AndroidHealthClinic

Voedings schema meningen

Mr Gr33n

Dutch Bodybuilder
Waardering
117
hallo dbbers ik wil mijn voedings schema even online zetten om de bevestiging te krijgen dat het een goed schema is, meningen zijn welkom, alvast bedankt!

Ontbijt:
Koffie
Drink yoghurt met een rauw ei doorheen 200ml

Pauze 1 (10:00)
250ml cola zero
1 boterham met speculoos pasta
1 boterham met nutella
Handje gezouten pindas

Pauze 2 (12:30)
250-500ml cola zero
1 boterham met speculoos
2x kip cup a soup
2 cholocate chip cookies

Pauze 3 (15:00)
250 cola zero
Snicker of mars
Gezouten pindas

Avond eten:
Wat de pot schaft

Na het trainen:
Shake

En dan 3x per week 20 chicken nuggets en 2 hamburgers van de mac aangezien ze voortaan gezond frituren, geen transvet want het vet is vloeibaar.

Doel? Totaal kcal? Totaal eiwitten, kh, vet?
Wat is je shape? Graag pics.

• Topic Starter Topic Starter
pffoee totalen zou ik echt niet weten, doel is massa aanzetten, pics volgen vanavond

je kan ook makkelijk zelf een schema maken hoor.

Misschien kan je er al wat mee starten met deze info. :)
succes!

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Heel erg bedankt voor de post marina! Goede info, thanks

Maar je zegt sausjes kan mits het in je macros past.. wat zijn macros?

macro's:
kcal totaal
hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten ;)

Hmmm, ziet er nogal ongezond uit en ik dacht eerst ff dat het een grapje was.
Maar probeer wat gebalanceerder te eten. Minder suikers en ongezonde vetten.

Probeer zoals Marina zegt eerst een goed schema op te maken en lees je vooral in in de sticky's zodat je je onderhoud kan berekenen. Eet 300kcal boven je onderhoud. Zorg dat je een correcte macroverdeling kan toepassen en zorg dat je ook voldoende micronutrienten binnenkrijgt door bvb fruit en vooral groenten

pffoee totalen zou ik echt niet weten, doel is massa aanzetten, pics volgen vanavond

Je hebt een slecht dieet.

Je weet niet hoeveel je totale kcals zijn,weet niet hoeveel je macros zijn en wat macros zijn.

Ken je je onderhoud qua kcals?

En de voedingskeuze binnen je schema zijn ook gewoon slecht. (3 x de week 20 nuggets en 2 hamburgers e.d.)

En rauwe eieren slaagt helemaal op niks. Biologische beschikbaarheid van rauwe eieren ligt veel lager dan dat van gekookte.

3/4L cola zero per dag, Nutella- en speculoospasta, snicker, mars... veel te veel snelle suikers. Jouw schema moet veel meer uitgebalanceerd worden met de juiste macro's en info zoals hierboven door @marina1975 beschreven. Bulken hoeft niet met al die slechte voeding, researchen zou ik zeggen!
Succes.

3/4L cola zero per dag, Nutella- en speculoospasta, snicker, mars... veel te veel snelle suikers. Jouw schema moet veel meer uitgebalanceerd worden met de juiste macro's en info zoals hierboven door @marina1975 beschreven. Bulken hoeft niet met al die slechte voeding, researchen zou ik zeggen!
Succes.
Never mind joh.... Hij is al aan het kuren...
Kuurlog test tren
Dan maakt het kennelijk niet uit wat je eet... :rolleyes:

Succes.

hallo dbbers ik wil mijn voedings schema even online zetten om de bevestiging te krijgen dat het een goed schema is, meningen zijn welkom, alvast bedankt!

Hij wil enkel bevestiging.

Terug
Naar boven