Fitness Seller

voedingschema!

illusionist

Cool Novice
Waardering
1
07.30 vollemelk 300ML met muesli /kwark 500 gram + 1 appel + whey shake.(mammoth 2500)
12.30 2 brood met kaas/2 brood met pindakaas/2 brood met kipfilet+volle melk 300ML
14.00 2 brood met kaas/2 brood met pindakaas/2 brood met kipfilet+volle melk 300ML
15.30 2 broodjes met pindakaas +1 bananen + 200 MLmelk
16.00 whey shake met melk 0.5 l.(mammoth 2500)
18.00 3 eieren/200ml yoghurt
19:30 Trainen.
22:30 Whey shake 0.5 ltr.(mammoth 2500)
22:00. avond eten , wat de pot schaft , meestal iets met rijst en kip ofso en salade natuurlijk
23:00 fruit 1 appel , 1 sinasappel
00:00 bakje met kwark a 500 gram

ik weet nie wat ik bij 18:00 kan invullen en is dit een goed voedingsschemaof bakt iie er niks van. missgien chocolade melk?

info :

1.85
75 kilo.
Aan t bulken

kcal Kj eitwit koolh. vet

1365 5712 67.2 98.7 75.0
Volle melk
2100 ML =

1150 3657.5 18.75 160 47.5
Muesli 250 GR
(ah appel)=

1450 6220 50 170 60
Kwark halfvol
danone 1000GR=

118 494 2.0 28.0 0.0
2 appels =

wheyshake
mammoth
6 scheppen
352.50 GR= Weet nie precies hoeveel erin zit te moeilijk om uit te rekenen..

1722 7217 49.0 319.2 25.9
Brood bruin
14 sneden =

738 3084 26.4 0.0 61.2
kaas 4 jong
belegen
plakken =

3070 12850 130.0 60.0 260.0
Pindakaas
500 GR=

400 1672 76 6.0 8.0
kipfilet 4
plakjes =

123 154 1.4 29.0 0.0
1 banaan =

225 942 21.0 0.0 15.0
3 Eieren =

140 580 10.0 11.0 6.0
yoghurt
boerenland
200ML =

bedankt.

Laatst bewerkt:
Dit ziet er niet heel verkeerd uit. Ik mis alleen de precieze hoeveelheden. Reken voor elke maaltijd even uit hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten er in zitten. Ik zou trouwens liever voor halfvolle melk gaan, tenzij je heel lastig gaint.

• Topic Starter Topic Starter
Dit ziet er niet heel verkeerd uit. Ik mis alleen de precieze hoeveelheden. Reken voor elke maaltijd even uit hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten er in zitten. Ik zou trouwens liever voor halfvolle melk gaan, tenzij je heel lastig gaint.

ja dat is het ik gain heel erg moeilijk hmm weet jij missgien waar ik uit kan halen hoeveelheid eiwitten koolhydraten erin zitten? plus heb de precieze aangepast:)

07.30 vollemelk met muesli/kwark 500 gram + 1 appel + whey shake.(mammoth 2500)
Hoeveel melk/muesli? Hoeveel whey?
12.30 2 brood met kaas/2 brood met pindakaas/2 brood met vlees+volle melk 300ML
14.00 2 brood met kaas/2 brood met pindakaas/2 brood met vlees+volle melk 300ML
Hoeveel beleg doe je er op?
16.00 whey shake met melk 0.5 l.(mammoth 2500)
18.00
19:30 Trainen.
22:30 Whey shake 0.5 ltr.(mammoth 2500)
22:00. avond eten , wat de pot schaft , meestal iets met rijst en kip ofso en salade natuurlijk
23:00 fruit 1 appel , 1 sinasappel
00:00 bakje met kwark a 500 gram

Als je niet alles netjes uitrekent weet je ook niet of je wel genoeg binnen krijgt. Weeg dus alles even netjes af of bereken het en tel dan alles op. De voedingswaarde staat vaak wel op de verpakking, anders even zoeken op internet. Ook hebben de verschillende maaltijden hele verschillende waarden, denk aan muesli met melk vs een bak kwark.

