MuscleMeat

Voedingsschema om te groeien

WN90

Novice
Waardering
0
Hallo,

ben nu sinds vandaag bezig met een nieuw split schema en wil daarbij ook een schema voor voeding gaan gebruiken.

Dit heb ik nu ongeveer gemaakt maar heb het gevoel dat er nog veel mist..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het is vooral de bedoeling om veel massa op te bouwen:

Lengte: 1.83m
Gewicht: 78.4kg

07.30
Brinta
Melk (halfvol)

10.00
Bruin brood
Pindakaas
Water

12.00
Bruin brood
Pindakaas
Appel
Water

15.00
Bruin brood
Tonijn uit blik(water)
Ui
Mandarijn
Water

17.30
Warm eten
Water

20.00
Kwark

22.00
2 eieren of makreelfilet

Na een training
Banaan of Shake

Wat moet ik hier nog bij doen/veranderen?

Alvast bedankt:bow:

Laatst bewerkt:
07.30
Brinta
Melk (halfvol)
Te weinig eiwit, gooi er bv een schep whey bij

10.00
Bruin brood
Pindakaas
Water
Te weinig eiwit en geen eiwit bron met een compleet aminozuur profiel, eet er bijvoorbeeld wat kwark bij of whey of eieren of kip of ... bij

12.00
Bruin brood
Pindakaas
Appel
Water
Te weinig eiwit en geen eiwit bron met een compleet aminozuur profiel, eet er bijvoorbeeld wat kwark bij of whey of eieren of kip of ... bij

15.00
Bruin brood
Tonijn uit blik(water)
Ui
Mandarijn
Water

17.30
Warm eten
Water

20.00
Kwark
roer er havermout door heb je ook een bron van koolhydraten, als je brinta er door roert word het beton denk ik

22.00
2 eieren of makreelfilet

Na een training
Banaan of Shake
30 gram dextrose, 60 gram whey

Eigenlijk moet je ook nog uitrekenen hoeveel kcal dat zijn en dan kijken of dat genoeg is voor jou!

• Topic Starter Topic Starter
Om 10.00 en 12.00 kan ik bijv. ook nog kipfilet op brood doen??

het berekenen van de kcal was ik mee bezig maar ik kon lang niet alles vinden.. Ik zal dat morgen allemaal aanpassen en dit ook gaan posten hier.

Ik denk trouwens dat je beter je laatste 2 maaltijden kan omdraaien

Om 10.00 en 12.00 kan ik bijv. ook nog kipfilet op brood doen??

het berekenen van de kcal was ik mee bezig maar ik kon lang niet alles vinden.. Ik zal dat morgen allemaal aanpassen en dit ook gaan posten hier.

Ja dat kan je doen maar ik ben geen voorstander van brood, niet dat het niet goed voor je is maar brood vult veel te veel en beleg is vak zo dun dat het eigenlijk niet veel eiwitten bevat. Smiddag's zou ik zowiezo een stuk vlees proberen te eten, om 10u en 15u is dat voor de meeste mensen niet evident omdat ze dan vaak minder tijd hebben om te eten, drink dan een whey shake met pindakaas door en wat noten bijvoorbeeld... In het begin is het altijd zoeken naar iets wat past in jouw tijdsschema.

En idd wat Sava zegt die 2 laatste maaltijden kan je best omdraaien, kwark zijn langzame eiwitten waardoor je lichaam gedurende de nacht een constante aanvoer van eiwitten krijgt, eieren daaintegen zijn snelle eiwitten, die zijn al lang verteerd voordat je terug opstaat.

Voor het vinden van de voedingswaarden kan je best op de verpakking van het product kijken, staat het er niet op dan kan je de voedingswaarden op volgende sites vinden:

Snoopy's Calorieëntabel

Nutrition facts, calories in food, labels, nutritional information and analysis – NutritionData.com (Amerikaanse site, zeer uitgebreid)

Laatst bewerkt:
oke bedankt!!

Ga alles na checken morgen en zal het dan hier posten morgen of woensdag!

heb een groot gedeelt berekend.. moet alleen nog een aantal dingen erbij halen.. en erbij zetten..

Zal het totale denk ik toch eind deze week posten omdat ik nogal druk ben...

Word vervolgd

kwark eten voor je gaat slapen!

[10.00
Bruin brood
Pindakaas
Water

wat is er mis met pindakaas?
en weet jij een tabel waarin staat hoe lang het duurt voordat eiwitten uit verschillende bronnen vrijkomen?
ik weet tot dusver
whey~20min
melk~2 uur
kip~6 uur
rood vlees~24 uur

wat is er mis met pindakaas?

Niets maar je mag het niet zien als een complete bron van eiwitten, je kan het gerust eten maar je moet er altijd voor zorgen dat je er zuivel/vlees/vis bij eet omdat pindakaas opzich niet alle aminozuren bevat.

binmt3.jpg

en weet jij een tabel waarin staat hoe lang het duurt voordat eiwitten uit verschillende bronnen vrijkomen?
ik weet tot dusver
whey~20min
melk~2 uur
kip~6 uur
rood vlees~24 uur

De duur maakt op zich niet zoveel uit enkel voor de training (snelle eiwitten) en voor het slapen gaan (trage eiwitten). Voor de rest moet je zo veel mogelijk verschillende bronnen proberen te gebruiken.

Terug
Naar boven