Fitness Seller

"Vitamin pills are useless within a week of opening"

Ik vraag me ook af hoe dat zit met (de inhoud van) een capsule. Als een capsule vochtig wordt, wordt deze plakkerig en 'smelt' wellicht zelfs. Zouden we hieruit mogen afleiden dat de inhoud van een capsule beter beschermd is door de capsule zelf?

Overigens vraag ik mij nu ook af of het gebruik van supplementen in tropenlanden (waar de relatieve luchtvochtigheid zeer hoog is) dan nog meer afbraak tot gevolg heeft? Of zouden ze een beschermende coating aangebracht hebben? En zou een time-releasedcoating voor een zelfde vertraagde afgifte aan (in dit geval) de lucht bewerkstelligen?
Een capsule lijkt me idd wel beter in dit geval. Zijn gemaakt van gelatine wat toch een zekere barrière vormt bij lichte tot gemiddelde luchtvochtigheid.

Hoe blind zijn ze bij de Daily Mail? Waarom schrijf je een artikel met een kop waarin 'Pills' voorkomt, over een onderzoek naar de houdbaarheid van vit C in poedervorm, dat wordt gebruikt om levensmiddelen van extra vit. C te voorzien?
Uit de PDF:

Introduction
The fortification of powder products and supplements with vitamins and other bioactive compounds is becoming increasingly prevalent. Vitamin C is a popular ingredient for food fortification, and is one of the most commonly added nutrients (1). Additionally, vitamin premixes used for food product fortification are typically supplied in powder form and are subject to strict labeling regulations. Therefore, greater understanding of vitamin C degradation kinetics during exposure to a variety of temperature and relative humidity (RH) conditions is of value.

Typisch Engelse-media weergave van wetenschappelijk onderzoek.

Terug
Naar boven