Fitness Seller

voeding vegetariër

clark X kent

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
88kg
Hey allemaal,

ik train nu 3 jaar , ben 27, en ben al 13 jaar vegetariër. Maar nu is de tijd gekomen dat ik wat serieuzere vragen wou stellen over voeding. Mijn nonkel, en mijn grote voorbeeld, traint al 25 jaar en zegt dat eten bijna belangrijker is dan het trainen. En dat besef ik dus al vanaf dag 1 dat ik train omdat het niet echt evident is om al mijn proteinen binnen te krijgen...

Zoals eerder vermeld train ik nu bijna drie jaar vrij intensief. Ik ben 1 m 73 groot en ik 3 jaar geleden begonnen op 63 kg. Nu 3 jaar verder weeg ik 88 kg. Niet dat mijn gains veel voorstellen vergeleken met sommige mensen hier ;)

bv:
borstomtrek is nu 117 cm (wil ik op 120)
armen zijn maar 41 cm (moet echt naar 43,5. En ik heb hard moeten werken om links bij te doen groeien)

BP:
is het maximum dat ik 5 maal kan duwen 110 kg (to failure)
squats 140 kg 8 keer
Pullovers: 44kg 8keer
etc...

Nu heeft mijn voedingsschema me redelijk uit de nood geholpen maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niets meer bijkom qua massa en wat vet op mijn buik heb gekregen. Ik zit de laatste 3 weken wel op een creatinekuurtje dus dat kan daar wel mee te maken hebben.

Nu was mijn vraag zou iemand me willen helpen met het opstellen van een nieuw en goed voedingsschema. Bulk & cut voor een vegetariër.
Want ik heb echt het gevoel dat ik vast zit... en dat is vrij frustrerend.

schema momenteel :

WAKE UP:
Shake 0,5 l magere melk met soy proteinen
2 bruin brood 100 g met pindakaas

200 ml water met creatine

Ochtend [10.00]
2 bruin brood 100 gr.
met pindakaas
+ grany

Middag [12.00]
glas water 200 ml.
6 bruin brood 100 gr.
pindakaas of vegetarische paté

Middag [15.00]
2 bruin brood 100 gr
wat noten of fruit.

Middag [15.30]
0.5 liter water
appel 1 stuk
sultana 1 stuk

avond [17.30)
creatine

18:00: TRAINEN + shake erna

Avond [19:30]
Wat de pot schaft(voorbeeld):

3 Aardappelen
Sperziebonen of iets dergelijks(gekookt) 220 gr.
vegetarische burger (soms gepaneerd) 120 gr.

Avond [21.00](6)
0.5 liter water
250 gr kwark + druiven

zou dit kunnen kloppen?:

Lichaamsgewicht: 88 KG

Totale dagelijkse energiebehoefte: 5014 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 259 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 111 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 744 Gram

Als iemand iets meer wil weten, mail of pb gerust.

Take care en alvast heel erg bedankt,

Clark X Kent.

Na 3 jaar gain je een pak minder,dan is het normaal dat j.e wat minder gaint.
Wat ik onmiddellijk zie is dat je wel veel brood en pindakaas eet,s'ochtends zou ik dan voor havermout gaan en tussen de boterhammen eens iets anders,light kaas of eierkoek is een optie. Voor je training eet je ook praktisch niks,je kunt dan ipv de sultana koek mss voor bruine rijst/pasta/noten gaan. Fruit en granny kun je ook vervangen door groenten en meer complexe carbs.

• Topic Starter Topic Starter
Bart bedankt voor de input. Daar ga ik aan werken.

Mag ik je vragen waar je die vegetarische paté haalt? Ik ben ook vegetarier en vind alleen kaas en pindakaas zo eentonig worden op brood, al ben ik sowieso geen broodeter.. Ook maak ik me zorgen over of ik mijn eiwitbronnen gevarieerd genoeg zijn, hoe denk jij daarover? (zuivel, soja, whey, noten, ei..)

Mag ik je vragen waar je die vegetarische paté haalt? Ik ben ook vegetarier en vind alleen kaas en pindakaas zo eentonig worden op brood, al ben ik sowieso geen broodeter.. Ook maak ik me zorgen over of ik mijn eiwitbronnen gevarieerd genoeg zijn, hoe denk jij daarover? (zuivel, soja, whey, noten, ei..)

heb ik zien liggen bij de AH, bij de smeerkaas enzo.

Terug
Naar boven