AndroidHealthClinic

voedingschema voor cutten

anilano

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Ik hoop dat ik ff brutaal kan zijn en in mijn eerste post al een paar vragen te stellen. Mijn doel is mijn voedingsschemazo aan te passen dat ik kan gaan cutten (afvallen zonder al te veel spierverlies), ik wil 70 kg wegen.

huidige stats: 22 jaar m:86 kg, V%: 23%, l:1.73m en s%:?
voorgeschiedenis: woog enkele maanden geleden 98kg, ren sinds 1 maand 5x keer in de week 10 km in de ochtend, maar toch blessures en geen goed voedingschema.

huidige training: nu elke dag 5 km hardlopen in de ochtend daarna kleine kt op lichaamsgewicht en om de dag krachttraining in de fitnessruimte met 20 min. cardio (crosstrainer). Het voedingsschemais nieuw, maar ik vind wel alles lekker, over een week een update. Het avondeten en lunch verschilt per dag.

vragen:
1. Is gebruik van supplementen (whey,creatine) noodzakelijk voor mijn doel en heb ik de verdeling eiwitten nu goed toegepast?
2. ik heb berekend dat ik op +/- 2500 cal. per dag kom, is dat goed voor mijn doel?

e/k/v verhouding = 33/50/17
cal gr: e k v

totaal 2500 gr: 200 300 50

06:00
brinta 50 gr
kwark ( mager ) 250 gr
roos vice 25 ml
banaan 1 stuk
water

training

08:00
whey proteine 26 gr
brood (volkoren) 66 gr
pindakaas 15 gr
water
12:00
wortelen 50 gr
appel 1 stuk
water
14:00
amandelen 25 gr
komkommer 50 gr
17:30
pasta 100 gr
kippenfilet 100 gr
courgette 100 gr
olijfolie 1 el
pastasaus 50 gr
water

krachttraining

19:30
whey proteine 26 gr
melk ( half volle ) 50 cl
kellogg's special k 50 gr
melk ( half volle ) 25 cl
voor slapen
kwark ( mager ) 250 gr

1. Is gebruik van supplementen (whey,creatine) noodzakelijk voor mijn doel en heb ik de verdeling eiwitten nu goed toegepast?

Is niet noodzakelijk, vooral de creatine niet. Het zijn dan ook 'supplementen' (aanvullingen) maar in ieder geval whey is zeker aan te raden. Over of je eiwitten goed verdeeld zijn kan ik niet zien aangezien je de voedingswaarden niet bij je maaltijden hebt vermeld.

2. ik heb berekend dat ik op +/- 2500 cal. per dag kom, is dat goed voor mijn doel?

Lijkt me wel, maar dat kan ik je niet verzekeren.

de verhoudingen zijn op het eerste oog wel goed, maar kan je je onderhoud niet even berekenen, dan weet je zeker of je goed zit voor je doel.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn onderhoud net berekend. Ik kom op 3100 cal. uit. Dus dat is dan 600 cal. meer dan dat ik nu binnenkrijg.

Bij mijn eerste vraag moet ik wat duidelijker zijn, het ging mij meer om wanneer ik Whey moet gebruiken. Ik heb een paar topics gelezen over of je het voor of na je training moet gebruiken, maar omdat ik elke dag in de ochtend wil hardlopen weet ik niet precies hoe ik het moet doseren, aangezien ik niet meer dan twee servings per dag wil gebruiken.

Ik heb mijn onderhoud net berekend. Ik kom op 3100 cal. uit. Dus dat is dan 600 cal. meer dan dat ik nu binnenkrijg.

Bij mijn eerste vraag moet ik wat duidelijker zijn, het ging mij meer om wanneer ik Whey moet gebruiken. Ik heb een paar topics gelezen over of je het voor of na je training moet gebruiken, maar omdat ik elke dag in de ochtend wil hardlopen weet ik niet precies hoe ik het moet doseren, aangezien ik niet meer dan twee servings per dag wil gebruiken.
ow dan, 600 kcal onder je onderhoud, wel wat veel, maar ik heb niet zo veel verstand van cutten
Whey shake moet je iig 's ochtends nemen als je uit bed komt. En voor de training is > dan na de training ;)

Ok, bedankt.

Sorry, maar ik vind het niet zo'n goed voedingsschema (vrij slecht zelfs).

Na 8.00 tot 17.30 krijg je amper voeding binnen. Wortelen en een appel is niet echt een maaltijd en daar zitten totaal geen eiwitten bij, zelfde geldt voor amandelen en komkommer. Vanaf 17.30 ga je ineens heel veel eten, wat voor de cut niet echt handig is.

Kijk per maaltijd naar de KEV verhoudingen en aantal kcal. Ga dan proberen de maaltijd zoveel mogelijk gelijkwaardig samen te stellen en dan de KH zoveel mogelijk voor 16.00.

Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Heb nu mijn maaltijd met pasta en kip naar de middag verschoven en als eiwitten heb ik rond 3 uur nu een half blikje tonijn. Whey doe ik voor de training.

Dat is een stuk beter inderdaad. Kan me ook haast niet voorstellen dat je anders geen giga-trek zou hebben tussen 8 en 17.30 ;)

Terug
Naar boven