AndroidHealthClinic

Review Vitamine B-12 - injecteerbaar

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Vitaminen/mineralen
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Geeft meer energie, verbetert eetlust en spijsvertering, stimuleert de productie van rode bloedcellen, verbetert pomp, meer vasculariteit en beter herstel.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulken
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? nvt.
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 injectie om de dag (1000mcg)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Apotheek (België)
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? -
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? Vergeten, was niet veel.
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja.

Mijn review:
Niet echt een normaal supplement omdat het in deze vorm doorgaans alleen bij deficiëntie als gevolg van ziekte wordt toegediend, maar omdat het beter werkt dan veel populaire supplementen toch een review waard.

Ik heb B12 gedurende het diëten geprobeerd. Dit had zowel voor- als nadelen. Voordelen: meer vasculariteit, betere pomps en meer energie tijdens de training. Ik had ook de indruk dat het een positief effect had op de geest. Het nadeel: als je gaat diëten is het niet wenselijk dat je eetlust toeneemt. Dit probleem heb ik kunnen opvangen met een efedrine/cafeïne/yohimbine stack, wat de eetlust remt.

Na anderhalf tot twee weken merkte ik veranderingen op. Meer vasculariteit, spierhardheid en betere pomps. Ook meer energie en levenslust. Daarnaast een verbeterde spijsvertering. Cardio ging ook steeds beter (vermoedelijk door de verhoogde aanmaak van rode bloedcellen). Hierdoor kon ik bij de KT ook beter presteren.

De injectieplaatsen waren armen en schouders, omdat hier de huid dun is en je met een insulinespuit makkelijk tot diep in de spier geraakt, voor een optimale opname. Dosis: 1 injectie om de andere dag (is meer dan voldoende).

Wat mij betreft een aanrader. Het is mogelijk dat je het in Nederland niet zonder voorschrift kan kopen. In Belgie doen de meeste apotheken er niet moeilijk over.

Vitamin_B12_Injection.jpg

Ben nog geen week bezig dus kan nog niet veel erover zeggen,spuit wel goed weg met een slinnaald en m'n hongergevoel is de laatste 2 dagen ook wel een pak groter geworden. Extra energie voel ik niet echt,we zullen zien over een weekje he.

bartman zei:
Ben nog geen week bezig dus kan nog niet veel erover zeggen,spuit wel goed weg met een slinnaald en m'n hongergevoel is de laatste 2 dagen ook wel een pak groter geworden. Extra energie voel ik niet echt,we zullen zien over een weekje he.

Ok , 2ml per shot ?

Ik doe 1ml eod,blijkbaar genoeg. Heb vandaag benen getraind en moet zeggen dat ik een hardere pomp heb dan normaal. ook ietsje meer conditie,top dus!

Hey big T,tis nog steeds onduidelijk over hoeveel mg of beter gezegd hoeveel ug er in 1 injectie zit....praat wat makkelijker.

is vrij te krijgen in de apotheek . best is in de kont zetten in het buitenste bovenste quadraat van de bil met een im-naald

• Topic Starter Topic Starter
Mensen die denken dat je 1 x per week versies hebt is onzin. B12 is altijd op waterbasis omdat het niet op olie kan.

Dus dat betekend dat je altijd vaker moet injecteren, om de 2 dagen is voldoende. Per inject gaat het over 1000 mcg.

Verder na een maand ben je sowieso verzadigd daarom heeft het dan geen zin meer, b12 bouwt dan langzaam terug af wat je kan aanvullen met tabs eventueel. Of je start weer een kuurtje als je vindt dat het nodig is een maand of 2-3 later.

