MuscleMeat

voeding voor massa.

Wagenaar

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Goedemiddag Sporters!

Na al enige tijd te hebben meegelezen heb ik toch besloten mij aan te melden.

Mijn situatie:
Begin dit jaar ben ik weer begonnen met fitness. Na een jaar te zijn gestopt ivm aankoop
van een huis en de verbouwing hiervan.

Na 4 maanden gesport te hebben ben ik 10 kilo afgevallen namelijk voor 85 naar 75 kilo.
Dit vond ik niet erg wat de zomer stond namelijk voor de deur, en wat droger in de
zomer is natuurlijk wel wat leuker.

Nu de zomer weer aan zijn eind komt wil ik eigelijk massa gaan kweken en weer richting de
85 kilo maar dan fit en niet met een buikje.

Het sporten gaat goed en blijf progressie boeken. Hoogstwaarschijnlijk moet ik hiervoor dus mijn voeding gaan aanpassen.

Hierbij mijn eerste vraag dus:
Wat voor voeding moet ik gaan gebruiken om aan te komen maar niet alleen maar vet.
natuurlijk is vet aankomen geen probleem wat dat kan er in het voorjaar weer worden af getraind.

Natuurlijk ben ik niet vies van voedingssuplementen zolang alles legaal is.

Zouden jullie bv wheight gainer aanraden of dergelijke?

ik hoor het graag.

Alvast bedankt

groetjes
kevin

Lees de stickies. Als je het goed wilt doen, houdt je je aan richtlijnen voor kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten. Hoe je dat invult is aan jou, hoe gezonder (dwz, koolhydraten uit bijvoorbeeld havermout halen en niet uit chips) hoe beter.

Schatting van je verbruik uitrekenen: http://en.wikipedia.org/wiki/Harris–Benedict_equation
2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag
1 gram vet per kg lichaamsgewicht per dag
rest van je kcal koolhydraten en eventueel wat extra eiwit/vet
genoeg groente, fruit en vezels.

Daarna dagelijks wegen om te kijken of je meer/minder moet gaan eten.

yo ik heb even een vraagje, ik drink namelijk best veel cola en eet chips enzo , maar dat is toch alleen maar beter om meer massa te krijgen? groetjes jordy

Terug
Naar boven