je wel degelijk vetten e.d. nodig hebt .

gewoon eten als je honger hebt dus 7 keer per dag een beetje :) vitamine pillen en whey witten lost erbij en onder de 2000 kal zitte idd 2000 Kcal :eek: , dat ligt echt aan je lichaamsbouw/gewicht en je activiteit overdag jongen , als je 95 weegt en actief bent en gaat cutten met een schema onder de 2000 zul je in no-time in spaarstand staan en niets meer afvallen maar enkel afbreken !

burners vind ik onzin vroeger had je ephedra gemixt met wat producten 50 gram voor 5 euro dat warem tijden van 1 kilo eraf in 1 dag met een kleine hoeveelheid van 2 gram :P Het wel bekende JO-JO effect :D

maar tegenwoordig is het allemaal 1 kilo eraf in 1 maand met overdosisen ]Iemand die op de goede manier langzaam afvalt zal eerder zijn nieuwe gewicht houden dan iemand die super snel naar beneden gaat !![/QUOTE

Laatst bewerkt:
ik ben sinds deze week begonnen met wat cadrio om mijn buik wat stakker te krijgen. daarvoor doe ik 2/3 keer per week 20 crosstrainer op een hardslag van ongeveer 130.
verder houd ik mezelf aan een strak voeding schema ik zorg sóchtens voor voldoende koolhydraten (brita met sojamelk). veder zorg ik mijn eiwitten om de drie uur aanvul met shake of kip, tonijn enz.
verder heb ik omega 3,vitamine c 2000mg,anti-oxidante. daarbij geen suikers veel water en drie keer per week hard trainen.
Ik hoop dat deze wijze positief effect maar daarbij volg ik altijd regel nr 1 luister en voel hoe je lichaam reageerd.

Profiel
21 jaar
182
94 kg
17% vet

edit

Laatst bewerkt:
Mijn trainingsschema:

Elke spiergroep apart, behalve biceps en triceps doe ik samen.
4 oefeningen, in reeksen van 4 met 8 herhalingen.
Krachttraining sinds 5 jaar.

3x per week cardio, een half uurtje aan hartslag van 140.
ik doe nu cardio sinds 4 weken.
mijn cardio bestond uit lopen maar heb ik moeten stopzetten.
vervangen door roeien, omdat dit niet alleen intensief is maar denk dat het ook een goeie all-round training is voor alle spieren.

wil je effectief vet verbranden zal ik als ik jou was iets hoger gaan zitten in de hartslag; richting de 70% (in het onderstaande voorbeeld kun je je eigen rusthartslag invoeren om de juiste waarde te krijgen)

Hartfrequentie tijdens een training =
hartfrequentie in rust +[intensiteits% x (maximale hartfrequentie - hartfrequentie in rust)]

voorbeeld:
  48      +  [ 70% x (197    - 48) ] = 152,3

edit

Laatst bewerkt:
Wel volgens het instructieboekje van mijn polar hartslagmeter, en ook volgens de metingen die ik er met die hartslagmeter heb gedaan kom ik aan 140.

Dit zou voor mij de beste hartslag zijn om vet te verbranden.

De zone waar ik in moet zitten is tussen 130 en 160. In dat boekje staat er dat ik het optimaalst vet zou verbranden als ik train tegen de onderste grens van die zone, dus rond de 140 is ideaal. Dit is trouwens bevestigd door de trainer bij ons op de fitness.

Volgens jouw berekeningen kom ik anders het volgende uit:

62 + (70% x (197 - 62)) = 156,5
dat is dan aan de bovenste grens van mijn limiet. :(

wat in tegenstelling is tot wat in mijn boekje staat???

wat moet ik nu geloven? :eek:

De formule die ik gebruikt heb heet de karvonen methode.
Polar en veel sportscholen gebruiken deze vreemd genoeg niet, terwijl deze wel nauwkeuriger is (neemt ook de rusthartslag mee in de berekening).

Door deze methode te gebruiken zal de train-hartslag wat hoger moeten zijn dan bij de "verouderde methode" (bij veel vrouwen heel wat meer omdat deze in verhouding vaak een kleiner hart hebben en dus een hogere rust- en max- hartslag).

Vetverbranding is procentueel het hoogst in de zone van 60%-70% (bij jou: 143-157), maar ga je wat hoger zitten 70%-80% (bij jou: 157-170) dan verbrand je meer vet in massa.