Wat is de juiste pharmaceutische naam?
Ik lees zéér veel tegenstrijdigheden!!! : - als u zegt dat het toegedient wordt met een insuline-spuit, betekent dit dat het een subcutane inspuiting is!!!
- u zegt dat je werkt met een insuline-spuit, waarbij je de naalden verwisseld, klopt niet omdat bij zo'n spuit de naald er niet kan afgehaald worden. - Wanneer je zegt dat het bedoeld is voor in de spieren, heb je een intramusculaire naald nodig, helemaal anders dan een subcutane naald waarmee u het doet. - jezelf een intramusculaire inspuiting geven is zeer moeilijk en trouwens zeer gevaarlijk. ikzelf ben verpleegkundige en heb voldoende jaren gestudeerd om met zulke dingen om te gaan, en om als leek daarmee om te gaan zet je zeer veel op het spel. je moet maar 1 keer verkeerd zijn en je kan blijvend verlamd zijn, er zijn vele gevaren om daarmee zo ondoordachtzaam mee om te springen. en trouwens als je info geeft, zorg dan dat het klopt!!!!
(deze info komt van mijn vriendin, verpleegkundige)

Voorzover mij bekend hoor je b12 intramusculair in te spuiten.

Meest gebruikt voor inspuiten is hydroxycobalamine, vaak ook wel doodordinaire cyanocobalamine.
De betere vorm is methylcobalamine en in iets mindere mate adenosylcobalamine. Deze kan je (zoals ik al eerder vaak aangaf) OOK als zuigtablet goed opnemen zonder gehannes met spuiten.

Esperantisto zei:

Meest gebruikt voor inspuiten is hydroxycobalamine, vaak ook wel doodordinaire cyanocobalamine.
De betere vorm is methylcobalamine en in iets mindere mate adenosylcobalamine. Deze kan je (zoals ik al eerder vaak aangaf) OOK als zuigtablet goed opnemen zonder gehannes met spuiten.

Moet ook intramusculair, want subcutaan is CRAP

Esperantisto zei:

deze namen die u opgeeft, zijn dit generische middelen?? zijn niet terug tevinden in de officiele medische compendium!!

Welkom!:D

Dat is de chemiche naam bro. Cobalamine is een ander woord voor B12.
In de natuur komen 2 vormen voor: methyl-cobalamine (ofwel methyl-B12) en adenosyl-B12. Cyano-B12 is de slechtst opneembare vorm, maar de norm voor gewone sliktabletten. Hydroxy-B12 is zo'n beetje de norm voor wat je inspuit.

in belgische apotheek is de naam B12 van Sterop. ik dacht dat het IM moest ingespoten worden maar volgens de apotheker mag het ook subcutaan. ik wist het ook niet. ik gebruikte vroeger B1-B6-B12 (neurobion) of (fortaneurin). nu combineer ik het. 1 keer per week neurobion en dan nog is tussendoor één of twee keer per week Sterop.

Sterop is een merknaam.. je moet het actieve ingrediënt hebben. Welke vorm is dat?

waar kan je nou het nou het beste online bestellen ik wil het namelijk ook wel graag proberen.

is deze bijv goed :
[Link niet meer beschikbaar]
voor 16 euro
en dan heb ik toch deze nodig :
[Link niet meer beschikbaar]
heb ik nog meerdere producten nodig om b12 injecties te zetten ?

is dat eigenlijk duur 10x1ml voor 16 eu ?
hier staat
[Afbeelding niet meer beschikbaar] ,
bijQuick-Pharma - Das runde Angebot zum Wohlfühlen!
kost het maar 7,10 maar is het wel 2 mg per ampul puur b12 ?

ik las ook dat je 2 verschillende soorten naalden nodig hebt 1 voor het opzuigen van de vloeistof en 1 om te zetten klopt dat ?

ik heb dit "supplement" ook een tijdje gebruikt. zeer energiek, verder niks gemerkt.
nu ga ik er morgen weer aan beginnen en was mijn vraag, moet ik het nou echt I.M. zetten?

wat extra info: aspireren hoeft niet met B12, het mag namelijk ook gewoon I.V. gezet worden.

• Topic Starter Topic Starter
IM is veel beter voor opname!

ik moet het spul gebruiken van men coach (neurobion) in wedstrijdvoorbereiding om een mooiere egalere huid te krijgen, helpt wel vrij goed eigelijk :)

Terug
Naar boven