Fitness Seller

Voedingsschema 71Kg (3300Kcal)

Bezoekers in dit topic

Supercharge

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
156
Waardering
7
Lengte
1m77
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Goede dag mede sporters,

Ik ben sinds een week weer begonnen met 4x in de week bulken.
Stats: 69,4 Kg, 19 jaar, 1,80 lang, redelijk droog, 4/5x per week krachttraining en 2x in de week conditie training (voetbal)
Doel: Groter worden, niet te dik. > 77Kg daarna cutten 75Kg Droog

Gewicht: 69,5 Kg.
BMI: 21.7
BMR: 1791Kcal
Vet %: 12.3%

Ik heb een voedingsschema gemaakt waar ik me vorige week aan heb gehouden:

NIEUW:
3RvCs.jpg


Ben benieuwd of dit een goed schema is?
En zijn het niet te veel Kcal? (heb de shake's al zonder melk gedaan dat scheelt 400 Kcal, dus het was eigelijk 3700Kcal)
Want ga overdag naar school en dus beweeg niet veel op de trainingen na.

Zijn er dingen die ik moet veranderen, of weg moet halen of iets, zeg het dan aub :)

Mvg,

Supercharge
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je maaltijd voor de training bestaat uit:


Maaltijd 4: 15:45
1x eierkoek 150Kcal 3.5 33.0 2.0
1x 250gr kwark 180Kcal 25.0 7.5 0,2
-----------------------------------------------------------------------
330Kcal 28.5E 40.5K 52.2V


Ik zou kiezen voor snelle eiwitten i.p.v Caseïne. Oplossing zou whey kunnen zijn
 
Ik zie dat je maaltijd voor de training bestaat uit:


Maaltijd 4: 15:45
1x eierkoek 150Kcal 3.5 33.0 2.0
1x 250gr kwark 180Kcal 25.0 7.5 0,2
-----------------------------------------------------------------------
330Kcal 28.5E 40.5K 52.2V

Ik zou kiezen voor snelle eiwitten i.p.v Caseïne. Oplossing zou whey kunnen zijn

Whey staat hellaas niet tot mijn beschikking.
Is het geen optie om eieren voor me training te eten? Zijn ook snelle eiwitten toch?

En zijn de Kcal niet te hoog ?
 
Hoezo niet tot je beschikking hebben?
Zoek een goede shop, bestel wat, en 2-3 dagen later heb je het tot je beschikking ;)
Tenzij je ouders het verbieden ofzo, zou misschien nog kunnen op je leeftijd.

Anyway, ei-eiwitten zijn inderdaad best snel, ik dacht zelfs richting "de snelste" van "normale" voeding.
Toch is en blijft whey superieur.

edit:
plus, in ei zit vet, vet vertraagt je stofwisseling en hoe snel je eiwitten worden opgenomen
 
Hoezo niet tot je beschikking hebben?
Zoek een goede shop, bestel wat, en 2-3 dagen later heb je het tot je beschikking ;)
Tenzij je ouders het verbieden ofzo, zou misschien nog kunnen op je leeftijd.

Anyway, ei-eiwitten zijn inderdaad best snel, ik dacht zelfs richting "de snelste" van "normale" voeding.
Toch is en blijft whey superieur.

edit:
plus, in ei zit vet, vet vertraagt je stofwisseling en hoe snel je eiwitten worden opgenomen

Ik snap het, alleen zit ik nu nog met een 4 kg volle mammoet 2500 pot en die moet eerst op! Daarna zal ik overstappen op whey.

Maar het aantal Kcal zit dus wel goed, en de verdeeling ook?

Bedankt !
 
Wil je niet wat verder omhoog dan 4 kilo? of is het je korte termijn doel
 
Wil je niet wat verder omhoog dan 4 kilo? of is het je korte termijn doel

Uiteraard wil ik veder door groeien, dit wil ik bereiken voor de zomer. (zo'n 6 maanden dus)

Alleen ben bang dat ik nu op te veel kcal zit, zodat ik het over 4 maanden heel moelijk krijg om weer droog te worden.
 
grappig, heb je een foto van jezelf? Ik zit in een soort gelijke situatie.. ben van nature vrij atletisch gebouwd.. heb nu ruim een jaar niets gedaan (voetbal buiten beschouwing gelaten) en pak het nu weer op.

Ook ik wil voor de zomer even flink knallen om er dan weer top uit te zien.
 
grappig, heb je een foto van jezelf? Ik zit in een soort gelijke situatie.. ben van nature vrij atletisch gebouwd.. heb nu ruim een jaar niets gedaan (voetbal buiten beschouwing gelaten) en pak het nu weer op.

Ook ik wil voor de zomer even flink knallen om er dan weer top uit te zien.

Even flink knallen in de winter om dan vervolgens weer stil te zitten tot de volgende winter?
 
Zeker niet ;-) vind het weer veel te leuk!
 
eierkoek=suiker en die shake bij het avond eten is een beetje teveel van het goede, kan beter er voor nemen of op een ander moment op de dag, je krijgt dan rond de 900/1100 kcal binnen..

Koolhydraten verlagen, vetten daarintegen kunnen wel omhoog, denk aan noten, pindakaas etc.

