AndroidHealthClinic

Voedingsschema Cutten graag jullie mening!

cor01

Novice
Waardering
0
Ik ben een man van 29 jaar.

Lengte: 1.98 m
Gewicht: 99 kilo

Ik heb het volgende voedingsschema van mijn trainer gehad om te gaan cutten. Graag julllie mening:

Ontbijt:
2 sneden volkoren brood met kipfilet
1 beker koffie en 1 glas water
of
250 gram magere kwark + 1 stuk fruit + half handje havermout
1 beker koffie en 1 glas water

Tussendoor ochtend
1 volkoren boterham + beleg naar keuze
1 stuk fruit
1 beker koffie plus glas water

Lunch
3 volkoren boterhammen + kip, rauwkost, avecado
1 beker melk plus water
of
Bordsalde met kip of tonijn en linzen + 1 volkorenboterham

Tussendoor middag
1 volkorenboterham met Hutekase
1 glas water

Extra tussendoor in de middag (alleen als ik meteen daarna ga trainen)
2 volkorenboterhammen met kipfilet
1 banaan
of
een eiwitshake

Warme maaltijd
150 gram vlees, vis of vleesvervanger
1 eetl. vloeibare vet voor de bereiding
4 opscheplepels groente
2 aardappelen of opscheplepels zilvervliesrijst. (100 tot 150 gram!)

Tussendoor avond:
1 schaaltje magere kwark + 1 stuk fruit
1 kop thee

Opmerkingen:
1. Houd u strikt aan deze hoeveelheden!!!
2. Schuiven kan, mis alleen geen eetmoment
3. Neem 1 x per week vis
4. Drink minimaal 1,5 liter water per dag
5 Neem 1 multivitamine en omega 3
6. Neem op sportdagen het extra tussendoortje
7. Op niet sportdagen zijn koolhydraten in de avond niet nodig.

Mijn vraag; Wat vinden jullie ervan? Eet ik niet teveel brood? Kan ik niet beter rijst eten overdag?

Gr Thijs

Geen idee wat dit voor macro's heeft eigenlijk.

Bereken je behoefte (Harris Benedict methode).

Behoefte is 100, eet op trainingsdagen bijvoorbeeld 90 van je caloriebehoefte en op rustdagen 80.

Eiwitten op 1,8 - 2,2 gr per kg bw houden
Vetten 30 - 100gr totaal (wat jij zelf prettig vind)
Koolhydraten gebruiken om de rest op te vullen

Kijken wat je gewicht doet, zakt het te hard (meer dan 0,5kg per week) dan eet je wat meer en visa versa.

www.myfitnesspal.com is een prima tool

• Topic Starter Topic Starter
Maar wanneer je zo naar het schema kijkt, wat denk je er dan van? Teveel brood? Of is het juist goed om koolhydraten te eten?

Heey Cor,

Ik zou zelf veel minder zuilvel nemen als je ripped wilt worden.
En brood vervangen voor rijst(zout) en ook geen fruit meer maar daarvan inplaats groenten.
En elke week voorzichtig carbs minderen en vervangen door goede vetten.

Groetjes,

Johan

Onzin van die zuivel.

Is 400 ml / dag teveel?

Neem je dan je shake met water?
En je Brinta?

Ik moet het misschien eens proberen...

Altijd alles met water is mijn tip , je kan het er niet mee eens zijn maar zuivel zorgt bij mij voor een dikkere huid.
En dan hebben we het nog en eens over de hoeveelheid suiker die er in zit.

Groetjes johan

En als het niet zorgt voor een dikkere huid? En wat nou als dat je enige 'slechte' suikers op een dag zijn?

En als het niet zorgt voor een dikkere huid? En wat nou als dat je enige 'slechte' suikers op een dag zijn?

Je wilt geen slechte suikers binnen krijgen in de cut!
In de bulk is het niet zo erg maar ook niet teveel en dan zou ik het s ochtend's nemen bijv bij het ontbijt.
(melk+brinta enz)

Groetjes johan

Suiker in magere kwark?

Het gaat mij meer over de hoeveelheid brood? Moet ik deze vervangen door zilvervliesrijst? met groente?

Of is het prima zo?

---------- Toegevoegd om 14:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:45 ----------

En shake met havermout neem ik met water. En voor de training neem ik gewoon shake met eiwit en water

Suiker in magere kwark?

Het gaat mij meer over de hoeveelheid brood? Moet ik deze vervangen door zilvervliesrijst? met groente?

Of is het prima zo?

Niks moet maar het zal wel beter zijn, bijvoorbeeld een paar maaltijden met brood en 2 met zilvervliesrijst en groeten + kipfilet.
En kwark kan wel maar het is beste is om kwark te vervangen voor tonijn in waterbasis / gekookte eieren / noten / biefstuk enz.
Ik weet niet wat je calorieen behoefte is maar dat moet je zelf ff uitrekenen voor de exacte hoeveelheden.

Ok, ik ga kijken wat voor mij werkt.

Maar kwam erachter dat ik veel te weinig eetmomenten had. 3 x per dag en dan in de avond heel slecht ging lopen vreten.

Zijn de momenten en de hoeveelheiden wel in de goede richting voor mijn lengte en gewicht?

Ok, ik ga kijken wat voor mij werkt.

Maar kwam erachter dat ik veel te weinig eetmomenten had. 3 x per dag en dan in de avond heel slecht ging lopen vreten.

Zijn de momenten en de hoeveelheiden wel in de goede richting voor mijn lengte en gewicht?

dat is niet best maar als je honger hebt is het lastig idd, ik zou gaan voor 6 tot 8 kleine maar goede maaltijden met carbs eiwit en vet.

Overigens vind ik de waterinname maar matig.. steeds een enkel glas water met een maximum van 1,5 L per dag. Over het algemeen wordt 4 liter per dag aangeraden.

Waterinname is veel meer tussendoor, ik drink de hele dag water. Denk wel meer dan 4 liter op een dag!

Mijn vraag is meer, is het niet teveel brood. Aangezien ik ook van mensen hoor dat je helemaal geen brood moet eten?

opajohan misschien is het handig om erbij te vermelden dat alles wat jij zegt, uit wedstrijdoogpunt komt, om lager dan 10-12 te gaan. zolang je daarboven hoef je niet zoveel te b**chen om zuivel en brood ipv rijst.

maar cor als je rond de 10 zit nu, begint t al wat lastiger te worden dus zou ik opa's advies wel in beraad nemen. :D

water rond 3-4L houden, is wel belangrijk.

Ik zit op 12.3

Waterinname is veel meer tussendoor, ik drink de hele dag water. Denk wel meer dan 4 liter op een dag! Mijn vraag is meer, is het niet teveel brood. Aangezien ik ook van mensen hoor dat je helemaal geen brood moet eten?

In de cut neem ik zelf ook geen brood gezien de vochtopname. En als ik eens zin heb in een boterham is dat op de cheat dag..

Waar kan ik mijn brood dan door vervangen in mijn schema?
Tonijn, vis, pasta, havermout, Brinta, rijst, rijstwafels, etc. De standaard voeding kan makkelijk worden toegepast. Zelf zal ik ook meer tonijn moeten eten maar ik krijg het helaas niet naar binnen. Er zijn dus alternatieven genoeg te vinden.

Terug
Naar boven