Fitness Seller

Voedingsschema controle

ONE M7

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
hallo iedereen,

Ik ga nu alweer een tijdje intensief naar de sportschool en doe daar alleen kracht. Toen ik begon in juni was ik 69 kilo ondertussen is dit 74,5 kg geworden. Ben ook redelijk droog vetpercentage is 10-11%. Mijn doel is om zo snel mogelijk spiermassa op te bouwen en hier heb ik een voedingsschema voor gemaakt. mijn vraag was wat jullie er van vinden.

Ontbijt:
2 volkoren boterhammen met pindakaas
1 banaan en een bak yoghurt met muesli erdoorheen
(op zondag een ei ipv de yoghurt)

tussendoor 1:
volkoren boterham met pindakaas en een volkoren boterham met kipfilet

Lunch:
1 volkoren boterham met pindakaas
2 boterhammen met 200g kipfilet. (de overige plakjes eet ik los op, vind ik heerlijk)
(op zaterdag met een ei erbij)

tussendoor 2:
1 appel
cracker met pindakaas

Avondeten:
wat de pot schaft. Dit is wel gezond omdat mn ouders ook gezond eten. Vaak zijn het groente met aardappelen en vlees of een rijstgerecht met kip.

training

na training:
500g magere kwark met muesli
200g kipfilet

TOTAAL: 2600 kcal
38% eiwit 195g
15% vet 75g
47% koolhydraat 250g

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en of jullie evntuele aanvullingen hebben

Laatst bewerkt:
Zou je de torale eiwitten, koolhydraten en vetten ,vermeld in grammen, er even bij kunnen zetten?

• Topic Starter Topic Starter
totaal:
195g eiwit
75g vet
250g koolhydraat

Ik weet niet hoe actief je bent en hoe vaak je traint maar ik denk dat als je wil bulken je nog wel 500kcal kan toevoegen. Verder heb ik het schema niet echt bekeken.

Ik heb nog maar een lage post count, maar heb me ondertussen aardig ingelezen. Neem mijn comment dus met een korrel zout en laat de experts pas echt oordelen.

Waarschijnlijk zal het advies neerkomen op het volgende:
Als je massa wilt opbouwen, zul je meer moeten eten. Bereken je onderhoud en tel hier 500 calorieen bij op.
Wil je aan het aantal calorieen komen dat je nodig hebt voor de bulk, dan heb je aan boterhammen niet genoeg.
Je kan prima 16 boterhammen per dag weg drukken, want volkorenbrood bevat veel koolhydraten, maar jammer genoeg ook veel zout. Beter om bijvoorbeeld je lunch te vervangen met rijst/pasta en vlees/vis. Ook schijnt een ontbijt met brinta en melk een topper te zijn onder de Dbb'ers.

Je kan ook eerst de bulk voedingsschema's die reeds gepost en doorgelicht zijn lezen en hier je kennis uit halen.
Je bent niet de eerste met deze stats die om advies vraagt ;)

Bedankt voor je advies!!

ik zit alleen op school overdag dus mn lunch met boterhammen is dan wel erg handig
Of kan ik ook gewoon vleeswaren die je uit de appie haalt voor op je brood (zoals kip en kalkoenfilet los eten?)

Bedankt voor je advies!!

ik zit alleen op school overdag dus mn lunch met boterhammen is dan wel erg handig
Of kan ik ook gewoon vleeswaren die je uit de appie haalt voor op je brood (zoals kip en kalkoenfilet los eten?)

Je kan alles los eten haha

Bedankt voor je advies!!

Tuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?
je kcals mogen trouwens wel aardig omhoog, en dan voornanelijk in de vorm van koolhydraten.

Tuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen?
je kcals mogen trouwens wel aardig omhoog, en dan voornanelijk in de vorm van koolhydraten.

Wat raad je dan aan wat ik kan eten? graag iets wat makkelijk is en wat ik op school zou kunnen eten. Er zit een appie om de hoek dus kan daar van alles halen

Wat ik mee naar school neem is 100g havermout + 400ml melk. Kan je zo wegdrinken. Wel even thuis de havermout, los van de melk, in de blender doen en op school de melk erbij. Anders is het niet te drinken zo dik. Als je dit toevoegt, zijn je eiwitten wel wat aan de hoge kant. Misschien even wat minderen in kipfilet? 2-2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht is voldoende, meer is niet nodig.

Bedankt voor de tip!
ik ga het morgen gelijk proberen!

Terug
Naar boven