XXL Nutrition

vetpercentage

Lindy87

Novice
Waardering
5
Lengte
1m60
Massa
60kg
Vetpercentage
13%
Na 5 maanden, nieuw meting vetpercentage etc...
Teleurstellend.... 27,7% vetpercentage, gelijk gebleven.
40,7% spier. Ondanks merkbaar verschil vorm en spieren.
Voeding enkel kip, vis met eventueel wat rijst en veel groenten.
3x per week krachttraining. Waarschijnlijk doe ik wat verkeerd.

Volgende keer beter. :(

Zonde en jammer dat jij je doel niet behaald heb

misschien handig om de stickys bij voeding is te gaan lezen en een goed voedingsschema opstellen
in de stickys vind je ook een site waar je je onderhoud even moet berekenen en daar ga je ( 500kcal onder zitten )

verder raad ik na je krachttraining 12 tot 15 minuten interval training aan om nog een beetje extra te verbranden..
na deze volledige training
2 uur even niks eten ( water wel toegestaan )
en daarna eet je pas weer dit doe je omdat je vet verbranding op volle gang is

succes

Na 5 maanden, nieuw meting vetpercentage etc...
Teleurstellend.... 27,7% vetpercentage, gelijk gebleven.
40,7% spier. Ondanks merkbaar verschil vorm en spieren.
3x per week krachttraining. Waarschijnlijk doe ik wat verkeerd.

Volgende keer beter. :(

Klinkt heel erg als een digitale meting?

Post je voedingsschema eens, dan zien ons snel genoeg wat er evt aan zou kunnen schelen.

• Topic Starter Topic Starter
Thx Mitha, zal ik proberen.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 12:38 ----------

Ochtend: Shake en stuk fruit
KOFFIE
Middag: sla, kalkoen en cracotte (donker)
Namiddag: Yoghurt en stuk fruit

Avond trainingsdag: licht en eventueel zelfde als middag./nadien indien honger een shake
Avond geen training: eventueel wat rijst met kip en groente (vooral broccoli)

Dranken vooral KOFFIE geen suiker wel melk (3tas per dag)
Ik drink weinig door de dag. Bijna geen water maar ook geen frisdranken.

Niet echt superschema maar mijn gedacht ook weinig vet...

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 12:39 ----------

Ja inderdaad ook een digitale meting maar wel dezelfde van de 1ste keer dus juist of niet, er is geen verandering.

Lees de sticky's en laat je VP meten met een tang, aan de hand van die meting ga je een voedingsschema maken.(mbv de info in de sticky's)
Post dat schema hier en vraag t dan nog eens.
Ik denk dat je al veel te lang te weinig eet en daarom dus geen vooruitgang boekt.
Succes!

Voor mijn gevoel eet je te weinig. Omdat je zo weinig eet kan het zijn dat het lichaam snel alles gaat opslaan. Probeer eens wat regelmatiger te eten. Nooit opgeven! Succes ermee

na 5 maanden zelfde bf? waarom meet je jezelf niet wekelijks? maak een fatsoenlijk voedingsschema!

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 20:14 ----------

Zonde en jammer dat jij je doel niet behaald heb

misschien handig om de stickys bij voeding is te gaan lezen en een goed voedingsschema opstellen
in de stickys vind je ook een site waar je je onderhoud even moet berekenen en daar ga je ( 500kcal onder zitten )

verder raad ik na je krachttraining 12 tot 15 minuten interval training aan om nog een beetje extra te verbranden..
na deze volledige training
2 uur even niks eten ( water wel toegestaan )
en daarna eet je pas weer dit doe je omdat je vet verbranding op volle gang is

succes

Juist wel eten na de training

5-7 maaltijden op een dag helpt ook al enorm.
S'ochtonds meeste calorieen en langzaam achteruit werken tot later in de avond.

dat is voor mij een tussendoortje.je inlezen en goed eten en veel veel water drinken meid .k drink dagelijk 3l water minimum excl thee koffie shake.succes

na 5 maanden zelfde bf? waarom meet je jezelf niet wekelijks? maak een fatsoenlijk voedingsschema!

