MuscleMeat

Voedingsschema check

wannebbb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
Ik heb redelijk wat stickies gelezen en heb inmiddels zelf een schema opgesteld adhv een mooi xls'je hier ergens op het forum. Ik kom niet snel aan, tenger gebouwd maar niet droog zeg maar ;) Kan mezelf ook niet echt plaatsen tussen de 3 lichaamstypen (foto van mezelf uploaden zie ik niet zo zitten..) Ben nu een maandje aan het sporten, 2 a 3 dagen per week, rustig opbouwen en laag in gewichten. Eerst de basis maar eens onder de knie krijgen lijkt me een beter plan.

Mijn onderhoud is als volgt: 88,362 + (68,3 X 13,397) + (183 X 4,799) - (28 x 5,677) = 1723. Dat x 1.375 (vooralsnog, hopelijk straks x 1,55 ;D) = 2369. Nu heb ik onderstaand schema opgesteld. Kan ik nog wat verbeteren of eerst een maandje aankijken? Volgens mij zit ik nogal hoog in eiwitten? Is dat heel erg, die kwark en kip gaan er wel in namelijk ;) Tips zijn welkom!

Doel is aankomen, maar dat moet duidelijk zijn xD

Schermafdruk 2014-11-06 21.57.25.png

Laatst bewerkt:
Welkom!

Ziet er goed uit. Inderdaad wat te hoog in de eiwitten. Je hebt in principe maar 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht nodig, meer is niet nodig. Je zou de kip en kwark kunnen halveren. Je eet wel een erg groot ei, 150 kcals... Volgens mij klopt dat niet.

• Topic Starter Topic Starter
Nou je het zegt, moesten dan wel joekels van eieren zijn. Aangepast inmiddels ;)

Ik heb redelijk wat stickies gelezen en heb inmiddels zelf een schema opgesteld adhv een mooi xls'je hier ergens op het forum. Ik kom niet snel aan, tenger gebouwd maar niet droog zeg maar ;) Kan mezelf ook niet echt plaatsen tussen de 3 lichaamstypen (foto van mezelf uploaden zie ik niet zo zitten..) Ben nu een maandje aan het sporten, 2 a 3 dagen per week, rustig opbouwen en laag in gewichten. Eerst de basis maar eens onder de knie krijgen lijkt me een beter plan.

Mijn onderhoud is als volgt: 88,362 + (68,3 X 13,397) + (183 X 4,799) - (28 x 5,677) = 1723. Dat x 1.375 (vooralsnog, hopelijk straks x 1,55 ;D) = 2369. Nu heb ik onderstaand schema opgesteld. Kan ik nog wat verbeteren of eerst een maandje aankijken? Volgens mij zit ik nogal hoog in eiwitten? Is dat heel erg, die kwark en kip gaan er wel in namelijk ;) Tips zijn welkom!

Doel is aankomen, maar dat moet duidelijk zijn xD

wat voor werk doe je?

Omdat je niet snel aankomt kan je misschien beter gelijk x1,55 doen, je zou eerst dit aan kunnen kijken als je aankomt kom je aan..0,2-0,3kg is goeie richtlijn per week.

Eiwitten wel wat te hoog..is makkelijk op te lossen. Kipfilet halveren en kwark halveren zoals hierboven gezegd..Voeg wat noten toe savonds in je kwark of los er naast. Vetten mogen best hoger mits het echt slechte vetten zijn, noten zitten bomvol goeie vetten!

vetten 1/1,5BW 68x1,5 = 102 x 9 = 918kcal
eiwitten 2/2,5BW 68x2,5 = 170 x 4 = 680kcal

totaal: 1598

met carbs de rest van je cals opvullen..(1271kcal)

heb jou onderhoud + 500 gedaan ;)

Als je wil kan je even je kipfilet halveren plus je kwark en dan 50gram noten toevoegen als je dat lust..Dan weet ik precies je macro verhouding denk dat het dan wel goed zit :) anders nog wat carb rijk toevoegen

Thanks voor je reactie. Heb een kantoor baan maar t pand is nogal groot. Loop best veel op een dag. Heb gister nog wat gespeeld met de verhoudingen kwark en kip idd. Ook noten toegevoegd en een schema met kwark en fine oats er door; weet alleen nog niet of dat lekker zal zijn. Zal vnv ff pics posten, benieuwd naar jullie reactie daar op!

Hier 2 aangepaste schema's met minder eiwitten. Voor en tegens voor een schema?

Schermafdruk 2014-11-07 19.03.15.png

Schermafdruk 2014-11-07 19.03.21.png

Hier 2 aangepaste schema's met minder eiwitten. Voor en tegens voor een schema?

BAM! Die eerste ziet er goed uit man zou die noten mix 50gram van maken en kipfilet 150gram dan zit je wel goed als je niet aankomt voeg je simpelweg meer koolhydraten toe! verhoog je je calorieen wat.

Die 2e foto, kwark met fine oats denk dat dat echt smerig is zou het zelf niet eens proberen maarja who knows..1e foto geef ik de voorkeur ziet er goed uit je hoeft niks te veranderen verder kan 50gram noten doen en ook prima! tis niet dat je superveel eiwitten erover zit dus als je graag zoveel kipfilet eet lekker doen! je ken ook 1 ei gewoon weglaten en daar wat een koolhydraatrijke snack ofso toevoegen..of je neemt een broodje met pindakaas dan vervang je die kcal van die ei ook gauw.

Als je niet aankomt ken je ook je behoefte x1,55 doen en vanaf daar opbouwen tot je wel aankomt ;)

Succes :thumb:

Ziet er al beter uit qua eiwitten, koolhydraten en vetten. Maar je eiwitten zijn nog steeds wat aan de hoge kant. 140-170 gram is voor jouw voldoende.

Gewoon uitproberen. Kom je per week 0,2-0,5 kg aan, laten zo. Kom je niet aan, kcals verhogen.

Thanks voor de reacties, ga met de noten variant aan de slag :D

Terug
Naar boven