MuscleMeat

VN wil heteroseksuele mannen besnijden tegen aids

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
VN wil heterocoïtusuele mannen besnijden tegen aids

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heterocoïtusuele mannen zouden zich moeten laten besnijden, omdat vrijwel vaststaat dat de kans op besmetting met het aids-virus HIV daardoor met 60 procent afneemt. Deze aanbeveling hebben twee gezondheidsorganisaties van de Verenigde Naties, de WHO en UNAIDS, gedaan. De organisaties waarschuwen wel dat besnijdenis alleen geen afdoende bescherming biedt tegen besmetting met HIV.

De organisaties doen hun aanbeveling op basis van experimenten die zijn gedaan in Kenia, Uganda en Zuid-Afrika en die sterke bewijzen opleverden dat de kans op besmetting met HIV door besnijdenis aanzienlijk wordt gereduceerd. Deze bevindingen "rechtvaardigen de erkenning van besnijdenis bij mannen als een aanvullende belangrijke maatregel om het risico op door heterocoïtusuele coïtus opgelopen HIV-besmetting bij mannen te verkleinen", aldus de WHO en UNAIDS in een gezamenlijke verklaring.

Weinig effect in Afrika
In landen waar aids vooral voorkomt onder prostituees, spuitende drugsgebruikers en homocoïtusuele mannen zal de maatregel volgens de organisaties echter weinig effect hebben. Onderzoek duidt erop dat in Afrikaanse landen ten zuiden van de Sahara de komende twintig jaar 5,7 miljoen nieuwe gevallen van HIV-besmetting en drie miljoen sterfgevallen door aids voorkomen kunnen worden door besnijdenis.

Om erachter te komen of besnijdenis ook vrouwen beschermt en of vrouwen er ook in andere opzichten baat bij hebben dat hun mannelijke partner is besneden, bijvoorbeeld omdat de kans op baarmoederhalskanker dan afneemt, is meer onderzoek nodig. Ook is nog niet duidelijk of ook homocoïtusuele mannen minder kans lopen besmet te raken als ze zijn besneden. Naar schatting van de WHO en UNAIDS zijn momenteel 665 miljoen mannen, ofwel 30 procent van alle mannen ter wereld, besneden. (novum)

goed plan :rolleyes:

En besneden derde beens zijn nog mooier ook!

Eeeuh lijkt me niks, ben er nu na 17 jaar best wel aan gehecht:D Daarnaast, rukt dat niet goed lijkt mij? Dus wat zijn de voordelen?

Een roze zonnebril is ook niet alles, SiRoj..

Ik snap dit gewoon niet.

Condoomgebruik kun je er niet door aan je laars lappen, en het is een buitenzinnige ongure barbaarse ingreep. Verminking van de penis.

Als ik besneden was zouden er koppen afgaan bij de verantwoordelijke.

Je moet iemand eerst volwassen laten worden en zelf een beslissing laten maken. Misschien wil een persoon wel uitsluitend mastrubatie bedrijven.

Een besneden penis is niet beter.... al genoeg artikels over geschreven...
Je wordt ermee geboren.... dus ik vind het redelijk onnatuurlijk om het weg te halen...

Weinig zinvol idee.... meer woorden maak ik er niet aan vuil.

Met VN soldaten die erop los verkrachten schiet er progressief ook niets op.

De complete VN is een mislukking in het kwadraat. Irak verheft de stem en de VS gaat z'n gang zonder de VN. Iran is 53 keer veroordeeld door de VN, and vooralsnog gaat alles zonder remmen door.

Ja, het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Of je je nou laat besnijden en een condoom gebruikt, of niet laat besnijden en een condoom gebruikt. Maakt volgens mij bitter weinig uit. Ze moeten gewoon sowieso condooms om, punt.

wat heeft dat eigenlijk met aids te maken???

Neither do I en ik ben ook besneden.

Een dikke lul kunnen ze krijgen daar bij de VN, van de mijne blijven ze mooi af :)

nou, zonder voorhuid lijkt het me lastig rukken. Ik ga echt niet met m'n dikke eeltpoten over mijn blote eikel lopen rossen. Dan moet er vrees ik toch flink wat glijmiddel tegenaan. Nee, ik ruk liever au naturel.

Het is wel een klein stukje dat ze knippen hoor. Plaats genoeg om te rukken.
Je dacht toch niet dat ze uwen ganse voorhuid eraf kiepten ?

Terug
Naar boven