1) Ik zou persoonlijk liever beginnen met iets van melk + fruit + brinta/havermout.

2) Vervolgens wat volkorenbrood met kipfilet.

Een uur voor het eten een goede maaltijd eten. Vlak voor de training een whey shake. Na de training wat koolhydraten of melk.

De kwark kun je dan mooi nemen voor het slapen. Verder kun je 's avonds bijvoorbeeld wat noten nemen. Pak tussendoor nog een keer wat eieren of yoghurt/melk. Of als je weg bent een stapeltje brood met veel kipfilet/pindakaas.

Zit wel een groot gat tussen 7.30 en 12.30! Hier kan dus nog een maaltijd tussen!

Volle melk zou ik ook vervangen door halfvolle melk. Anders krijg je echt een shitload aan vetten binnen (wat je liever niet wilt neem ik aan).

Persoonlijk zou ik ook geen fruit eten zo laat in de avond (23.00u). Zeker niet als je kort daarna gaat slapen. Zijn snelle koolhydraten, die je lichaam daarna eigenlijk niet (echt) meer nodig heeft.

En om het jezelf makkelijk te maken: doe wat neander hierboven al zei. Ga eens alles wat beter uitrekenen. Zet het in een excel sheetje, zo blijft het voor jezelf overzichtelijk en weet je precies wat je binnenkrijgt. Je zal dan zien waar je nog wat kan bijschaven in je schema! Dan is het ook makkelijker om het 'programma' bij te sturen als de resultaten achterblijven. Informatie is macht! Kost je wat tijd, maar verdien je later weer terug. Dus hup ff aan het werk jij! ;)

Oh de Mammoth voedingswaarde zijn heus wel ergens te vinden op internet (per 100 gram ofzo). Kan je zelf wel uitrekenen hoeveel 300+ gram is he! :)

hoelang ben je al bezig met dit schema? En hoe at je hiervoor? Oo veel vet?

Zit wel een groot gat tussen 7.30 en 12.30! Hier kan dus nog een maaltijd tussen!

Volle melk zou ik ook vervangen door halfvolle melk. Anders krijg je echt een shitload aan vetten binnen (wat je liever niet wilt neem ik aan).

Persoonlijk zou ik ook geen fruit eten zo laat in de avond (23.00u). Zeker niet als je kort daarna gaat slapen. Zijn snelle koolhydraten, die je lichaam daarna eigenlijk niet (echt) meer nodig heeft.

En om het jezelf makkelijk te maken: doe wat neander hierboven al zei. Ga eens alles wat beter uitrekenen. Zet het in een excel sheetje, zo blijft het voor jezelf overzichtelijk en weet je precies wat je binnenkrijgt. Je zal dan zien waar je nog wat kan bijschaven in je schema! Dan is het ook makkelijker om het 'programma' bij te sturen als de resultaten achterblijven. Informatie is macht! Kost je wat tijd, maar verdien je later weer terug. Dus hup ff aan het werk jij! ;)

Oh de Mammoth voedingswaarde zijn heus wel ergens te vinden op internet (per 100 gram ofzo). Kan je zelf wel uitrekenen hoeveel 300+ gram is he! :)

oke die zal ik deruit halen

heb helaas geen excel...ik heb gezocht naar mammoth maar kwam wat raars tege 237 gram 4 scheppen ofzo =/ wat voor maaltijd kan ik daar precies zetten ik zal excel downloaden...

@ spanksta

ben nog nie egt ermee begonnen,, daarom vraag ik om raad wat veranderd kan worden etc..

ik at hier voor gewoon alles wat ik kon vinden haha,,, maar nu ff gericht doen..kwam nie egt bij door gewoon alles te eten. nu ff goed eten!

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

zal ik het naar dit veranderen?

07.30 vollemelk 300ML met muesli /kwark 500 gram + 1 appel + whey shake.(mammoth 2500)
10:00 1 brood met kaas/1 brood met pindakaas/1 brood met kipfilet+volle melk 300ML
12.30 1 brood met kaas/1 brood met pindakaas/1 brood met kipfilet+volle melk 300ML
14.00 2 brood met kaas/2 brood met pindakaas/2 brood met kipfilet+volle melk 300ML

Mist nog een maaltijd he. En waarom zit er tussen bepaalde 'maaltijden' 1.5 uur en bij andere weer 2.5 uur? Heeft dat te maken met de beschikbare tijd om te kunnen eten?

