AndroidHealthClinic

Vitamine D

Interessant ik ga het ook is een tijdje proberen, ben sowieso 's winters vaak moe minder energievol.
Is er trouwens nog verschil in kwaliteit vitamine d3? Sommige merken zijn heel duur terwijl het toch gewoon dezelfde stof is lijkt me.

btw ik slik ook al multi pro van bodylab, die bevat 5.0mcg, dus 200iu, beetje weinig dus?

Laatst bewerkt:
Ja beetje weinig, maar voor normale mensen genoeg. 200iu is namelijk de ADH voor de gemiddelde mens..

Ik zit een paar weken op 4500iu met vitamine D3 en merk er wel wat van, maar niks spectaculairs. ;)

Ik zit op 5000iu per dag.
Gekocht bij xxl nutrition.
Slaap er vooral beter door.
Ik wist dat mijn vit D gehalte te laag was. Keertje laten testen.

Mm nu je dat zegt van het beter slapen, laatste tijd lig ik helemaal niet meer wakker als ik op bed ga wat ik eerst wel regelmatig had. Geen idee of het door de vit D komt maar zou zomaar kunnen

ff tussendoor, hou dr wel rekening mee dat je vit D van de zon krijgt. Als je dus veel buiten bent, (voetballen, dakwerker, buiten chillen, vissen, watever) zal je dr veel minder van merken dan iemand die zoals ik maar weinig zon op de huid krijgt. (Huis -> auto, auto -> station, station -> school and thats it)

ik moet zeggen dat dat laatste ook voor mij geld.
Ik werk vaak vroege diensten van 7 tot 15:30 ongeveer. Dan ga ik richting supermarkt en dan naar huis..
dus als ik per dag een half uurtje zon opvang is het veel..

Ik leef van TL haha...vandaar ook mijn keuze voor vitamine d te supplementeren.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor jullie inbreng :D.
Ik ben er nu ook uit welk product ik moet hebben en het blijkt toch dat deze met prijs en kwaliteid het best is:
http://www.bodyenfitshop.nl/vitamine-d/doctors-best/best-vitamine-d3

Btw, ik ben van mezelf ietswat getint, nu ben ik in de winter meestal een beetje bleek in mijn gezicht omdat ik niet veel buiten kom. Gaat dit hierdoor ook veranderen :P?? zal wel niet..

ik neem al meer dan een jaar 2000iu vit D per dag. Ik heb mijn bloed laten nemen. Ik had 50,1 ng/ml. Ik zit daar mee goed binnen de waardes maar nog niet aan het maximum. Ik heb de dosis een maand geleden verhoogd naar 4000 iu per dag en ga dan binnen een paar maanden mijn bloed nog is laten nemen. Met kleine hoeveelheden ben je echt niks. Een collega van mij heeft een vit D tekort. Heeft een paar maanden 1000 iu per dag genomen, heeft terug zijn bloed laten nemen en had nog steeds een tekort. Moest nu van de dokter 25000iu per week nemen (D cure van bij de apotheker) gedurende een maand om zij tekort weg te werken en dan als onderhoudsdosis 1000 iu per dag. Opdat vit D toxisch zou zijn, moet je al echt veel slikken. Het beste is om na een paar maanden gebruik, je bloed te laten trekken. Vergeet niet dat de meeste mensen in Europa en de VS een ernstig vit D tekort hebben.

Vergeet niet dat de meeste mensen in Europa en de VS een ernstig vit D tekort hebben.

Omdat we hele dagen in onze man-cave naar forums staren :D

Vitamine D3 is nodig voor sterke spieren, zoals bleek uit enkele onderzoeken. De wijze waarop vitamine D de spieren versterkt is niet helemaal duidelijk maar uit de resultaten van diverse onderzoeken valt op te maken dat er een sterk verband is met het androgene hormoon testosteron. Dit geslachtshormoon is van groot belang voor de vorming van spierweefsel, het libido, de vorming van botten en fysieke en mentale energie.

^ Dit staat onder "Best Vitamine D3 Doctor's Best" bij B&Fshop, maar als ik jullie verhalen lees kan ik er beter niet van verwachten dat ik sneller groei ofzo, maar eerder dat ik iets vet verliez en beterslaap/energieker ben.
Is al genoeg voor mij iig. Ik ga eens een potje halen.

