AndroidHealthClinic

Voeding/training?->vetp.11%,wil lager

Reneetje81

Novice
Waardering
0
Beste forumleden,

Ik heb advies nodig. Ben een redelijk actief lid bij de sportschool waar ik al 6 jaar train. Huidige situatie:

-Lengte 1,88m 88kg 11% vetpercentage (recent laten meten)
-Training 3x p.w. , met name nu high intensity training, 3x20 herhalingen en steeds 3 spiergroepen en dan rust. Vooraf tuurlijk cardio 15 min w-up, achteraf +|- 30 min.
-Voeding: 5 maal daags, 8u magere yoghurt/bran flakes- 10u banaan- 12:30u 3 a 4 wheat crackers met kipfilet- 15u 1 à 2 appels- 17u groente, vis/kip/soms vlees, beetje aardappels

Zoals je ziet best een bewuste sporter die al redelijk getraind is en let op voeding. Ik kom alleen niet onder de 11%, blijf van de vervelende lovehandles houden.

Wat moet ik in mijn voeding en training veranderen???? Graag advies.
Wil absoluut niet groter worden. Ben trots op 1.88m
m'n 88kg en 11% vetpercentage.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
doe je al cardio na je krachttraining? en 3x20 herhalingen is best wel veel... weet niet wat je doel hiervan is?
post je trainingsschema eens anders!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
High intensity training houdt in:

dag 1: borst, schouders en lage buik
1x20 borst, 1x20 schouders, 1x20 buik, pauze (3x)
vervolgens nog 2 andere oefeningen per spiergroep volgens bovenstaande
principe en ook zo op andere dagen. Vooraf achteraf altijd cardio.

dag 2: rug, biceps, hoge buik

dag 3: benen, triceps, schuine buik

maar voedsel tips gaat het me ook vooral om. 3x20 is meer conditie en kracht trainen. Geen massa.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar erg lang verhaal. Iemand nog concrete reactie kwa voeding ivm wat ik nu eet. Evt tips op m'n trainingsschema. Bedankt.

Ik had gehoopt dat iemand nog een goed voedingsschema had voor het cutten. Voor een dag of weekschema..laters

Je eet al heel weinig. Twee appels zijn natuurlijk geen maaltijd. Lijkt me sterk als je nog minder gaat eten, je opeens wel gaat afvallen. Cutschema's zijn genoeg te vinden op dit forum.

Misschien eens anders gaan trainen, HIT werkt niet voor iedereen. Of ben je hier voorheen wel mee gedaald in bf%?

de opmerking van AbFab vind ik wel interessant; je eet al heel weinig.
ikzelf eet vergeleken met collega sporters ook niet veel en kom ook niet echt lager dan die 11%. nu moet ik wel zeggen dat ik weinig cardio op het moment. toen ik dat wel deed viel ik wel nog iets af maar kreeg er op een gegeven moment ook waanzinnige honger van.
ik zit nu te overwegen om meer te gaan eten en eens te kijken wat voor effect dit gaat hebben en misschien ook maar eens goed gaan rekenen aan mijn voeding....

Terug
Naar boven