AndroidHealthClinic

Vintage trainingslog

vintage

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Na veel maanden fout, teveel en te licht trainen. Heb ik nu een nieuw trainingslog gemaakt, die veel lijkt op de oude maar flink is aangepast met alle tips die ik op dit forum heb gelezen.

Ik train 4 keer in de week: ma wo vr zo di do za ma

Dag 1/3

Lateral raise - 3x12
Biceps curl - 4x8
Military press - 4x8
Shrugs - 3x12

Dag 2/4

Lying Triceps Extension - 4x12
Flyes - 4x12
Decline bench press - 2x8
Incline bench press - 2x8
Bent-over Row - 4x8

Ik doe alle oefeningen met dumbbells. Op de volgorde hoe ze hier staan.
Ik train mijn benen NIET, waarom niet? Ik heb nog geen barbell, ik ga deze binnen 3 maanden kopen. Ik weet het je moet je benen ook trainen, en ik zal het echt nog gaan doen.

Heeft iemand commentaar over het aantal reps/sets, oefeningen, volgorde.
Ben ik nog oefeningen vergeten die van belang zijn. Train ik mijn biceps genoeg? Kan ik ook 3x8 incline en 3x8 decline bench presses doen of train ik dan teveel?

Iig thnx voor jullie tijd...

Laatst bewerkt:
je kan lunges doe nvoro benen.
Nog een oefening voor je rug erbij, wnat je doet vele borst en de rest zeer weining.
Of train met een split, maar ik zo u meer oefeningen doen of meer sets

wat is dit nou weer voor een schema???

idd btje vreemd schema, neemt niet weg dat het niet zou kunnen werken.
soieso lijkt de volgorde van de oefeningen niet optimaal.. waarom eerst tricep ext. doen en dan 2 oefeningen banken?? makes no sense. en 2 oefeningen borst en maar 1 rug op dag 2/4?

ik zou persoonlijk een 3x per week "full" body (relatief begrip aangezien jij geen benen traint) pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik voeg dan op dag 2/4 toe: lying rows, maar dan train ik op dag 2/4 relatief gezien meer dan op dag 1/3. Mischien moet ik dan de triceps daarheen verplaatsen?

Nog even over die triceps, zou ik die ook met 4x8 moeten trainen of gewoon doorgaan met 4x12? En how bout flyes?

1 oefening voor rug ???

Benen kan je trouwens in afwachting op je barbell perfect trainen met bv pistols, wall squats, lunges met dumbbell, glute ham raises, high jumps, ...

Zoals je nieuwe schema eruit ziet lijkt het er wel op dat je die "zoveel maanden fout" nog een tijdje gaat doortrekken...

Lees beter eens de schema's in de trainingsschema sectie!

Ik zou zoiets als het onderstaande aanhouden, ik ben er vanuit gegaan dat je alleen een barbell en wat dumbbells hebt.

Dag 1

Bench press
Flyes
Barbell BOR
Dumbbell BOR
Military Press
Barbell curls
Tricep extension

Dag 2

Dumbbell BOR
Barbell BOR
Incline bench press
Flyes
Side raises
Skull crusher
Barbell curl

• Topic Starter Topic Starter
Wat is er beter om massa te pakken, de split methode dus ongeveer wat ik al doe alleen dan met de goede volgorde en oefeningen. Of deze methode?

dag 1: biceps/triceps
dag 2: borst
dag 3: rug
dag 4: schouders

Laatst bewerkt:
Wat is er beter om massa te pakken, de split methode dus ongeveer wat ik al doe alleen dan met de goede volgorde en oefeningen. Of deze methode?

ligt eraan wat je het liefst doet
en ticeps voor de borst dag is not done

je kunt beginnen met een fullbody of een normaal split of ub lb wat jij wil.

beter, beter.. is lastig zo te stellen.
je moet voor jezelf uitvogelen wat voor _jou_ goed werkt.

met je huidige programma en wat je nu voorstelt pak je elke spiergroep 1x in de week aan. als je hier goed resultaat mee haalt vooral blijven doen. je kan natuurlijk ook proberen de spiertjes meerdere keren in een week aan te pakken, zoals bv. met het schema wat ik eerder had gepost.

om massa te pakken is volgens mij de manier van trainen (dus oefeningen en repranges) belangrijker dan welke dag je welke spiergroep aanpakt.

probeer gewoon wat verschillende schema's, maar blijf naar je lichaam luisteren en naar de resultaten kijken... variatie is altijd goed namelijk.

succes!

Terug
Naar boven