AndroidHealthClinic

Vis voorbereiden

Leader

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Ik eet 2x per week vis (buiten de tonijn uit blik).

alleen ik vraag me af hoe je jullie 't voorbereiden.

ik koop zelf pangafilet bij de lidl, ik strooi er paneermeel om heen en gooi 't dan in de koekenpan met zonnebloemolie/olijfolie

dit is niet goed he?:p

Paneermeel is niet zo handig nee, bevat veel vet.

Beter is gewoon een beetje viskruiden die je kant en klaar in de supermarkt kan kopen.
Als ik mijn zalm ga bakken dan gooi ik er wat zout en peper overheen. Voor de sardines alleen een beetje zout.

Pangafilet neem ik nooit meer (vind zalm, makreel en sardines veel lekkerder). Vroeger nam ik weleens Pangafilet en daar gooide ik toen ook altijd viskruiden overheen, maakt het een stuk lekkerder want zonder kruiden smaakt het simpelweg nergens naar :P

Paprika kruiden OF... :D

Preparatie:
Bord 1: 1 Ei eiwit + zout (naar wens)
Bord 2: Paprika kruiden mengen met havermout (zonder water of andere vloeistof)

Vis -> dopen in bord 1 met ei eiwit -> dopen in bord 2 zodat de havermout/paprika kruiden mix op de eiwit blijft plakken -> bakken op laag vuur op olijfolie. Resultaat is vis met een stevige "crust", erg lekker.

Paprika kruiden OF... :D

Preparatie:
Bord 1: 1 Ei eiwit + zout (naar wens)
Bord 2: Paprika kruiden mengen met havermout (zonder water of andere vloeistof)

Vis -> dopen in bord 1 met ei eiwit -> dopen in bord 2 zodat de havermout/paprika kruiden mix op de eiwit blijft plakken -> bakken op laag vuur op olijfolie. Resultaat is vis met een stevige "crust", erg lekker.

klinkt ****ing nice! sowieso proberen, met kabeljauw

Verschilt. Soms leg ik het alleen in citroen met kruiden (dille, provencaalse kruiden, salie of iets dergelijks). Maar meestal toch in de sojasaus, azijn/citroen, kruiden, peper, knoflook en wat kaneel. Hele dag laten trekken en dan bakken.

Terug
Naar boven