XXL Nutrition

Voedingschema bulken(bijkomen) + excel sheet

Volc

Novice
Waardering
1
Hi

Graag zou ik jullie opinie willen weten over mijn voedingschema. (zie excel sheet)

Indien mijn iname van "eiwit", "vet","kcal" of "koolhydraten" te weinig zijn, zouden jullie mijn kunnen zeggen wat ik bij welke maaltijd kan toevoegen?

Over mezelf
Ik weeg 72.4 kilo, ben droog en goed gespierd (voor mijn gewicht alleszins)
1m86cm
Ik ben al enkele jaren bezig met powertraining en zou me nu toch aan een straker dieet willen houden.

Training: 5 keer in de week
Ma:bi+tri
di:benen
woe:schouders
do:rust
vrij:rug
za:borst
zo: rust
+daarboven op nog 2 a 3 keer (30min telkens) cardio in de week.

Enkele opmerkingen bij de excel sheet:
Momenteel staat er als eiwitpoeder (voor mn shakes) : Mass fuel (Twinlab). Maar ik heb namelijk gehoord dat er betere producten zijn. Welk product zou je mij aanraden ter vervanging van "Mass fuel van Twinlab"?

Persoonlijk vind ik dat mn dagelijkse Kcal laag is. Ik zou rustig willen opbouwen zonder al te veel vet bij te komen. Is dit te weinig of juist genoeg voor een rustige opbouw van spieren?

Bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi

Graag zou ik jullie opinie willen weten over mijn voedingschema. (zie excel sheet)

Indien mijn iname van "eiwit", "vet","kcal" of "koolhydraten" te weinig zijn, zouden jullie mijn kunnen zeggen wat ik bij welke maaltijd kan toevoegen?

Over mezelf
Ik weeg 72.4 kilo, ben droog en goed gespierd (voor mijn gewicht alleszins)
Ik ben al enkele jaren bezig met powertraining en zou me nu toch aan een straker dieet willen houden.

Enkele opmerkingen bij de excel sheet:
Momenteel staat er als eiwitpoeder (voor mn shakes) : Mass fuel (Twinlab). Maar ik heb namelijk gehoord dat er betere producten zijn. Welk product zou je mij aanraden ter vervanging van "Mass fuel van Twinlab"?

Persoonlijk vind ik dat mn dagelijkse Kcal laag is. Ik zou rustig willen opbouwen zonder al te veel vet bij te komen. Is dit te weinig of juist genoeg voor een rustige opbouw van spieren?

Bedankt
Ik weet niet hoelang je bent maar als je zegt dat je al droog staat denk ik zo'n 180~190cm? Hoe vaak je train je, en wat doe je nog meer? Ik zou er sowieso nog 500kcal boven op gooien en dat is als je de hele dag niks doet en een uurtje KT.

En geen shakes als maaltijd rekenen! Die paar kcal kan je makkelijk uit je voeding halen, desnoods lurk je aan een fles olijfolie en een zak dextrose.

dan moet je wel erg klein zijn wil je gespierd zijn met 72 kilo gewicht:p
maar ik zou in ieder geval wat omhoog gaan in kcal ja voor de rest ziet het schema er wel ok uit, je moet alleen ook wat omhoog in vetten ( die hebben je lichaam nodig!) ongeveer 20 % van je voeding moet vetten zijn maar dan wel gezonde vetten he, dus doe er wat noten bij zit ook aardig wat kcal in, heb je beide problemen meteen opgelost.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ok dank je, heb mn beschrijving aangepast (training en grootte)

Aankomen op 2330 kilocalorieën per dag? Tel daar maar 1000 kilocalorieën bij op, want aankomen gaat zo makkelijk niet.

waar heb je je dieet op gebasseerd?

• Topic Starter Topic Starter
Gebaseerd op een schema van vorig jaar. Toen ben ik wel flink bijgekomen (dagelijkse kcal inname was toen 2900 )Woog toen 85 kg. Maar ik vond wel dat ik teveel in vet was bijgekomen.
Dan heb ik zitten cutten gedurende 4-5 maand om vet rond mn borst en heupen weg te krijgen (wat goed gelukt is)
Nu zou ik dit nieuwe dieet willen uitproberen, maar wil niet teveel in vet bijkomen( en zeker niet rond de heup/borst omstreek)

maar gast je weegt nu 72 kilo bij een lengte van 1.86 en je hebt al 2 jaar krachttraining gedaan volgens mij heb je dan echt iets niet goed is gedaan bij die cut, je zult hoger in kcal moeten voor spierbehoudt/groei

Terug
Naar boven