Fitness Seller

Vetten en opneembaarheid groenten, jullie mening gevraagd

Bezoekers in dit topic

m92

Cool Novice
Lid geworden
11 jan 2011
Berichten
87
Waardering
1
Lengte
1m88
Ik heb ergens gehoord/gelezen (van John Meadows als het goed is) dat het belangrijk is om vetten te nemen bij groenten zodat het goed opneemt in je lichaam.
Na het trainen neem ik eerst amino's en daarna eet ik 200gr basmati rijst (ongekookt gewogen), 150 gram kip en 400 gram roerbakgroenten.

Nou is mijn vraag, is het verstandig om bij deze maaltijd wat vetten toe te voegen? Het is misschien een beetje mierenneukerij maar ik vraag me dit af omdat vetten als het goed is de opname weer vertragen en deze maaltijd neem ik direct na het trainen, en wil dus een snelle opname(ik neem geen post workout shake). Voor m'n macro's maakt het niet zo veel uit, zit nu wel een beetje aan de lage kant qua vetten maar ik kom wel aan genoeg calorieën.
Alle informatie is welkom trouwens;)

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ergens gehoord/gelezen (van John Meadows als het goed is) dat het belangrijk is om vetten te nemen bij groenten zodat het goed opneemt in je lichaam.
Na het trainen neem ik eerst amino's en daarna eet ik 200gr basmati rijst (ongekookt gewogen), 150 gram kip en 400 gram roerbakgroenten.

Nou is mijn vraag, is het verstandig om bij deze maaltijd wat vetten toe te voegen? Het is misschien een beetje mierenneukerij maar ik vraag me dit af omdat vetten als het goed is de opname weer vertragen en deze maaltijd neem ik direct na het trainen, en wil dus een snelle opname(ik neem geen post workout shake). Voor m'n macro's maakt het niet zo veel uit, zit nu wel een beetje aan de lage kant qua vetten maar ik kom wel aan genoeg calorieën.
Alle informatie is welkom trouwens;)

Heeft iemand suggesties?

Alvast bedankt!
Voor en na de training geen vetten. Andere maaltijden wel en genoeg... 200 gr rijst na de training vind ik wat overkill. Maar goed personal choice.
 
Joh boeit geen zak, nettoresultaat gaat niet anders zijn. Ik eet 70g na de training en maak epic gains
 
Waarom overkill? Kan ik het beter anders doen dan? Ik doe ongeveer 25% van m'n koolhydraten bij het ontbijt, 25% na de training en de rest verdeeld over de rest van de dag.
 
In normale hoeveelheden is opname geen probleem maar het combineren van vetten en groente is nooit een slecht idee
 
Back
Naar boven