Robke78 zei:
Enkele ook nog?
[Link niet meer beschikbaar]
References @ the bottom of the page.
Google het gewoon Je komt vanzelf op studies terecht
Als je zegt dat er zat onderzoeken over te vinden zijn is dat volgens mij niet teveel gevraagd
Ik begrijp dat je uitgaat van grapefruit (voor mij een kruising van de sinaasppel en de pompelmoes). Maar dat terzijde.
Bij de referenties zie ik geen onderzoek staan waaruit blijkt dat grapefruit de vetverbranding verhoogd...
Wel staan er artikelen uit "
The New York Times", "
The Gazet", "
The Sun" en van "
Mayoclinic.com"...
Wel vind ik een onderzoek dat laat zien dat grapefruit eten voor een maaltijd wel effectief is, maar geen verschil laat zien in energiebalans, gewichtsverlies en lichaamssamenstelling vergeleken grapfruitsap en water (1).
Een ander onderzoek dat ik vluchtig vond met vier verschillende groepen liet na 12 weken zien (2):
- 3x daags placebocapsules met 207 ml appelsap. -0,3 kg
- 3x daags grapefruitcapsules met 207 ml appelsap. -1,1 kg
- 3x daags placebocapsules met 237 ml grapefruitsap. -1,5 kg
- 3x daags placebocapsules met een halve grapefruit. -1,6 kg
Niet bijzonder veel onderzoek en ook niet overtuigend vind ik.
Over het effect van grapefruit op de vetverbranding heb ik niets gevonden. Mocht je onderzoek daarover hebben vermeen ik dat graag.
Referenties
1. Silver HJ, Dietrich MS, Niswender KD. Effects of grapefruit, grapefruit juice and water preloads on energy balance, weight loss, body composition, and cardiometabolic risk in free-living obese adults. Nutr Metab (Lond). 2011 Feb 2;8(1):8.
2. Fujioka K, Greenway F, Sheard J, Ying Y. The effects of grapefruit on weight and insulin resistance: relationship to the metabolic syndrome. J Med Food. 2006 Spring;9(1):49-54.