.... Overigens is het wel beter om het goed op te bouwen. (60-70 is goed om op te beginnen, maar wil je resultaat zien kun je beter geleidelijk aan naar de 70-80 % toewerken.

NB: nu zie je dat die HF 140 in jouw geval dus eigenlijk meer een intensiteit is om te herstellen dan om te trainen

Het probleem zit hem in de weekends. Die zijn nogal gevuld met alcohol, vooral bier! Denk dat dit de boosdoener is. Maar of ik die kan laten betwijfel ik.
eigenlijk kun je beter voeding als basis zien om vet te verbranden en fitness+cardio als een extra boost

Laatst bewerkt:
Die schermpjes op die cardiotoestellen moet je niet te veel geloven als het gaat om kcal verbranding.
Kijk hier maar eens:

Fitness Jumpsite: Calorie Calculator

Roeien en de step(zonder handen te gebruiken) gebruiken volgens deze site de meeste kcal van de cardiotoestellen.

Ikzelf gebruik meestal de roeimachine en de crosstrainer. Op die fietsjes heb je al snel pijn in de knieën.

voor vetverbranding is het 220-leeftijd en daar 70% van voor cardio (conditie) is dit 220-leeftijd en daar 80-85% van.

succes

Die laatste intensiteit verbrandt veel meer vet en totaal kalorieën dan die eerste. Een van de grote fitnessapparatentoko's noemt die zone tegenwoordig de "intensieve vetverbrandingszone". Het vergt wel een redelijke konditie, dus echte beginners moeten dat niet gelijk toepassen.
Het valt me wel op hoe weinig mensen zover komen, natuurlijk mede door de enorme traagheid waarmee het besef doordringt dat het verhaal dat je meer vet verbrant bij laag tempo, domweg niet waar is.
Als je het eenmaal kan, op 80% van dje HF max, dan krijg je alleen meer konditie door in intervallen nog harder te gaan. Als dat lukt, dan kun je dus ook weer meer vet en kalorieën per tijdseenheid verbranden.

Je verbrandt tijdens intensieve intervallen meer kalorieën, maar minder vet, en je houdt het maar beperkte tijd vol doordat je zuurstofcapacitiet niet voldoende is en je verzuurt. Wel krijg je door training met intensieve intervallen een grote naverbranding van vetten na de training, en de metabole stimulatie is hoger dan die van KT (BM +10%, 15 uur lang).

Dus als je zo min moglijk tijd kwijt wil zijn aan afvaltraining: 20-30' HIIT. Iets meer tijd beschikbaar: 45' bovenin of net boven de "konditiezone", dus 220 - leeftijd, en daar 80-85% van. Dat komt ongeveer overeen met 65-70% van de VO2max, volgens de formule van Karvonen.

Deze kardiovormen moet je niet kombineren met KT, je moet ze niet op de nuchtere maag doen, en je moet koolhydraten gebruiken tijdens de training, anders ga je gegarandeerd spiereiwit afbreken. De winst in extra verbranding is veel hoger dan de koolhydraten die je voor spierbescherming erbij moet nemen.

Als je konditie tekort schiet voor deze kardiovormen, of als je kardio na de KT doet, of nuchter in de ochtend, kan je beter in de "vetverbrandingszone" blijven.

Voor wie niet zo van waarden en metingen houdt is de eenboudige vuistregel: je verbrandt het meeste vet en de meeste kalorieën op die intensiteit die je pakweg een uur kan volhouden zonder helemaal uitgeput en buiten adem te raken.

Voorbeeld hoeveel het scheelt:
Met hardlopen kom ik nu op ca 16 kcal per minuut, 45-60 minuten lang. Als ik bovenin de klassieke vetverbrandingszone blijf, kom ik in diezelfde tijd op ca 8 kcal per minuut. Onderin de vetverbrandingzone: 4 kcal per minuut.
Aan koolhydraten neem ik voor spierbescherming ca 100 kcal in 1,5 liter water in een uur.

Reken maar uit hoeveel het scheelt!

Wat bedoel je met je moet koolhydraten innemen tijdesn de training? Verpest dit je vetverbrandig niet, omdat je deze koolhydraten weer gaan verbranden ipv vet???

Terug
Naar boven