AndroidHealthClinic

Voedingsschema Cutten *Advies*

• Topic Starter Topic Starter
Je verbranding gaat dan langzamer werken en dat wil je niet.

Ik zou proberen de KH wat lager te zetten en de eiwitten en vetten wat hoger(bijv. echt 40 Koolh/40 eiwit/20 vet)en gooi er eens een gekookt eitje bij sóchtends of in plaats van brood wat melk en brinta. En vet is belangrijk voor spieropbouw.

Voorbeeld 40/40/20 eetschema >> http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voedingsschema-40-40-20-a-266133/

En ik zou die appelstroop en ananas eruit gooien zijn allemaal suikers, en die kwark zou ik verplaatsen naar voor het slapen gaan.

oke ik snap wat je bedoelt met 40/40/20, en heb even naar dat schema gekeken van hem. Al kloppen er volgens mij dingen niet, hij eet zo weinig en komt toch uit op 3000 kcal, die kcal bij zn brood klopt volgens mij niet, 60 gram brood en dan byna 250 kcal hebben? volgens mij heb je met 100 gram pas 250 kcal, maar oke

Ananas had ik erin omdat me werd verteld, dat het sap dat erin zit zorgt voor een hogere vetverbranding, zelfde werking als met citroen.

# 1 gram vet = 9 kilo calorieen
# 1 gram koolhydraten = 4 kilo calorieen
# 1 gram eiwit = 4 kilo calorieen

En als je op google zoekt naar 40/40/20 schema vind je er nog meer, dan heb je een beetje een idee waar je mee kan afwisselen qua eten.

Jaa maar als je zo'n schema gebruikt, kom je eigenlijk weer te hoog in je eiwitten, meer dan dat je nodig hebt. Dit heeft ook weer gevolgen voor je lichaam.

En ik heb je voedings schema even berekent en het is ongeveer 50%KH 43%Eiwit en 7%vet dus je kan er nog prima wat KH uitgooien en wat vet toevoegen, noten of een lepel olijfolie..

Als je wilt cutten zul je hoog in je eiwitten moeten gaan om spierverlies tegen te houden en wat lager in je KH. Zoveel KH gebruik je alleen als je aan het bulken bent.

Laatst bewerkt:
Je onderhoud is te hoog voor je stats. Ik denk dat je 500 kcal lager moet gaan zitten met 83 kg en 18,5% vet.

Ik heb het toch echt zo uitgerekend..

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

En ik heb je voedings schema even berekent en het is ongeveer 50%KH 43%Eiwit en 7%vet dus je kan er nog prima wat KH uitgooien en wat vet toevoegen, noten of een lepel olijfolie..

Als je wilt cutten zul je hoog in je eiwitten moeten gaan om spierverlies tegen te houden en wat lager in je KH. Zoveel KH gebruik je alleen als je aan het bulken bent.

Dus wat zou dan handig zijn om als koolhydraten weg te doen in mijn schema? Iets minder brood eten?

daarnaast is brinta een beter optie voor in de ochtend? Zo ja, hoeveel gram zou ik dan moeten nemen? ( heb geen ervaring met brinta :p)

Ja ik zou wat brood weglaten zeker en brinta toevoegen 's ochtends de voedingswaarden staan op het pak die kun je zo in je schema zetten. Dacht iets van 20/40gram(5 eetlepels ofzo) met wat melk of water nog beter als je dat wegkrijgt..

Oke en is eht dan verstandig of bij die brinta er ook nog whey by te gooien

Als ontbijt is shake van whey + brinta + melk/water goed te doen hoor lekker makkelijk ook... gewoon alles in je schema zetten dan heb je zo overzichtelijk wat wel en niet kan.

jaa ik vind het een beetje klote, want als je weer wat koolhydraten weghaalt, zoals een boterham ofzo, dan gaat natuurlijk je kcal ook weer naar beneden, en dan moet je daarweer iets voor zoeken. |-)

Ja dat is wel zo maar dat is niet zo moeilijk, je moet lager in je KH gaan zitten anders heeft al het sporten wat je doet geen enkele zin om af te vallen.

Als je een eetlepel olijfolie of een hand vol cashews toevoegt dan kun je al heel wat brood weghalen, aangezien in 1gr vet 9Kcal zitten ipv 4 in Koolh.

Ja dat is wel zo maar dat is niet zo moeilijk, je moet lager in je KH gaan zitten anders heeft al het sporten wat je doet geen enkele zin om af te vallen.

Als je een eetlepel olijfolie of een hand vol cashews toevoegt dan kun je al heel wat brood weghalen, aangezien in 1gr vet 9Kcal zitten ipv 4 in Koolh.

Ja oke, maar je moet toch wel wat binnenkrijgen in de middag om energie te hebben en iets dat het honger gevoel wegneemt...
En daarnaast, als ik in de ochtend mn brood weglaat en ipv daarvan brinta neem, is er al heel wat brood weg, maar dan heb je alsnog Koolhydraten, dus dan heb ik nog 5 boterhammen over.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven