Wat vul ik volgens jou zelf naar believen in?
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om deze discussie weer op te rakelen, maar vooruit...
Je hebt geschreven dat een uur lang cardio met 80% max hartslag (65% / VO2max) de beste vetverbranding zou hebben. Dat wordt in zomaar een bron tegengesproken.
Weight Training and Body Building - How to do cardio if you MUST!
Ik heb je hierop attent gemaakt 'Steady state training'.
Toen schreef je dat je geen Steady state cardio doet maar een uur lang cardio met intervallen.
Dat zou betekenen dat je een 'Hill repeat workout' doet.
Prima, maar de bron vermeldt wel dat je dat 1x per week moet doen max. 40 minuten.
Dat wordt door jou direct verworpen, met de mededeling dat dat makkelijk 3-4x per week een uur gedaan kan worden.
Waarschijnlijk ga je dat nu weerleggen door te schrijven dat het ook geen 'Hill repeat workout' is wat je doet.
Precor raadt 3x per week een relatief intensieve cardio workout 80% max hartslag van max een half uur aan.
Jij verwerpt dat en zegt dat dat niet wetenschappelijk is bewezen dus kan makkelijk een uur en 3-4x per week.
Karvonen gaat idd uit van 65% van VO2max, maar vermeldt er wel bij dat dat is voor de gevordere sporter.
De recreant en beginnende sporter moet van de trainingshartslag 10% aftrekken. Jij bagataliseert dit min of meer.
Degene aan wie jij op dit forum advies geeft zijn beginnende en recreatieve sporters dus ik denk dat je ze dan ook dit advies niet moet onthouden.
De 'die hards' trekken hun eigen plan.
Kortom, zoals ik het lees, bronnen vermelden iets en jij vult dit verder aan en vergeet daarmee de essentiele punten.
Enkele:
-Herstel.
-De mogelijk van verandering van snelle (type II) spiervezels in langzame (type I).
-Kans op overtraining, speciaal de beenspieren.
-Cardio vergroot de eetlust.