---------- Post toegevoegd Thu 21 Mar 2013 om 20:14 ----------

Juist wel eten na de training

Er word vaak geadviseerd dat je niks eet na je training en pas 2 uur later omdat :

na je training je vetverbranding op volle gang is
als jij daar eten weer in gooit gaat je lichaam dat verbranden en niet het vet...

thats what i know..

misschien kan jij uitleggen waarom je juist wel moet eten

Ik heb vorige week Burn the fat feed the muscle gelezen en ik heb hier veel uit geleerd. De sticky's zijn ook al goed maar met dit boek erbij heb je een goed totaalplaatje omtrent voeding vindt ik.
Dit zal ook veel vragen voor je oplossen en je meer zeggen dan dat wij hier kunnen typen.

KOFFIE

Avond trainingsdag: licht en eventueel zelfde als middag./nadien indien honger een shake

Ja inderdaad ook een digitale meting maar wel dezelfde van de 1ste keer dus juist of niet, er is geen verandering.

Wat eet jij weinig zeg!
Ik denk dat je naast vet ook spieren aan het verbranden waardoor je vetpercentage gelijk blijft. Was je wel afgevallen?
Digitale metingen zijn trouwens erg onnauwkeurig, indien mogelijk laat je met een huidplooimeter meten.
Indien niet mogelijk koop een meetlint en meet met regelmaat je verschillende omtrekken.

Probeer je voeding eens in dit schema te zetten:
[Link niet meer beschikbaar]
Vul op sheet 2 je gegevens in en kijk hoeveel je eigenlijk zou meten eten. Om af te vallen ga je ongeveer 500 kcal onder je onderhoud eten maar NOOIT minder dan je BMR!

Ik denk dat je (geleidelijk) een heel stuk meer moet zult moeten eten (mogelijk kom je dan ook eerst wat aan, maar daarna zul je afvallen) en ik zou echt een heel stuk meer water gaan drinken. Hoe kan je lichaam ooit afvalstoffen afvoeren als je geen water drinkt.

Een shake is trouwens geen vervanging van een maaltijd maar een aanvulling op je dagelijkse gezonde eetpatroon indien je alsnog te weinig eiwitten binnenkrijgt. Ik zou dus ook op niet trainingsdagen gewoon rijst/pasta/aardappelen met veel groente/sla en vlees/vis/vega gaan eten.

Verder lijkt het mij gezonder om sowieso iets meer variatie in je eten te brengen.

Aanvulling:
Dat gene wat jij hierboven hebt opgeschreven eens in een voedingsschema gegooid (uiteraard een schatting want ik weet niet wat voor fruit, welke hoeveelheden van alles, magere of volle yoghurt, en of jij alles wel opgeschreven hebt).
Maar op niet trainingsdragen kom ik rond de 1100 kcal uit. Kan natuurlijk iets meer/minder zijn afhankelijk van hoeveelheden, je BMR alleen als is 1385 als ik hem bereken via de Harris Benedict formule en langdurig op je BMR eten en daarnaast sporten is al erg ongezond.
Op dit moment honger je je lichaam letterlijk uit, en je droogt hem daarnaast ook nog eens uit gezien de kleine hoeveelheid drinken die je neemt, koffie is daarnaast ook nog eens vochtafdrijvend als ik het me goed herinner.

Er word vaak geadviseerd dat je niks eet na je training en pas 2 uur later omdat :

na je training je vetverbranding op volle gang is
als jij daar eten weer in gooit gaat je lichaam dat verbranden en niet het vet...

thats what i know..

misschien kan jij uitleggen waarom je juist wel moet eten

omdat het in de grote lijnen neer komt op kcals in/kcals out.
als jij 1000 kcals eet op een dag met afterburn of 1000 kcals eet zonder afterburn, gaat weinig verschil maken op je bf. maaltijd na de training is hiernaast de belangrijkste maaltijd vd dag imo. je geeft je lichaam de bouwstoffen om te herstellen en je haalt je lichaam uit een katabole staat. al helemaal als je aan het cutten bent en je al je glycogeen op hebt gebrand.

