MuscleMeat

Voedingsschema bulk, feedback

jdd87

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Beste mede forumleden,

Zal mij eerst even voorstellen. Ik ben J, 26 jaar en ben nu 1,5 jaar bezig.
Mijn huidige stats zijn:
Lengte: 1,84cm
Gewicht (nuchter): 89,7 kg
Vetpercentage: +/- 12%

Heb nu een bulk schema lopen (3maanden bezig) welke ik ben begonnen op 83,5 kg met 10% vet (Bijgevoegd).
Verhoudingen die ik hierbij heb aangehouden zijn e/k/v/ 25/50/25.

Nu ik flink ben aangekomen ->
Gewicht: 83,5 -> 89,7
Vet: 10 -> 12

Wil ik mijn schema aanpassen met verhoudingen e/k/v 40/40/20 (bijgevoegd).
Uitgerekend dat ik op trainingsdagen nu +/- 4500 kcal nodig heb.

Reden hiervoor is naast mijn toegenomen gewicht, dat ik mijn vetpercentage iets te hard vind oplopen +
dat ik nogal last heb van een opgezette buik.

Wat is jullie mening over deze aanpassing (incl. schema).

Alvast bedankt.

Groet,

J

Bijlagen

De reden dat je vetpercentage te hard oploopt, is omdat je te hoog boven onderhoud zit, niet omdat je teveel vet eet. Je nieuwe schema van 4500 kcal gaat het alleen maar erger maken, wat je e/k/v/ ook is, omdat je een mega-overschot aan kcal hebt. Meer is niet beter, dit gaat je niets anders opleveren dan een nog meer opgezette buik en een nog hoger vet%. 4500 kcal is echt teveel, zeker omdat je op 3750 ook aan komt..

Doe dit: reken je behoefte opnieuw uit, niet met een formule maar door te spelen met kcal en naar de weegschaal te kijken tot je een dagelijkse kcal hebt waar je op gewicht blijft. Vervolgens iets boven dit onderhoud zitten, 400 kcal ofzo. Zo kom je gestaag aan en is de kans het kleinst dat je vet% sterk gaat oplopen. 1,5 kg per maand aankomen vind ik zelf een mooie richtlijn. En dan geduld hebben!!

Wat je e/k/v/ betreft: hou dit aan: 2.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, en de rest opvullen met carbs.

Je schema verder: per dag 400 gram eiwit, 160 gram whey, 1,5 kg kwark!! Dit is echt te veel van het goede... Verder is het opzich prima, maar ik zou dit na een week zat zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Phunk,

Dankjewel voor je feedback. Kan ik zeker wat mee.

Groet,

J

Terug
Naar boven