AndroidHealthClinic

Voedingsschema traingings- en rustdag

Arifow

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Beste fitnesscollega's,

Momenteel is het verschil tussen mijn schema's ongeveer 250 calorieën. Dit verschil zit 'm in de pre workout banaan en post workout whey protein shake van me, wat denken jullie hiervan? en wat is volgens jullie het ideale aantal calorieverschil?

Alvast bedankt!

Groetjes

Hee kerel!

Ik zie helaas geen bijgevoegde schema's, maar in de praktijk is het toch ook niet erg? Als je wilt afslanken, is een calorie-tekort al voldoende. Als je op trainingsdagen dat wel hebt, maar iets hoger zit, vind ik dat geen probleem. Je hebt voor en na je training ook bouwstoffen nodig, dus je kan het prima zo doen. Wil je natuurlijk zo snel mogelijk afvallen, dan kan 250 een groot verschil zijn (toch gauw 1000kcal als je 4x per week traint). Het is een afweging, maar té snel afvallen, gaat vaak gepaard met spiermassa verlies. Dat wil je natuurlijk niet ;)

wil je aankomen of afvallen? meestal word een verschil van 300/500 aangehouden (mensen die uberhaupt al onderscheid maken tussen train/rustdagen..) Met een training verbrand je grofgezegd 350 kcal, alleen KT heb ik het dan over.

ooit eens gelezen, ik geloof van dynobet, dat ideaal is om tussen rust- en trainingsdagen min. 125 carbs (400kcal aan carbs) verschil te houden. waarom weet ik niet meer, en of het daadwerkelijk iets toevoegt ook niet.

Terug
Naar boven