Wat voor mij de laatste weken heeft gewerkt is een half uur cardio op een hartslag van ongeveer 150.
Eerst ging er bij mij ook niks af, maar nu zeker wel!

KOFFIE

Ik neem aan dat je de afgelopen 5 maanden niet dit schema hebt gehanteerd? Spiertoename met dit schema lijkt me sterk, je zou eerder afvallen dan aankomen in spier met dit schema. Niet gesnoept?

Tevens vind ik de huidplooi meter ook niet optimaal betrouwbaar. Het beste meet instrument na (bia methode mits je niet met een volle blaas getest word, of de waterweeg methode) zijn foto's. Maak om de 2 weken een foto van jezelf op de zelfde tijdstip slash omstandigheden etc.

Laatst bewerkt:

Het probleem is juist dat de meting zo beïnvloedbaar is dat ook dezelfde weegschaal 2 verschillende uitkomsten kan geven op bijv. 2 verschillende dagen na elkaar terwijl je in een dag echt geen %vet verliest.
Zo'n weegschaal meet met zwakstroom de weerstand (overigens alleen van je onderlijf) en omdat vet slechter geleid maakt ie daar een percentage uit op. De hoeveelheid water doe jij drinkt voor het weeg moment kan de meting bijv ook erg beïnvloeden.

Hier en linkje dat het nog beter en uitgebreider uitlegt: www.consumentenbond.nl/test/voeding-gezondheid/verzorging/weegschaal/extra/weegschaal-vetpercentage/

Jammer van die 5 maanden.

Zou niet met weegschaal meten naar met caliper laten meten. En dat bijv 1x in de maand.
Voedingsschema kun je dan weer aanpassen mocht het niet werken.

Voor nu een goed schema gaan maken. info kun je vinden in de sticky's.

Wie hou je voor de gek?

stuk fruit
KOFFIE
cracotte (donker)
Yoghurt en stuk fruit

Dranken vooral KOFFIE geen suiker wel melk
Bijna geen water

kijk hoeveel je eigenlijk zou meten eten.
Die dingen zijn een richtlijn. Heel erg veel mensen zien dat als een vast gegeven, en dat is zonde.

omdat het in de grote lijnen neer komt op kcals in/kcals out.
Klein detail waar vaak niet naar gekeken wordt: de juiste voeding geeft je meer energie om hard te trainen (fluttrainingen doen weinig goeds voor je dieet), en zorgen ervoor dat je dieet makkelijker vol te houden is. Hetzelfde aantal kcal maar een andere verdeling kan alsnog voor carvings en energieverlies zorgen. Maar los daarvan draait het wel om het aantal kcal. Met alleen de juiste voeding ben je er ook niet.

Het probleem is juist dat de meting zo beïnvloedbaar is dat ook dezelfde weegschaal 2 verschillende uitkomsten kan geven op bijv. 2 verschillende dagen na elkaar terwijl je in een dag echt geen %vet verliest.
Ja idd, zeker bij vrouwen (meeste vrouwen schommelen toch wel met het vocht). Zelfs je hoeveelheid eelt kan het al beïnvloeden..

Edit: Patries, het is wat naarder verwoord dan dat ik het bedoel, denk ik. Ik vind het gewoon heel jammer dat bepaalde stigma's zo hardnekkig zijn. Is dus niet naar jou persoonlijk bedoeld, maar gewoon in het algemeen :)

Laatst bewerkt:
Voeding is vreselijk

Een grote fout die mensen altijd maken: te weinig eten en dan denken te afvallen

You dont have to eat less, you just have to eat right

Terug
Naar boven