Nog niet eens zo lang geleden had ik vitamine D tekort. Had toen 1,5 jaar moeten inhalen. :eek:

Hey....geen slechte dingen over mijn man-cave hé?! ;)

Ik heb nu die 10K IU vitamine D´s en dat is volgens mij ook prima. Inderdaad lees ik dat die toxiciteit van D3 zwaar overrated is door de meeste mensen en dat je pas bij langer gebruik van 40K (dagelijks) uberhaupt problemen kunt krijgen. De meeste mensen hebben sowieso een tekort (zeker in de winter) dus die 10K/daily lijkt me prima.

Ben ff opzoek, maar kan t stukje niet vinden, maar dat ging over t feit dat de LD50 (= lethal dose 50%, dus waar 50% van de gebruiken bij zullen sterven) zo tegen de 3.000.000 iU per dag ligt. Dus niets om je zorgen voor te maken

meer zelfs:

tadaaaaaa

If there is published evidence of toxicity in adults from an intake of 250 ug (10,000 IU) per day, and that is verified by the 25(OH)D concentration, I have yet to find it." Physician ignorance about vitamin D toxicity is widespread. Like most medication, cholecalciferol is certainly toxic in excess, and, like Coumadin, is used as a rodent poison for this purpose. Animal data indicates signs of toxicity can occur with ingestion of 0.5 mg/kg (20,000 IU/kg ), while the oral LD50 (the dose it takes to kill half the animals) for cholecalciferol in dogs is about 88 mg/kg, or 3,520,000 IU/kg. This would be equivalent to a 110 pound adult taking 176,000,000 IU or 440,000 of the 400 unit cholecalciferol capsules. Vieth reports human toxicity probably begins to occur after chronic daily consumption of approximately 40,000 IU/day (100 of the 400 IU capsules).

Ben al een tijdje bezig met 5000iu van nowfoods b&f eerst om de dag, nu per dag. Merk er zeker wel iets van, betere huid (heb altijd exceem) vrolijker, productiever, betere nachtrust en dromen. Maar wat bbosman zegt heb ik ook, ik ben niet erg vaak buiten dus ik merk rr misschien meer van

Vitamine D is echt superspul had ik het maar eerder aan mijn stack toegevoegd.

Mijn voordelen:
- Ik word eindelijk weer vroeg wakker en ben ook uitgerust.
- Vrolijker, meer energie.
- Huid wellicht beter door vitamine d3 5000iu p/dag.

Deze dingen vind ik wel belangrijk. Zat al te twijfelen of ik een winterdepressie had aangezien ik teveel op een dag sliep en nog niet uitgerust was.

Blijkbaar bevordert het ook vet afbraak, komt goed uit in de cut.

Voordat jullie allemaal 5000 UI per dag vitamine D3 gaan nemen, laat je eerst testen. Een tijd geleden heb ik ook maanden lang 5000 IU vitamine D3 genomen en daar heb ik nierstenen van gekregen door een te hoog calciumgehalte in mijn bloed. Ik heb namelijk aan 1000 IU al genoeg om het vitamine D gehalte in mijn bloed zwaar te verhogen.

Voordat jullie allemaal 5000 UI per dag vitamine D3 gaan nemen, laat je eerst testen. Een tijd geleden heb ik ook maanden lang 5000 IU vitamine D3 genomen en daar heb ik nierstenen van gekregen door een te hoog calciumgehalte in mijn bloed. Ik heb namelijk aan 1000 IU al genoeg om het vitamine D gehalte in mijn bloed zwaar te verhogen.

Hoe ga ik gratis en zonder al te veel moeite zo'n test doen? Dit is gewoon een uit de hand gelopen hobby waar ik niet echt speciaal voor naar de arts wil..

Dronk je veel water?

Hoe ga ik gratis en zonder al te veel moeite zo'n test doen? Dit is gewoon een uit de hand gelopen hobby waar ik niet echt speciaal voor naar de arts wil..

Of naar je dokter of een test voor thuis bestellen. Geen idee of het vergoed wordt door je zorgverzekeraar.

http://www.vitamindcouncil.org/about-vitamin-d/vitamin-d-deficiency/am-i-vitamin-d-deficient/

Vitamine A beschermt je tegen de giftigheid van een te hoog gehalte vitamine D.

http://blog.cholesterol-and-health.com/2009/04/tufts-university-confirms-that-vitamin.html

Ik neem nu ook nooit meer vitamine D3 caps, maar ik neem levertraanolie (cod liver oil). Daar zit en vitamine D3 en vitamine A en omega 3 vetzuren in en volgens mij ook nog een beetje vitamine K.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 23:44 ----------

Ja, ik drink altijd alleen maar water. De melk in mijn Whey shakes niet meegeteld dan.

Terug
Naar boven