En ik zou die kwark niet verdelen maar gewoon 500 gram voordat je gaat slapen;)
 
Laatst bewerkt:
eierkoek=suiker en die shake bij het avond eten is een beetje teveel van het goede, kan beter er voor nemen of op een ander moment op de dag, je krijgt dan rond de 900/1100 kcal binnen..

Koolhydraten verlagen, vetten daarintegen kunnen wel omhoog, denk aan noten, pindakaas etc.

En ik zou die kwark niet verdelen maar gewoon 500 gram voordat je gaat slapen;)

Kijk daar heb ik wat aan :)

Ik ga hem binnekort aan passen en dan plaats ik hem weer hier.
Die shake kan ik inderdaad beter er voor doen, alleen ik las dat ik gelijk na de training suikers/eiwitten nodig heb. Is een glas chocomelk ipv de shake dan voldoende? en dan een half uur later een warme maaltijd?

Bedankt!

---------- Toegevoegd om 00:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:34 ----------

grappig, heb je een foto van jezelf? Ik zit in een soort gelijke situatie.. ben van nature vrij atletisch gebouwd.. heb nu ruim een jaar niets gedaan (voetbal buiten beschouwing gelaten) en pak het nu weer op.

Ook ik wil voor de zomer even flink knallen om er dan weer top uit te zien.

Heb nog geen foto van me zelf, zal binnekort wel even kijken of ik er een kan maken.

Liefst had ik vanaf de zomer tot nu toe vorig jaar vol door geknalt, alleen ik had het te druk met andere zaken en moest fitness dus even op de tweede plaats zetten.

Volgend jaar maak ik niet meer de zelfde fout :p
 
Chocomel nam ik in de bulk er altijd er na voor de kh en hoge aantal kcal. 10 minuten later de whey shake.

Je kan de shake er voor doen, of er na. Mijn whey shake neem ik er altijd na omdat ik voor mijn training een flinke eiwit en kh rijke maaltijd naar binnen werk. Het is wel belangrijk dat je het goed verdeeld.
 
Ik heb nog een paar gegevens erbij:

Gewicht: 69,5 Kg.
BMI: 21.7
BMR: 1791Kcal
Vet %: 12.3%

Dus nog lichter dan ik thuis had gewogen.

BMR is dus 1791. Ik voetbal 2x in de week en fitness 4x in de week.
Wat is nou voor mij het goede aantal Kcal om te groeien?
Als ik dat weet kan ik een nieuw voedingsschema maken en zal ik ook mijn traingsschema plaatsen.
 
Ik heb nu mijn schema aangepast aan de hand van wat tips en kom nu uit op het volgende:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lijkt me beter verdeelt en mijn kollydraten zijn vermindert en mijn vetten iets omhoog.
Wat vinden jullie?
 
Waarom verlaag je koolhydraten uit voeding en laat je die shake erin.

Die shake zit vol snelle koolhydraten terwijl je koolhydraten uit voeding beter zijn. Ik zou alleen gebruik maken van een weightgainer als je niet aan je kcal komt, maar das volgens mij bij jou niet het geval?
Beter whey dus en wat meer complexe koolhydraten ipv van de weightgainer.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard wil ik veder door groeien, dit wil ik bereiken voor de zomer. (zo'n 6 maanden dus)

Alleen ben bang dat ik nu op te veel kcal zit, zodat ik het over 4 maanden heel moelijk krijg om weer droog te worden.

oke dan snap ik het :p natuurlijk lekker beachbody in de zomer is een must :p
 
Ik snap het, alleen zit ik nu nog met een 4 kg volle mammoet 2500 pot en die moet eerst op! Daarna zal ik overstappen op whey.

Maar het aantal Kcal zit dus wel goed, en de verdeeling ook?

Bedankt !

Die mammoth kan je beter verkopen of wegdoen want dat is 1 grote suikerbom. Koop wat fatsoenlijke whey en doe smorgens 30gr en 300ml melk. Neem meer beleg mee (2 pakjes 125 gr) voor op brood en gooi die eierkoeken voor je training eruit en pak 100gr havermouth of 100gr bruine rijst en 150gr kipfilet. Na de training 40gr whey met water of melk + 3 sneeen witbrood met jam en zorg dat je nog een 2e maaltijd eet 1,5 uur later (100gr havermouth/rijst met minimaal 100gr kip) en pak 500gr kwark voor het slapen.
 
bedankt voor de tips nogmaals: De mammoet is op ik ben nu 72Kg, dus toch bijna 3 kg aangekomen in 3 weken! Mooi resultaat.

Ik heb nu een nieuw schema gemaakt, zonder de mammoet:

3RvCs.jpg


Kan dit er mee door?
En kan ik beter whey nemen ipv mega grown? Vorig jaar ging ik als een beest op mega grown dus vandaar mijn keuzen, wat vinden jullie nog aanpasingen?

Hoor het wel!
 
Laatst bewerkt:
Kan dit er mee door?
En kan ik beter whey nemen ipv mega grown? Vorig jaar ging ik als een beest op mega grown dus vandaar mijn keuzen, wat vinden jullie nog aanpasingen?

Hoor het wel![/QUOTE]

whey is totaal wat anders dan megagrow

je kan whey nemen je kan mg nemen en je kan beide nemen.

whey door de dag
megagrow rond de trainingen
 
Back
Naar boven