Fitness Seller

Stelling Voeding Beginnende Bodybuilder

snellen

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Bart. Één jaar geleden begon ik met fitnes, omdat ik wat grotere spieren wilde. Na één jaar getraind te hebben ze ik weinig verschil. Ik denk dat dit door mijn voeding kwam.

In die ene jaar ging ik 4x per week voor 1,5-2 uur naar de fitness. Ik ging ook elke maandag t/m vrijdag naar school fietsen en terug (16 km heen en 16 km terug). Ik had mijn voedingsschema zo gemaakt, dat ik 100 gram eiwitten per dag naar binnen werkte en bijna geen vetten.

Mijn trainingschema's waren niet heel zwaar. Ik kon er tot 12 reps mee doen en dat 3 keer.

Ik heb er over nagedacht en wil nu gaan bodybuilden. Ik wil 'groter' worden, maar niet dikker. Ik heb al een beetje op bb.com gekeken, maar ik heb nergens echt een compleet voedingsschema gevonden. Daarom is mijn vraag ook wat is een goede voedingsschema?

Dit zijn mijn gegevens: Leeftijd: 18 jaar
Gewicht: 66 kg
Lengte: 185 cm

Groeten Bart

Een goed voedings schema (gezien jou lengte / gewicht) is een schema waar je alleen op kcal en eiwitten let. Bereken je behoefte, ga daar 300-500 kcal boven zitten, en zorg er voor dat je genoeg eiwit binnen krijgt. Maak je geen zorgen dat je te dik wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Hey AdiFan,

Ik had op bb.com ook gelezen dat je eerste 1-1,5 week zo veel mogelijk moet eten en zo hard mogelijk moet trainen en dat je weinig cardio moet doen. En pas de weken erna cardio moet doen om je extra vet te verliezen. Klopt Dit?

Groeten Bart

Bullshit, als ik jou was zou ik wel wat cardio doen voor je conditie, maar hou er rekening mee dat dit ook kcal verbrand.

Terug
Naar boven