MuscleMeat

Voedingsschema, C&C welkom

Timmmy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Hey gasten,

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met fitness maar ik heb het gevoel dat mijn resultaten veel beter kunnen. Daarom heb ik het één en ander gelezen over voeding op deze site en op basis daarvan heb ik een bulk voedingsschema opgesteld. Nu vraag ik mij af wat jullie ervan vinden en of jullie opbouwende kritiek hebben en deze met mij willen delen zodat ik mijn schema kan perfectioneren. Mijn doel is om breder/sterker te worden. Mijn gegevens: 178 cm lang, 78 kilo, BMI onbekend.

Het schema:

'S ochtends uit bed (rond 10:00 uur)

500 ml melk
50 gram havermout
40 gram whey
5 gram creatine
1 omega3 vispil
1 stukje fruit

13:00 uur
2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kipfilet
200 ml melk
1 vispil

15:00 uur
2 boterhammen met pindakaas
2 boterhammen met kipfilet
200 ml melk
1 stuk fruit

Avond eten
Wat de pot schaft

Voor het slapen gaan
500 gram Franse magere kwark

Alles bij elkaar opgeteld zit ik met dit schema op 2775 cal, avond eten niet meegerekend, en 178 ei (26%), 291 k (43%), en 95 vet (31%).

Dit schema is het schema wat ik gebruik wanneer ik een rustdag heb (maandag,woensdag, donderdag, zaterdag) wanneer ik sport (woensdag, vrijdag en zondag) neem ik voor het sporten ongeveer 20 gram whey en na het sporten 40 gram whey voor de benodigde eiwitten.

Ik zou proberen er nog een extra maaltijd tussen te doen in de ochtend. Ik heb het idee dat je nu nog niet genoeg eet voor in je bulk. Kan je niet 9uur 11 uur en 13 uur doen? En misschien wat meer water drinken ipv melk, ook omdat je creatine gebruikt is dat meestal beter. (Ik ben absoluut geen expert maar probeer enkel uit mijn huidige kennis wat tips te geven)

Ik zou het ontbijt uitbreiden naar 75g of misschien zelfs 100g havermout. Dat zijn toch ook weer zo'n 100/150kcal, en je kan de carbs nog gebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou proberen er nog een extra maaltijd tussen te doen in de ochtend. Ik heb het idee dat je nu nog niet genoeg eet voor in je bulk. Kan je niet 9uur 11 uur en 13 uur doen? En misschien wat meer water drinken ipv melk, ook omdat je creatine gebruikt is dat meestal beter. (Ik ben absoluut geen expert maar probeer enkel uit mijn huidige kennis wat tips te geven)

Dus 9 uur, 11 uur, 13 uur, 15 uur, avondeten?

Hoe zit het savonds eigenlijk, ook weer eten 2 uur na je avondeten of een gat, van langer dan twee uur, tussen avondeten en alleen een bak kwark voor het slapen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou het ontbijt uitbreiden naar 75g of misschien zelfs 100g havermout. Dat zijn toch ook weer zo'n 100/150kcal, en je kan de carbs nog gebruiken.

Bedankt voor je imput!
Maar ik heb een vraagje:
Mijn schema liet mij zien dat ik, om te bulken, rond de 3100 calorieën moet innemen. Nu zit ik rond de 2775 calorieën zonder me avondeten wat ik gok op 400-500 calorieen.. is 75/100 gram havermout dan niet teveel van het goede?

Nog twee vragen:
1) Ik heb zelf het idee dat er wel een of twee eitjes (of een andere eiwitbron) bij me schema kunnen om mijn eiwit innamen te vergroten, want ik heb het gevoel heb dat de percentage koolhydraten en vet teveel is voor mij persoonlijk, want het lijkt alsof ik snel te zwaar/dik aan het worden ben. Ook al ben ik aan het bulken. Wat vinden jullie daarvan?

Ik heb nog een vraagje over de voeding voor en na het trainen. Is het van belang dat je precies voor een training of precies na een training bepaalde voedingsstoffen binnen krijgt? Op dit moment neem ik alleen 20gram whey voor het sporten en 40gram whey na het sporten. Is dit dus voldoende?

Dus 9 uur, 11 uur, 13 uur, 15 uur, avondeten?

Hoe zit het savonds eigenlijk, ook weer eten 2 uur na je avondeten of een gat, van langer dan twee uur, tussen avondeten en alleen een bak kwark voor het slapen?

Ik doe inderdaad 9-11-13-15 avondeten en dan daarna niks meer tot mijn bak kwark. Soms doe ik er nog een banaan tussendoor maar ik stil mijn honger vaak door water te drinken.

Het is ook heel afhankelijk wat je gemiddeld als avondeten eet... Eet je veel vlees, juist helemaal geen. Eet je vooral aardappels, veel groenten of wat dan ook...

Post workout is zo´n 25g/30g whey met wat suikers voldoende als je 2 uur van tevoren een goede maaltijd hebt gehad.
Natuurlijk moet je dan 1 of 1,5 uur na de workout weer een degelijke maaltijd eten.

Terug
Naar boven