XXL Nutrition

Voedingschema beginner (bulken)

Edwwally

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
86kg
Hallo,

Ik ben sinds 1 week aan het fitnessen. Nou heb ik veel gelezen op dit forum over voedingschema's etc

Ik ben 1.95 en ik weeg ongeveer 80 kilo. Mijn onderhoud ligt rond de 3000 kcal per dag.
Ik wil samen met fitness en mijn voedingsschemanaar de 90 kilo gaan.
Hiervoor heb ik een voedingsschemagemaakt, misschien hebben jullie nog tips/opmerkingen etc
Of ik nog iets kan toevoegen etc

Hieronder mijn voedingschema:
Fruit heb ik er niet op staan, maar dat eet ik gewoon tussendoor, ik drink ook meer melk dan hier op staat.
Het avond eten is elke keer verschillend dus weet ik niet hoeveel dat ongeveer is.
Ik las ook iets in het voeding topic over een verdeling van 30 50 20, ik moet dus eigenlijk nog wat meer eiwitten binnen krijgen.

j9vpdg.gif

Laatst bewerkt:
hagelslag veranderen in chocolade vlokken of muisjes.

• Topic Starter Topic Starter
Wil eigenlijk iets anders voor hagelslag, kan ook kipfilet of kaas doen zoals in verdere maaltijden, maar wat kan ik nog meer als beleg gebruiken wat goed voor zo'n schema is.

Gerookte zalm als beleg heb ik bij mn 2e maaltijd

de E/K/V's kloppen niet volgens mij? bij een bulk eet ik 3x meer dan jou lo...

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 18:07 ----------

brinta vervangen door havermout
magere kwark verhogen naar 500 gr - 2 stuks fruit?

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 18:07 ----------

onderhoud moet hoger ik eet 3115 per dag vorige week (bulk seizoentje)

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 18:08 ----------

onderhoud moet iets in de 3200+ zitten

---------- Post toegevoegd Wed 7 Mar 2012 om 18:09 ----------

40%-40%-20%
eiwit-koolhydraten-vet

Aangepast voedingschema

Bij het avond eten heb ik niks ingevuld, dit verschild namelijk elke keer, maar is wel vaak aardappelen, rijst, pasta enz.
Wat kan ik nog tussendoor eten? Lees ook veel over pitten noten etc, maar wat is dan handig om te eten?
En hebben jullie verder nog tips wat ik beter kan veranderen. Ik ga ook havermout proberen in plaats van brinta, kijken of ik dat lekker vind.

3484wtd.gif

Laatst bewerkt:
Amandelen + walnoten
(vis tonijn,pengasius(bij aldi) ei dextrose).
havermout, groente fruit rijst

Je moet op trainingsdagen een pre-workout en post workout shake maken bodyweight x 0,25 zo weet je hoeveel eiwitten en carbs...

Ik heb nu 2 stuks eieren per dag toegevoegd, ik kom nu op 3600 kcal per dag uit zonder het avond eten. Onderhoud rond 3000.

Wat voor soort shake moet ik dan maken voor en na de training? Ik ben 80 kg dus hoe bedoel je dat met die 0,25?

Terug
Naar boven