MuscleMeat

vetpercentage

motivation18

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
81kg
Vetpercentage
27%
Ik ben nu sinds 1 maandje begonnen met trainen..
Ik ben 5 kg en 3% lichaamsvet kwijt!
Mijn gewicht zit nu op 81 kg en lichaamsvet 27%
Maar ik wil zo snel mogelijk omlaag met beide getallen!
Ideeën en tips zijn welkom!
Overigens gebruik ik Power Isolaat shakes.
En eet ik 6x per dag
08:00: magere kwark met appel

10:00 shake

13:00 brood met kipfilet of ham

15:00 stuk fruit

18:00 avondeten (geen aardappels,rijst of dergelijk alleen vlees en groente)

21:00/22:00 shake

Ik ben zelf ook erg bezig met afvallen, maar is dit niet crashdieeten? straks komt je 10keer meer aan (spreek uit ervaring)

De norm is ongeveer een halve kilo per week

Waarom gebruik je een "shake" ?!
cardio > voeding > minder vet...

Groet, Ray...

• Topic Starter Topic Starter
nou omdat mij is uitgelegd, dat door de shake je vet sneller wordt omgezet in spiermassa
en ja het ging vrij snel moet ik zelf ook zeggen op het begin, het begint nu toch al wat langzamer te gaan

nou omdat mij is uitgelegd, dat door de shake je vet sneller wordt omgezet in spiermassa
en ja het ging vrij snel moet ik zelf ook zeggen op het begin, het begint nu toch al wat langzamer te gaan

- Vet wordt niet omgezet in spieren
- Het ging snel omdat je te weinig eet en dus ook spieren verliest
- Het gaat langzamer omdat je metabolisme omlaag gaat door bovenstaande reden

Ik stel voor de stickies in de voedingssectie te gaan lezen en adh daarvan een voedingsschema op te stellen, want als je zo doorgaat kom je weer dubbel zo hard aan

• Topic Starter Topic Starter
ohja en erbij vergeten te zeggen is dat ik 4x per week train

Lol @ schema van 1000kcal

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 15:54 ----------

Minder nog als ik het zo inschat. 500?

Succes met je dieet, ik hoor het wel als het er dubbel zo snel weer aan zit;)

nou omdat mij is uitgelegd, dat door de shake je vet sneller wordt omgezet in spiermassa.

wauw wat een marketing,vroeger moesten men nog inspannen en nadenken voor wat te verkopen.
nu?flap er maar wat uit en je hebt ze in je zak.enige wat je kan doen is jezelf inlezen en kennis opdoen.

Ikzelf heb ook een crashdieet gedaan en daar mee flink afgevallen. . Het is er niet meer aangekomen en ben na het afvallen, me gaan verdiepen in voeding.. toen ik gezonder ging eten en 2 maanden op gewicht bleef, ben ik weer gaan trainen.. nu doe ik aan IF en ben ik aardig in spiermassa aangekomen en nog meer in vp gedaald..

Dus crashdieet is te doen voor sommigen... zoals met elk dieet is de reden dat mensen weer dubbel en dwars aankomen, dat ze in hun oude eetpatroon terugvallen..

Dat kan niet... je moet je levensstyle veranderen en goed op je eten letten.. zodra je daarop ga je versteld staan van hoeveel crap je eigenlijk naar binnen hebt gejaagd.

Als je er echt 110 % achterstaat, ervoor wilt gaan en ook echt je best gaat doen om te veranderen kan een ook 'crash' dieet je een handje helpen.

Echter, er zijn natuurlijk betere methodes, als je al begint met je onderhoud uit te zoeken en hier onder gaat zitten met verantwoord eten zal je ook afvallen, echter niet zo rap, keuze is aan u zelf

Ikzelf heb ook een crashdieet gedaan en daar mee flink afgevallen. . Het is er niet meer aangekomen en ben na het afvallen, me gaan verdiepen in voeding.. toen ik gezonder ging eten en 2 maanden op gewicht bleef, ben ik weer gaan trainen.. nu doe ik aan IF en ben ik aardig in spiermassa aangekomen en nog meer in vp gedaald..

Dus crashdieet is te doen voor sommigen... zoals met elk dieet is de reden dat mensen weer dubbel en dwars aankomen, dat ze in hun oude eetpatroon terugvallen..

Dat kan niet... je moet je levensstyle veranderen en goed op je eten letten.. zodra je daarop ga je versteld staan van hoeveel crap je eigenlijk naar binnen hebt gejaagd.

Als je er echt 110 % achterstaat, ervoor wilt gaan en ook echt je best gaat doen om te veranderen kan een ook 'crash' dieet je een handje helpen.

Echter, er zijn natuurlijk betere methodes, als je al begint met je onderhoud uit te zoeken en hier onder gaat zitten met verantwoord eten zal je ook afvallen, echter niet zo rap, keuze is aan u zelf

Als je wilt afvallen in de zin van gewicht, ga gerust je gang met een crashdieet. Wil je vet kwijtraken en daarnaast niet of nauwelijks spiermassa kwijtraken dan doe je zoiets achterlijks niet en ga je verantwoord 500 kcal onder je onderhoud zitten.

Ik ben zelf ook erg bezig met afvallen, maar is dit niet crashdieeten? straks komt je 10keer meer aan (spreek uit ervaring)

De norm is ongeveer een halve kilo per week
Met een vetpercentage van 27% denk ik dat je wel meer dan 500gram per week kunt verliezen. Neem aan dat iemand met 27% vet, sneller vet kan verliezen dan iemand met 10-18% vet.

Dat is naar mijn mening.

Heb je gelijk in.

Waarom neem je zomaar de grootste onzin klakkeloos aan?

En stop zo snel mogelijk met dit dieet, je verpest je lichaam ermee. Ja leuk je bent 5 kilo afgevallen maar hoeveel kilo spier zal erbijzitten, 2 kilo?

Dus vergeet alle onzin die overal over afvallen te lezen is; dit is het belangrijkste wat je moet doen: Zorgen dat je energiebalans 500-700 kcal negatief uitvalt. Het gaat allemaal om kcal in vs. kcal out, dus dat betekent dat je 500-700kcal meer verbrandt (out) dan je eet (in).

Boven de 18% heb je geen refeeds nodig, en kan je dus 7 dagen per week een mooi tekort van zeg 600kcal creëren. zorg dat je eiwitten en vetten hoog zitten, carbs zijn niet echt belangrijk. Maar nogmaals focus je op het aantal calorieen wat je eet, dat is verreweg het belangrijkste.

En ik las dat je "snel" resultaat wilt.. is dat niet een beetjetegenstrijdig? Hoeveel maanden/jaren heb je boven je stand geleeft? Je kan niet verwachten dat je dat zo 1.2.3 terug kan draaien ;)

Dramatisch plan dit! Ga je basisbehoeftes berekenen, maak een voedingsschema! Ga hoog in je eiwitten zitten en 400/500 kcal onder je behoefte en na elke krachttraining ga je 30 minutes cardio op 70% van je hartslag of 20 min op interval/HIT.

Snap niet waarom je bv geen rijst eet?

Terug
Naar boven