XXL Nutrition

Vitamine D

• Topic Starter Topic Starter
Tja, mijn opa heeft wel nierstenen gehad, weet niet of dit betekend dat ik er aanleg voor heb ofzo. Maar ik ga mooi niet zo'n test doen. Heb nog maar een paar duppies die ik toch maar uitgeef aan mijn eiwitten en schoenen.

Iemand tips om nierstenen tegen te gaan?

Edit:

[Link niet meer beschikbaar]
-Als je genoeg drinkt en niet 24/7 zweet als een lekkend mandje hoef je niet bang te zijn.
-Niet te veel zout eten.
-3 op de 1000 mensen heeft het maar, waarvan waarschijnlijk die 2vande3 echt slecht voor zichzelf zorgen en de 3de persoon pech/aanleg heeft.

Oftewel bovenstaande man met de stenen had nou eenmaal pech. Je hoeft hier niet bang voor te zijn.

Veel water drinken

Wat bij mij ook opvalt.
De kwaliteit van mijn haar.

Als ik normaal met mijn handen door mijn haar ging, had ik altijd wel een paar los haartjes.
Nu heb ik dat veel minder. Me haar wordt ook minder vet.

Voordat jullie allemaal 5000 UI per dag vitamine D3 gaan nemen, laat je eerst testen. Een tijd geleden heb ik ook maanden lang 5000 IU vitamine D3 genomen en daar heb ik nierstenen van gekregen door een te hoog calciumgehalte in mijn bloed. Ik heb namelijk aan 1000 IU al genoeg om het vitamine D gehalte in mijn bloed zwaar te verhogen.

Nam je alleen vitamine D of zat er ook calcium bij?

Vitamine A beschermt je tegen de giftigheid van een te hoog gehalte vitamine D.

In tegenstelling tot vitamine D ligt de giftige dosis van vitamine A niet hoog. Beetje onzinnig om A te nemen voor een eventuele vergiftiging mat vitamine A. Als je regelmatig lever(worst) eet met een multivit die hoog in vitamine A zit kan je al te hoog zitten.

In tegenstelling tot vitamine D ligt de giftige dosis van vitamine A niet hoog. Beetje onzinnig om A te nemen voor een eventuele vergiftiging mat vitamine A. Als je regelmatig lever(worst) eet met een multivit die hoog in vitamine A zit kan je al te hoog zitten.

Je vergeet iets:

Vitamin A only causes problems against a backdrop of vitamin D deficiency. Vitamin D decreases the toxicity of and increases the dietary requirement for vitamin A. Studies show that supplementing with vitamin D radically increases the toxicity threshold of vitamin A. In a hypothetical 160 lb. person, vitamin D supplementation increases the toxicity threshold of vitamin A to more than 200,000 IU/d.

Vitamin A and vitamin K2 protect against vitamin D toxicity, and vice versa. As I explained in the vitamin A section, fat soluble vitamins exist in a synergistic relationship. It’s possible that the people in the studies above that experienced problems with excess 25D levels were deficient in vitamin A or K2, or both. This is why it’s so important to supplement with all of the fat-soluble vitamins together.

As with vitamin A, the best source of vitamin D is high-vitamin cod liver oil. It contains not only vitamins A & D, but also natural vitamin E and other quinones.

Dit komt hier vandaan: http://chriskresser.com/9-steps-to-perfect-health-4-supplement-wisely

Zelf neem ik al maanden rond de 10.000 IU vitamine A (in levertraanolie) zonder problemen.

Heb zelf de 5000iu van Now Foods bestelt op body&fit shop. Ben benieuwd, lees er goede dingen over dus even aankijken of ik er wat van merk.

wel fijn dat ik lees dat meerdere mensen dezelfde positieve dingen ervaren bij 5.000 iu

- nachtrust verbeterd
- wat meer energie.

er wordt van alles geclaimd over test verhogende eigenschappen maar ik moet zeggen dat ik met de bovenste 2 al harstikke gelukkig ben want een goeie nachtrust is goud voor mij. Anders loop ik de hele dag van die slootwater koffie te drinken en prikkelbaar te doen op mijn werk..

nu loop ik fijn rond met een flesje water en opgewekter te zijn.

dat van nierstenen ben ik echt niet bang voor, je moet gewoon genoeg water drinken. Ikzelf drink ik denk toch wel een liter tot anderhalve liter alleen water.
Dan nog 0.75L melk en een paar kopjes koffie. en 's avonds nog een paar glazen frisdrank.

En zodra ik D suplementeer moet ik toch ook extra melke drinken voor calcium? Had geleze dat het anders geen zin heeft.
Waarom zou je er calcium bij moeten nemen dan?

Ik heb ook een potje d3 besteld, maakt het nog uit wanneer je het inneemt, 's ochtends of juist 's avonds bij de maaltijd?

bij verhoogde vitamine D inname neemt je lichaam ook meer calcium op.
als je voldoende zuivel eet drinkt zou je nieteens hoeven te supplementeren.

edit: ikzelf neem een calcium tablet maar ook omdat daar magnesium inzit.

je moet er eigenlijk voor zorgen dat je heel je leven genoeg vitamine D in je lichaam hebt omdat er veel kans is dat bepaalde ziektes (auto-immuunziektes) en sommige kankers zich veel gemakkelijker ontwikkelen bij mensen met een vitamine D tekort. daarom neem ik vitamine D. Niet omdat ik mij energieker zou voelen of beter zou slapen want dat is volgens mij placebo.

Calcium bij innemen is niet nodig. Gewoon vitamine D en de rest haal je voldoende uit een gebalanceerde voeding. Minimaal 2000iu per dag tot 6000iu.

Helpt het ook tegen scheurtjes in je mondhoek ;p??

Heb net een potje besteld :), ik zal ook nog wel even laten weten na 2 weken wat voor veranderingen ik merk. (of niet)

10000 per dag hier.

Merk het, hoger libido, meer uitgerust > beter bed uit dus, meer energie

ben ook begonnen vandaag met 10000iu

Slaapverbetering zou echt mooi zijn want voor die 4-5 uur wat ik slaap is het maar zielig.

4-5 uur slaap, das niet bepaald goed voor je spieren :l

Terug
Naar boven