Thx Mitha, zal ik proberen.
---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 12:38 ----------
Ochtend: Shake en stuk fruit
KOFFIE
Middag: sla, kalkoen en cracotte (donker)
Namiddag: Yoghurt en stuk fruit
Avond trainingsdag: licht en eventueel zelfde als middag./nadien indien honger een shake
Avond geen training: eventueel wat rijst met kip en groente (vooral broccoli)
Dranken vooral KOFFIE geen suiker wel melk (3tas per dag)
Ik drink weinig door de dag. Bijna geen water maar ook geen frisdranken.
Niet echt superschema maar mijn gedacht ook weinig vet...
---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 12:39 ----------
Ja inderdaad ook een digitale meting maar wel dezelfde van de 1ste keer dus juist of niet, er is geen verandering.
Wat eet jij weinig zeg!
Ik denk dat je naast vet ook spieren aan het verbranden waardoor je vetpercentage gelijk blijft. Was je wel afgevallen?
Digitale metingen zijn trouwens erg onnauwkeurig, indien mogelijk laat je met een huidplooimeter meten.
Indien niet mogelijk koop een meetlint en meet met regelmaat je verschillende omtrekken.
Probeer je voeding eens in dit schema te zetten:
[Link niet meer beschikbaar]
Vul op sheet 2 je gegevens in en kijk hoeveel je eigenlijk zou meten eten. Om af te vallen ga je ongeveer 500 kcal onder je onderhoud eten maar NOOIT minder dan je BMR!
Ik denk dat je (geleidelijk) een heel stuk meer moet zult moeten eten (mogelijk kom je dan ook eerst wat aan, maar daarna zul je afvallen) en ik zou echt een heel stuk meer water gaan drinken. Hoe kan je lichaam ooit afvalstoffen afvoeren als je geen water drinkt.
Een shake is trouwens geen vervanging van een maaltijd maar een aanvulling op je dagelijkse gezonde eetpatroon indien je alsnog te weinig eiwitten binnenkrijgt. Ik zou dus ook op niet trainingsdagen gewoon rijst/pasta/aardappelen met veel groente/sla en vlees/vis/vega gaan eten.
Verder lijkt het mij gezonder om sowieso iets meer variatie in je eten te brengen.
Aanvulling:
Dat gene wat jij hierboven hebt opgeschreven eens in een voedingsschema gegooid (uiteraard een schatting want ik weet niet wat voor fruit, welke hoeveelheden van alles, magere of volle yoghurt, en of jij alles wel opgeschreven hebt).
Maar op niet trainingsdragen kom ik rond de 1100 kcal uit. Kan natuurlijk iets meer/minder zijn afhankelijk van hoeveelheden, je BMR alleen als is 1385 als ik hem bereken via de Harris Benedict formule en langdurig op je BMR eten en daarnaast sporten is al erg ongezond.
Op dit moment honger je je lichaam letterlijk uit, en je droogt hem daarnaast ook nog eens uit gezien de kleine hoeveelheid drinken die je neemt, koffie is daarnaast ook nog eens vochtafdrijvend als ik het me goed herinner.