Fitness Seller

Review Vitamine B-12 - injecteerbaar

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbetert eetlust en spijsvertering, stimuleert de productie van rode bloedcellen, verbetert pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek (België)
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:
Niet echt een normaal supplement omdat het in deze vorm doorgaans alleen bij deficiëntie als gevolg van ziekte wordt toegediend, maar omdat het beter werkt dan veel populaire supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit had zowel voor- als nadelen. Voordelen: meer vasculariteit, betere pomps en meer energie tijdens de training. Ik had ook de indruk dat het een positief effect had op de geest. Het nadeel: als je gaat diëten is het niet wenselijk dat je eetlust toeneemt. Dit probleem heb ik kunnen opvangen met een efedrine/cafeïne/yohimbine stack, wat de eetlust remt.

Na anderhalf tot twee weken merkte ik veranderingen op. Meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Ook meer energie en levenslust. Daarnaast een verbeterde spijsvertering. Cardio ging ook steeds beter (vermoedelijk door de verhoogde aanmaak van rode bloedcellen). Hierdoor kon ik bij de KT ook beter presteren.

De injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een insulinespuit makkelijk tot diep in de spier geraakt, voor een optimale opname. Dosis: 1 injectie om de andere dag (is meer dan voldoende).

Wat mij betreft een aanrader. Het is mogelijk dat je het in Nederland niet zonder voorschrift kan kopen. In Belgie doen de meeste apotheken er niet moeilijk over.

Vitamin_B12_Injection.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Idd, lijnzaadolie helpt daar ook goed bij. En wil je nog meer vasculariteit drink dan een glas rode wijn per dag.

moetje hiervoor naar belgie en dan vrage voor vloeibare b12? en een spuit?

kan je gewoon die spuit in je arm steke? of in je slagader?

anders neem ik wel pilletjes ofzo.. van de tuinen?

In je slagader :eek: Houd het maar bij pilletjes :D

was maar geintje.. ;)

nee maar een spuit zetten in je been ofzo, kan je dat zelf? of kan je gewoon ergens steke waar spier zit en dan hoe diep?

was maar geintje.. ;)

nee maar een spuit zetten in je been ofzo, kan je dat zelf? of kan je gewoon ergens steke waar spier zit en dan hoe diep?

wil ik eigenlijk ook wel weten en wat kan je verkeerd doen als je hem in je spier wilt zetten:o

was maar geintje.. ;)

Je staat recht met een balpen in je hand, je laat je arm/hand naast je vallen in natuurlijke positie en waar je palm valt op je been teken je met de pen nu een circel van 3-4 cm diameter op je dijbeen. Je gaat nu zitten zodat de spieren ontspannen zijn. Met een insulinespuit zuig je de b12 op, tikt de lucht eruit, spuit nog ff tot het laatste beetje lucht eruit is. Je neemt de spuit en prikt 'm binnen de afgetekende circel helemaal in de spier. Nu houd je met je linkerhand de spuit erin en met de andere hand aspireer je om te kijken of er bloed inkomt. Als het heel moeilijk gaat en je ziet niets dan heb je dus vacuum. Heb je bloed dan moet de spuit er weer uit en ergens anders in de buurt gezet worden. Als het ok is , kan je injecteren, niet te traag maar gewoon vlot. Nu neem je een watje dat vochtig is met ontsmettingsalcohol en houd dat tegen de naald en je vel, spuit er snel uit en watje op de prikplaats stevig drukken. Plakker erop en klaar.

Zou dit wel alleen doen als je weinig vet op je benen hebt, dus zeg minder dan 12% vet. Maar op die plaats is bij de meeste weinig vet te vinden.

zo, ga vandaag weer beginnen met b12 injects.
deze keer wat langer dan de vorige keer(2 weken on 2 weken off) nu 20 dagen on (= 10 injecties) en dan 20 dagen off.

hou jullie op de hoogte

Hoe kom ik hier in Nederland aan vitamine B-12 injecties

niet.....

ik gebruikte het ook al meerdere keren
degelijk suplement
ik neem het vooral na de kuur om het verval te beperken

Wat is nu net het verschil tussen iv en im.
Zodra de feestdagen voorbij zijn en de apotheek hier in de buurt terug open is ga ik eens langsgaan voor een B12 cure. Ik las namelijk dat er aangeraden wordt deze in de schouder ( of arm) in te spuiten , waar precies is dit dan ( verduidelijken met een enventuele foto zou handig zijn ) De slinnaald krijg je deze erbij of moet je die apart kopen en kan dit evenzeer bij de apotheek ?
Grtz Nick

Vandaag 26/12 mijn eerste B12 Spuit genomen.
Ik ben vanplan een maand om de dag een spuit te plaatsen en dan 1-2maanden stoppen.
Ik heb IM in mijn kont ingespoten verliep heel vlot.
Hebben jullie nog enige raad voor mij of is het inorde gelijk ik het vanplan ben.
Nick

Als je een lange naald/spuit hebt gebruikt dan is het ok, op plaatsen waar de huid dun is kan je slin spuit gebruiken. Je kan 4w on en 4w off doen is geen probleem. Je kan ook gewoon continu blijven gebruiken.

Ik vroeg voor IM en ik kreeg inderdaad een lange naald voor in je kont.
Thx voor je reactie

Hoe breek je die *#"ampullen zonder ongelukken?! (hevig bloedend, vinger deppend)

:P

Ja dat gebeurd wel eens met de besten maar ik had het ook 1x als beginner. De trick is om met de ene hand de onderkant net onder de breekring goed vast te houden en met de andere hand de bovenkant boven de breekring (duim naar je toe gericht). Indien geen breekring gewoon dus het smalle punt goed vrijhouden. Niet hard knijpen met vingers bij het breken van de nek, maar ook niet te losjes vasthouden. Je moet dan een 'scharnierbeweging' (niet torsen!) maken zodat je de nek laat 'knappen'.

:P

Ja dat gebeurd wel eens met de besten maar ik had het ook 1x als beginner. De trick is om met de ene hand de onderkant net onder de breekring goed vast te houden en met de andere hand de bovenkant boven de breekring (duim naar je toe gericht). Indien geen breekring gewoon dus het smalle punt goed vrijhouden. Niet hard knijpen met vingers bij het breken van de nek, maar ook niet te losjes vasthouden. Je moet dan een 'scharnierbeweging' (niet torsen!) maken zodat je de nek laat 'knappen'.

Zo heb ik het gedaan, misschien een beetje te bruut? Het ding vloog in stukken vaneen, 1 stukje recht in mn vinger, lelijke cut nu

Mja, kwestie van gewoonte, meestal gaat het de tweede keer vanzelf.

Terug
Naar boven