MuscleMeat

Voeding en vetverlies

Kevin699

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
73kg
Hallo beste lezers,

Na een tijd met een blessure gezeten te hebben, eindelijk begonnen met sporten. Ik ben nu een paar weken bezig en mijn eerste twee doelen op dit moment zijn momenteel het verliezen van vet en het bouwen van een conditie. (Daarnaast doe ik ook krachttraining, maar op dit moment is dat niet mijn doel.)

Ik wil ook op mijn voeding gaan letten, zodat ik mijn doelen kan behalen. Maar wil niet elk stukje eten wegen en overwegen.
Mijn doel qua voeding is voor nu; gezonder eten en alle extra's weg schrappen, zonder te veel zorgen over elk ding wat ik eet.

Nu heb ik dus berekend hoeveel calorieën ik ongeveer nodig heb per dag (rust + beweging). Daarnaast een schema gemaakt met wat ik gemiddeld eet op een dag. (Dit is op een normale dag, gem. 1 keer in de week eten we friet/snack en dit is dus niet meegenomen.)

Nu is aan jullie mijn vraag. Hoe ver kom ik als ik alleen nog water en thee zou drinken en alle geen koekjes, snacks en friet meer zou eten?

Zou het dan moeten lukken, of loop ik dan toch ergens anders weer tegenaan?

gr.
Kevin

Edit:
Geslacht: M
Gewicht: 73kg
Lengte: 169cm

calpd.png

etenpd.png

sportpd.png

Ik zou ten eerste kappen met ijsthee drinken. Als er iets slecht voor je is dan is dat het wel! 1,8 liter suiker wat je gewoon zit weg te drinken dan val je nooit af.

Ik zou ten eerste kappen met ijsthee drinken. Als er iets slecht voor je is dan is dat het wel! 1,8 liter suiker wat je gewoon zit weg te drinken dan val je nooit af.

Zoals je kan zien 167 gram suiker.

Daarnaast is niet alleen de ijsthee, maar z'n gehele schema gewoon k*t.

pfoe idd, ipv die ijsthee zou je heel veel dingen kunnen eten die veel meer vullen, waardoor je het afvallen/cutten veel langer volhoud.
ipv vla, kwark?

Waar zijn je eiwitten? Koekje 100gr? xD Dis is geen voedingschema, dit is een lijstje producten met voedingswaarden..
Je zegt dat je geen koekjes meer eet maar zet het wel neer? Verdiep je is wat meer en maak een wat fatsoenlijker voedingschema

• Topic Starter Topic Starter
De lijst met producten was een overzicht van wat ik ongeveer op een gem. dag eet, dus ook totaal geen voedingsschema.

Mijn vraag was dus ook niet of het een goed voedingsschema is maar of mijn doel, die in mijn openingspost wordt beschreven, op de in de openingspost beschreven manier behaald kan worden. (qua voeding)

Om antwoord te geven op je vragen :

Het verliezen van vet, valt onder het verliezen van lichaamsgewicht. Het verliezen van lichaamsgewicht bestaat uit meer dan alleen vet, denk o.a. aan vocht en spiermassa. Om vet te verliezen zul je dus lichaamsgewicht moeten kwijtraken, dit kan prima door minder te eten dan je verbruikt (cals in vs cals out), maar dit zal zorgen voor een verlies in spiermassa en je uiteindelijk een Auschwitz lichaam zult krijgen. Als je zoveel mogelijk vet wilt verliezen en je spieren wilt behouden zul je een fatsoenlijk voedingsschema op moeten stellen. Tips hierover zijn al duizend maal gegeven.

Het opbouwen van een "conditie" kan op verschillende manieren worden bereikt, en ook daar is genoeg informatie over te vinden.

In mijn ogen zal er het volgende gebeuren als je geen voedingsschema gebruikt en dus te weinig essentiële vetten en eiwitten binnen krijgt:

- Ja je zal afvallen, maar dit is niet puur vet.
- Ja je kan je conditie verbeteren, maar om progressie te boeken en je lichaam goed te voeden om deze progressie door te zetten zul je je lichaam moeten voeden met genoeg vetten en eiwitten.

Just my 2 cents..

Dit is toch wel een voorbeeld van het 'dieet' van een gemiddelde Nederlander.
Best triest eigenlijk dat dit als gezond word beschouwd..

Dat is een trieste schema, je mag het echt geen voedingsschema noemen. Koekje 100 gr ?xD Wie eet nou koek van 100 gr. dat is ziek. Eet ipv dat noten en kwark ofzo haal alle koekjes ijsthee weg en doe kwark kipfilet noten erin.

Noten is calorieenbom maar je moet het wel aanpassen zodat het goed uitkomt en kipfilet is laag in calorieen en heel hoog in eiwit en amper vet, en dat is goede vervanging.

Terug
Naar boven