Ga je de hele dag boterhammen eten? Lijkt me nou ook niet echt 'spannend'... Waar is je warme maaltijden met vlees/groente/carbs etc?

Kwark zou ik verplaatsen naar maaltijd 6 (laatste maaltijd). Muesli vervangen door havermout/brinta. Als je aan het bulken bent zou ik er nog een Mammoth bij zetten, ergens in maaltijd 3 of 4.

PS: Met muesli moet je ook oppassen, zitten dacht ik ook suiker in. Moet je even checken op de verpakking (na koolhydraten staat dat).

Mist nog een maaltijd he. En waarom zit er tussen bepaalde 'maaltijden' 1.5 uur en bij andere weer 2.5 uur? Heeft dat te maken met de beschikbare tijd om te kunnen eten?

Ga je de hele dag boterhammen eten? Lijkt me nou ook niet echt 'spannend'... Waar is je warme maaltijden met vlees/groente/carbs etc?

Kwark zou ik verplaatsen naar maaltijd 6 (laatste maaltijd). Muesli vervangen door havermout/brinta. Als je aan het bulken bent zou ik er nog een Mammoth bij zetten, ergens in maaltijd 3 of 4.

PS: Met muesli moet je ook oppassen, zitten dacht ik ook suiker in. Moet je even checken op de verpakking (na koolhydraten staat dat).

ja heeft met die beschikbare tijd te maken...mwah als t moet doe ik het hahah,, ja die moet je zelf maken 1 warme maaltijd is denk ik wel al genoeg..zit ook op sgool kan geen warme maaltijd meeneme vandaar zoveel boterhammen..

er zitten al 3 mammoth's in...

is ie zo goed? in excel en al.. rare cijfers kome eruit =S

Bijlagen

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Ik bedoel zoals dit:
(ga deze maar niet gebruiken, is vrij complex en zit boordevol formules, die jij toch nog niet begrijpt hehehe)

Bijlagen

Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Ik bedoel zoals dit:
(ga deze maar niet gebruiken, is vrij complex en zit boordevol formules, die jij toch nog niet begrijpt hehehe)

ben geen excel freak lol als ik zoiets zou willen maken dat is jarenplanning

beste dingen die je rond 23.00

en rond 00.00 kan eten?

en ik kom hele tijd op de 1304 kcal uit :(

Laatst bewerkt:
Rond 00 uur moet je eigenlijk niets meer eten. Je moet niet met een volle maag gaan slapen...

Laatste maaltijd kan bakkie kwark zijn. Zelf doe ik die 2+ uur voordat ik ga slapen. :)

Voer de volumes wat op dan Illusionist! Verdubbel de muesli bij je ontbijt! Eet 4 boterhammen per maaltijd. Dan gaat het al snel harder! ;)

Rond 00 uur moet je eigenlijk niets meer eten. Je moet niet met een volle maag gaan slapen...

Laatste maaltijd kan bakkie kwark zijn. Zelf doe ik die 2+ uur voordat ik ga slapen. :)

Voer de volumes wat op dan Illusionist! Verdubbel de muesli bij je ontbijt! Eet 4 boterhammen per maaltijd. Dan gaat het al snel harder! ;)

oke is goed dan is dan mijn laatste maaltijd..oke is goed! ga ik doen! maar ik begrijp nie ik kom nog steeds op de 13000 kcal.. =SS

hoeveel gram zijn 2 plakjes kaas beleg?
hoeveel gram op broodje pindakaas?
hoeveel gram zijn 2 kipfilet plakjes?
hoeveel gram is een sneetje brood?

bleh volgnes mij heb ik deze fout vandaar dat ie op zoveel uitkomt.

Wegen! Dan weet je het! En als je een beetje slim bent, kan je het zo uitrekenen. Gewoon even nadenken... ;)

Terug
Naar boven