MuscleMeat

Voedingsschema help plz ! :)

nickkk

Novice
Waardering
0
Ik heb geprobeerd een fatsoenlijk voedingsschema samen te stellen, maar jullie hier kunnen me vast op weg helpen naar een betere :D
Lengte: 190cm
Gewicht: 88kg
Leeftijd: 17
Doel: cutten naar de 80kg.

Ontbijt (8.00)
200ml. Magere yoghurt + 30gr. Muesli
1 volkoren boterham + 2 plakken kipfilet + 1 augurk
1 glas(150ml.) magere melk
1 mok thee

Tussenmaaltijd (10.15)
Appel

Middagmaaltijd (12.15)
2 volkoren boterhammen + 4 plakken achterham of kipfilet of rookvlees
150 ml. versgeperst sinaasappelsap

Tussenmaaltijd (15.15 of 14.05)
1 knackebröd(volkoren) + 1 plak magere kaas + 50gr. komkommer + 1 augurk
1 grapefruit
1 glas(150ml.) magere melk
2 mokken thee

Avondmaaltijd (17.00 of 17.30)
1 gekookt ei
200gr. gebakken kipfilet
150gr. Ijsbergsla
400gr. Spinazie
1 augurk
50gr. komkommer

Trainen ( 19.00t/m 21.00)

Snack (22.00)
50gr. pinda's, welke zijn het best, gezouten of ongezouten?

Laatste maaltijd (23.00)
300gr. Magere kwark

Slapen (23.30)

Totale voedingswaarde:
1963 kcal.
200 eiwitten
60gr. vet waarvan 14 gr. verzadigd
175 koolhydraten
Ik drink minimaal 2 liter water per dag.
Augurken zijn zoetzuur.
Muesli wil ik een zoete variant, welke moet ik kiezen?
Graag commentaar op dit schema, want ik heb nog maar weinig verstand van een goed schema samenstellen.

Ziet er goed uit man!
Misschien 2 eetlepels lijnzaadolie bij je kwark?
En ik zou ongezouten nemen!

ten eerste te weining cals voor jou stats

ten tweede muslie eruit helemaal zoete. doe er voor inplaats brinta of havermaut

ten 3de neem als je tog pinda's neemt ongezouten pinda's liefst cashewnoten

4 ik heb het idee dat je niet voldoende eiwitten binnen krijgt dit is nooit 200gr eiwit

5 meer variatie in groente, te veel spinazie is niet goed hou het bij 2 keer per week

6 neem wat rijst of pasta bij je avond maaltijd voor wat energy voor je training.

succes

• Topic Starter Topic Starter
luppie zei:
ten eerste te weining cals voor jou stats

ten tweede muslie eruit helemaal zoete. doe er voor inplaats brinta of havermaut

ten 3de neem als je tog pinda's neemt ongezouten pinda's liefst cashewnoten

4 ik heb het idee dat je niet voldoende eiwitten binnen krijgt dit is nooit 200gr eiwit

5 meer variatie in groente, te veel spinazie is niet goed hou het bij 2 keer per week

6 neem wat rijst of pasta bij je avond maaltijd voor wat energy voor je training.

succes

1. Ik train niet elke avond he. Mijn schema ziet er als volgt uit:
Maandag: 1 uur krachttraining, 1 uur cardio
Dinsdag: 1 uur cardio (om de week een uur roeien)
Woensdag: 1 uur krachttraining, 1 uur cardio
Donderdag: rustdag
Vrijdag: 1 uur krachttraining, 1 uur cardio
Zaterdag: als ik zin heb een uurtje krachttraining
Wel icm. mijn lengte zou het kunnen dat ik te weinig kcal binnenkrijg, maar ik heb hiervoor dus gecrashdieet (te slecht) icm met fitness en ben in 5 maanden 22kg afgevallen. Daarom kan ik niet meteen me kcal omhooggooien aangezien in dan gegarandeerd aankom. Ik sportte toen niet zoveel, dus misschien zou ik door de extra verbranding toch niet aankomen, maar dat is een kwestie van uitproberen.

2. Brinta krijg ik echt niet weg, zelfde verhaal met havermout. Wat zou een andere, ik begrijp mindere, vervanging kunnen zijn?

3. Oke, cashewnoten vind ook goed te eten. Zijn er misschien nog betere vervangingen?

4. Ik heb het ook snel berekend met een calorieteller die ook de eiwitwaarden enzo aangaf. Heeft iemand nog suggestie voor eiwitrijk, maar caloriearm voedsel?

5. Is ook de bedoeling, maar het was even een dag schema, me groenten en warme maaltijd wil ik wisselen, de rest blijft hetzelfde.

6. Oke, heb je misschien een geschatte hoeveelheid die ik nodig zou hebben?

Bedankt!!

ruwe schating minimaal 3500 kcals onderhoud;)

Ik heb het ff snel uitgerekend en ik kwam ongeveer op 3000kcal p/dag. Ik ga dus zakken naar de 2500 om te cutten. Heeft iemand anders nog meer aanmerkingen op mijn schema? Kwil een beetje droog zijn voor de zomer:cool:

niemand verder tips?:o

ja één: je bent al goed op weg!! Maar gaan gezien je blijkbaar veel cardio doet, zou ik ook niet te weinig koolhydraten nemen(niet minder als in je schema)...
Ik heb de indruk dat je weinig eiwitten binnen krijgt. Mss dat je bij je tussenmaaltijd ook 1 a 2 gekookte eieren.

Ok, ik zal per dag 2 extra gekookte eieren eten, ik zat idd aan vrij weinig eiwit. Bedankt iedereen voor de hulp, extra opmerkingen zijn altijd welkom :cool:

Terug
Naar boven