AndroidHealthClinic

Vitamine D

De term placebo wordt hier wat verkeerd gebruikt. Een placebo werking is een psychologische uitwerking van een middel dat geen werking in het lichaam heeft of een bepaalde uitwerking niet kan hebben (als je ziet naar wat het kan doen in het lichaam).

Vitamine D en zijn metabolieten hebben verschillende bekende en nog onbekende werkingen en uitwerkingen.

Gezien de invloed op het immuunsysteem (receptoren macrofagen) kan het staken van het middel tijdige reacties veroorzaken.

ben ik de enige die zen vitamine d liever uit de zonnebank trekt haha

Yep, is vooral UV-A straling in zonnebank

en ook de enige met huidkanker over 20 jaar.

En dat is bepaald geen onzin wat Stiwazz hier zegt. Las een tijdje terug nog ergens dat de kans op huidkanker bij mensen tot 35 door zonnebankgebruik met een whopping 75% wordt verhoogd. Toen ik dat hoorde heb ik zonnebanken gelijk afgezworen.

En dat is bepaald geen onzin wat Stiwazz hier zegt. Las een tijdje terug nog ergens dat de kans op huidkanker bij mensen tot 35 door zonnebankgebruik met een whopping 75% wordt verhoogd. Toen ik dat hoorde heb ik zonnebanken gelijk afgezworen.

Zelfde geld dan voor de zon.

bij hoevaak zonnebank per week/maand ?? bron ?

Care huidkanker. Ik ben een mooiboy met een bruine tint.

• Topic Starter Topic Starter
bij hoevaak zonnebank per week/maand ?? bron ?

Hmm dat weet ik niet meer. Zit me net te bedenken dat ik het destijds op de radio gehoord heb. Was op 538 een keer bij Evers ´s ochtends. Probeer nu een bron via Google te vinden maar zie t zo snel niet.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Feb 2012 om 20:40 ----------

Schijnt in The Lancet Oncology gestaan te hebben. Hier is een link naar een ander artikel wat er aan refereert.

http://www.gezonderworden.nl/2009/07/door-zonnebank-75-procent-meer-kans-op-huidkanker/

Is niet zoveel hoor. Stel dat je kans als niet zonnebanker 1/1000 is op huidkanker. Dan is ze als je veel zonnebankt gestegen naar 1.75/1000. Is dus niet zo een spectaculaire stijging ;)

Dat is waar, maar ik vond het desondanks meer dan genoeg om het gewoon niet meer te doen.

Rare opmerkIng misschien, maar 2 gasten die ik ken zeggen het ook, sinds ze op 10k iu pd zitten een soort van agressie voelen, een soort neiging iemand neer te meppen die diep binnen in je zit?

Rare opmerkIng misschien, maar 2 gasten die ik ken zeggen het ook, sinds ze op 10k iu pd zitten een soort van agressie voelen, een soort neiging iemand neer te meppen die diep binnen in je zit?

Denk dat, dat door hoger testeron gehalte komt. Gewoon meer fappen.

Hmm dat is waarschijnlijk meer mentaal dan fysiek, maar Vitamine D geeft je natuurlijke test productie een boost dus daarmee zou het wellicht verklaard zijn.

Ik ben sinds 2 dagen ziek, gister kwam mijn Vit d3 5k iu binnen, heb meteen eentje geslikt en ik werd vanochted om half9 zonder de wekker wakker en met en volledig uitgerust gevoel. terwijl ik de avond ervoor om half 1 pas ging pitten.
Lijkt me niet dat je al iets kan merken naar 1 dag of wel? Bij de meeste duurde het veel langer toch?
Ben zelf ook een aantal dagen 'on' maar nog niet veel gemerkt helaas :rolleyes:

Terug
Naar boven