AndroidHealthClinic

voedingsschema bulk tips en/of kritiek gevraagd

Stefanw

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Dit is mijn eerste voedingsschema die ik heb gemaakt en daarom mijn vraag of jullie nog goede tips of opmerkingen hebben.

wat informatie vooraf.

leeftijd: 19
Gewicht: 66kg
Lengte: 1,84 m
onderhoud: 2730 ( volgens http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte )
doel: meer spiermassa aankomen
ik train 4 keer in de week.

Ik hoop dat jullie wat tips en/of kritiek hebben op mijn schema zodat ik hem misschien waar nodig is wat kan verbeteren.

EDIT: ik zie net dat ik bij mijn whey shake 300 ml halfvolle melk ben vergeten mee te rekenen, dus er komt nog 138kcal 10 eiwit en 5 gr vet bij.

alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom tel je geen koolhydraten? Dan kan je makkelijker verhoudingen verwisselen, en je krijgt echt veelste weinig vet binnen, wil je blijven hangen rond de 3000 kcal? MEER VET, minder koolhydraten.

Succes!

Als ik jou was zou ik een weight gain of super fine oats gaan toevoegen aan je eetschema.
die kan je makkelijk innemen met je whey. en zo kom je snel aan.

veel gaan eten, je eiwitten omhoog gooien en vooral goed blijven trainen erbij.

zelf zou ik gaan voor fine oats. kost 2,50 per kilo en dan zitten er geen onnodig toegevoegde zooi in.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom tel je geen koolhydraten? Dan kan je makkelijker verhoudingen verwisselen, en je krijgt echt veelste weinig vet binnen, wil je blijven hangen rond de 3000 kcal? MEER VET, minder koolhydraten.

Succes!

bedankt voor je reactie, ik zal koolhydraten mee tellen en zorgen dat ik wat meer vet binnen krijg. ik heb trouwens niet de boter op mijn brood mee gerekend maar dat zal ook wel niet zo veel zijn.

en wat is de beste verhouding voor aankomen in spiermassa?

Als ik jou was zou ik een weight gain of super fine oats gaan toevoegen aan je eetschema.
die kan je makkelijk innemen met je whey. en zo kom je snel aan.

veel gaan eten, je eiwitten omhoog gooien en vooral goed blijven trainen erbij.

zelf zou ik gaan voor fine oats. kost 2,50 per kilo en dan zitten er geen onnodig toegevoegde zooi in.

waarom mijn eiwitten nog meer omhoog?
ik dacht dat je het beste tussen de 2,2 en de 2,5 gr per kilo lichaamsgewicht kunt gaan zitten en als ik uit ga van 2,5 zit ik wel goed tog.

Hoeveel wil je wegen uiteindelijk? Nu weeg je 66 kg, dan zal je eiwit inname op de 254 gram moeten zitten,
2541 calorieën,
254 g eiwit
254 g koolhydraten
56 g vet.

Dit is wat jij nu nodig hebt op jou gewicht om aan te komen. Dit baseer ik op een schema van Steve Cook. Ik vind dat zijn eetschema en daarbij de inname van alles het lekkerste ligt.

Ik volg dit ook, ik woog 7 weken geleden 83 kilo, mijn hoeveelheden liggen wel hoger dan bij jou omdat ik al een begingewicht had dat veel hoger ligt. Ik weeg momenteel 88.3 kilo en mijn verpercentage is 0,6 procent omlaag gegaan. Ik eet mezelf wel helemaal het schompus maar ik merk echt resultaat. Daarnaast train ik wel veel, je moet dat wel goed combineren. Je kan niet veel eten en niet trainen maar ook zeer zeker niet andersom.

Kijk hier eens op; http://www.bodybuilding.com/fun/big-man-on-campus-nutrition.html
Het heeft mij goed op weg geholpen.

Kijk ook naar goede supplementen. Die kunnen je vaak het laatste zetje geven.

Nogmaals, dit is wat ik vind. Ik ben er nog lang niet en niet alles wat ik zeg is het einde. Maar voor mij werkt dit op het moment wel het beste. :)

Hoeveel wil je wegen uiteindelijk? Nu weeg je 66 kg, dan zal je eiwit inname op de 254 gram moeten zitten,
2541 calorieën,
254 g eiwit
254 g koolhydraten
56 g vet.

Dit is wat jij nu nodig hebt op jou gewicht om aan te komen. Dit baseer ik op een schema van Steve Cook. Ik vind dat zijn eetschema en daarbij de inname van alles het lekkerste ligt.

Ik volg dit ook, ik woog 7 weken geleden 83 kilo, mijn hoeveelheden liggen wel hoger dan bij jou omdat ik al een begingewicht had dat veel hoger ligt. Ik weeg momenteel 88.3 kilo en mijn verpercentage is 0,6 procent omlaag gegaan. Ik eet mezelf wel helemaal het schompus maar ik merk echt resultaat. Daarnaast train ik wel veel, je moet dat wel goed combineren. Je kan niet veel eten en niet trainen maar ook zeer zeker niet andersom.

Kijk hier eens op; http://www.bodybuilding.com/fun/big-man-on-campus-nutrition.html
Het heeft mij goed op weg geholpen.

Kijk ook naar goede supplementen. Die kunnen je vaak het laatste zetje geven.

Nogmaals, dit is wat ik vind. Ik ben er nog lang niet en niet alles wat ik zeg is het einde. Maar voor mij werkt dit op het moment wel het beste. :)
Dus in 7 weken 5kg erbij en 0,6% vet eraf?

84.8 kg - 13.8 % , 88,3 - 13,2 // mijn post hierboven klopt niet excuus!! ik was in mijn oude aantekeningen aan het zoeken want ik vond 5 kilo in 7 weken best gek, maar het is dus circa 3-3,5.

mijn gewicht fluctueert over een dag wel 0,7 kg. Vooral verschil ochtend-avond is groot.
Ik heb dit gedaan met mijn nieuwe eetschema waarin in 3900-4000 Ccal haal. Hoge eiwit inname. Dit in combinatie met creatine. Morgen is mijn laatste dag creatine. Dus zal in de 4 weken van geen creatine inname wel een klein verlies in gewicht meemaken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven