MuscleMeat

Vetverlies Log

Madnezz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m98
Massa
103kg
Ga dan toch maar hier mijn log bijhouden van mijn afvallen.
Heb al eens eerder een post geplaatst in het "post je foto's". Maar lijkt het me handiger om hier mijn vorderingen bij te houden. Inmiddels zit ik wel onder een andere naam omdat ik geen post meer kon plaatsen onder mijn oude...

Anyway, ben begonnen met afvallen omdat ik veel te zwaar was woog 130 kilo en had een erg hoog bf. Ben toen met herbalife 25kg verloren, maar omdat ik het als een dieet zag en niet als nieuwe eetgewoonte zat na enkele maanden 10 kg alweer terug op zijn plaats.
Hierna ben ik gaan fitnessen en heb ik me hier goed ingelezen en ben ik steeds fanatieker en efficiënter gaan trainen.

Op de eerste foto ben ik zoon 115kg 2e foto ben ik 105kg en de laatste 104kg. Op de laatste 2 foto's ben ik in kilo's niks opgeschoten, maar vind de fysieke vooruitgang toch redelijk.

io3luh.jpg

Ben met het doel begonnen om onder de 105kg te komen. Dit heb ik inmiddels bereikt, maar wil nu onder de 10% bf zien te komen!

Beetje magere log maar ik ga proberen het in de loop van de tijd goed aan te vullen.

Laatst bewerkt:
je hebt al een mooie progressie geboekt. ik ga je wel volgen. hoe ziet je voedings en trainingsschema eruit. vooral voeding is erg belangrijk als je vet wilt verliezen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb momenteel niet een heel strikt voedingsschema maar weet dat ik wel aardig onder mijn dagelijkse behoefte zit.

Heb hierover al een discussie met een maat van me die zegt dat ik dus veel te weinig eet en daardoor juist langzamer afval. Dat mijn lichaam dus te zuinig omgaat met calorieën en ik sneller aankom als ik eens een uitschieter heb, zoals in de weekenden.

Weet niet hoe jij hier over denkt?

Vraagje: Lichaamslengte? Eerste foto lijkt op mijn fysiek na een paar weken bingen :$

1.98
Had bij de 2e foto niet echt wat om mijn camera op te zetten dus die is wat teveel van onder genomen.

Heb momenteel niet een heel strikt voedingsschema maar weet dat ik wel aardig onder mijn dagelijkse behoefte zit.

Heb hierover al een discussie met een maat van me die zegt dat ik dus veel te weinig eet en daardoor juist langzamer afval. Dat mijn lichaam dus te zuinig omgaat met calorieën en ik sneller aankom als ik eens een uitschieter heb, zoals in de weekenden.

Weet niet hoe jij hier over denkt?

Je valt niet echt langzamer af denk ik, alleen op een gegeven moment gaat je lichaam er alles aan doen om de vetreserves te behouden(spaarstand) en dan verlies je dus teveel spiermassa.

Wat ik zou aanraden is het volgende:

1. Je zegt dat je niet echt een strict voedingsschema hebt, ik zou wel een strak schema gaan maken met het juiste aantal calorieen en e/k/v ratio's, dan weet je in ieder geval zeker dat je de juiste hoeveelheden eet. Lees de sticky's is in de hoofdsectie(als je dat nog niet had gedaan), staat erg nuttige informatie in.

2. Eet of op onderhoud of maximaal 500 eronder, zo heb je niet of nauwelijks last van honger en grijp je dus minder snel naar slecht voedsel. Het beste vind ik gewoon om op je onderhoud te eten en het verschil te maken met cardio. Het gaat dan misschien wat langzamer maar dan hou je je kracht voor tijdens de trainingen en de cardio.

3. Zware krachttrainingen zijn het beste (kort, maar krachtig) en daarna nog een half uurtje cardio is ideaal. Cardio kun je ook op aparte dagen doen.

4. Hier een log bijhouden vond ik echt motiverend werken en je kunt ook mooi je eigen progressie volgen (af en toe een fototje is ook leuk). Ook kunnen andere members je volgen en evt. van advies voorzien, heel handig.

Ja de stickys heb ik goed door gelezen. En volg ik ook bijna op de letter. Alleen heb ik al eens een voedings schema gemaakt en deze hou ik nog steeds globaal aan.

normaal gesproken eet ik:
8:00 Brinta en een banaan (ook hierbij weet ik niet hoeveel gram ik precies binnen krijg maar dat ik mijn brinta net niet in een te vaste vorm heb.)
10:00 2 stukken brood ei
13:00 2 stukken brood ei
16:00 2 stukken brood met vleeswaar
17:30 50 gram eiwitten 250 ml 0% vet melk
20:00 banaan
20:30 avond eten met +-200 gram vlees
23:00 250 ml magere kwark met ananas op water

Met hier en daar wat variaties is dit ongeveer mijn eetschema doordeweeks. Maar in het weekend is het maar net hoe het uit komt. Ik eet wel redelijk bewust maar als je in de stad loop bij vrienden/familie zit heb je het gewoon niet altijd voor het uitzoeken.
En zo nu en dan een paar pilsjes gaan er ook wel in.

Zal morgen even wegen en kijken hoeveel cal ik nodig ben en gebruik.

Ben weer enkele maanden verder en nu pagweg een jaar verder van mijn eerste foto en vind de vooruitgang nog steeds redelijk.
Hoop voor de zomer er nog 2% vet af te krijgen.
2hxyes4.jpg

Wow!! Wanneer was je eerste foto (van 115) gemaakt dan?
Hoeland heeft t in totaal geduurd om te zijn om op je huidige gewicht te komen?

Ga zo door, ziet er top uit :D!

Respect man. Diepe buiging! Wat een verschil!

Terug
Naar boven