XXL Nutrition

Voedingsschema + Training

Proper

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Hoi, ik ben Proper. Ben hier enkele maanden geleden gekomen en ging weer eigenwijs weg denkend tot het zonder een voedingsschema ook wel ging, dus niet.
(( Heb wel de ziekte van Chron ))

15 Jaar - 1,77.
BMI - 18,5
Niet dun, maar voor mij niet genoeg spieren.

Ik heb veel op het internet opgezocht en ben te weten gekomen tot je bepaalde richtlijnen moet volgen, zoveel % koolhydraten, zoveel % eiwit en zoveel % vet.

Wat ik op een dag eet is verschillend, ik probeer bij elke maaltijd eiwitten te eten maar dat lukt niet altijd.

Smorgens - 1 flesje bijvoeding van Nutricia waarin 12 Gram eiwit in zit en 300 Calorieen.
- Twee crackers met kaas.
- Koffie.

In de 2 pauzes : - Meestal een pak Vifit en een pak ongezouten Cashewnoten.

Als ik thuis kom - Flesje nutricia
- Pannekoeken of een tostie.

Nog wat tussendoor, meestal een boterham met kaas of wat Cashewnoten.

Avond eten - varieert tussen aardappelen en vlees en macoroni, rijst, lasagne en meestal in het weekend frieten of wat lekkers.

Ik zorg wel dat er koolhydraten in zitten omdat ik nu toch al enkele maanden (3/4) drie keer per week na de sportschool ga op Ma Wo Vrij (( met weinig tot geen resultaat ))

Ik probeer zoveel mogelijk te eten maar weet niet wat ik moet eten. Het liefste wil ik een voedingsschema voor mezelf waar duidelijk op staat wat ik moet eten, ik eet geen groenten op het moment maar dat zou ik wel aan een voedingsschema willen toevoegen. Voor de rest wil ik ook stoppen met vettig eten en alleen maar 'clean' eten.

Nu vraag ik of mensen me een beetje willen aansturen met wat ik moet eten, dus een voedingsschema.

Ik kan niet precies alles wegen en al dat gedoe, maar wel bijvoorbeeld zorgen dat als ik op Maandag rijst moet eten dat er ook rijst gemaakt wordt.

Kwa mijn trainingsschema train ik meer mijn biceps triceps en doe ik dat het hardst en de rest doe ik een beetje van alles.

- Superset squat, 12 reps - dan verhoog - 10 reps - verhoog tot het max - 5 reps.
- Deathlifte heb ik uit mijn schema gehaald want ik kreeg er pijn van (( waarshijnlijk verkeerde houding )) en er was niemand die me echt de juiste houding kon leren tenzij je tijdens het trainen steeds een youtube video moet bekijken en dan aan een random persoon moet vragen of ik het goed doe en dan ook nog eens hopen dat hij weet wat deathlifte is.
- Barbell curl, Superset.
- dumbbell curl, Superset.
- dumbbel Hammer curl, superset.
- Bankdrukken, 2 sets 5 reps maximale wat ik aankan.
- 15 Minuten Cardio er tussen door, meestal loopband/crosser.
- Dips, 3x7.
- Chin ups 3x7 - Dips en Chinups wel met assist dus zo'n zitdingetje die met je meegaat.
- Leg extension, Paar setjes van 10, begin zwaar en eindig bij mijn max.

Waarschijnlijk ga ik 5x5 stronglift schema volgen, heb wat rond gekeken en gehoord dat het goed was?

Kwa kracht vind ik dat ik niet achterlig, heb toch wel hetzelfde als de meeste van mijn leeftijd.

Waarom ontbijt je niet gewoon in plaats van bijvoeding te pakken?
Pak gewoon 3 a 4 boterhammen met beleg of een bak havermout ipv dat flesje en je zit ook aan je kcal.
Neem je geen lunch mee naar school?
Waarom als je thuiskomt weer nutricia? Eet dan desnoods gewoon 3 a 4 pannekoeken.
Wat maakt dat je geen normale maaltijden eet (op je avondeten na) Maar alles opvult met die flesjes?

Ik ken die dingen namelijk wel. Heb ze zelf ook jaren gebruikt 3 per dag.. maar dat was wel NAAST 5 volledige maaltijden.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom ontbijt je niet gewoon in plaats van bijvoeding te pakken?
Pak gewoon 3 a 4 boterhammen met beleg of een bak havermout ipv dat flesje en je zit ook aan je kcal.
Neem je geen lunch mee naar school?
Waarom als je thuiskomt weer nutricia? Eet dan desnoods gewoon 3 a 4 pannekoeken.
Wat maakt dat je geen normale maaltijden eet (op je avondeten na) Maar alles opvult met die flesjes?

Ik ken die dingen namelijk wel. Heb ze zelf ook jaren gebruikt 3 per dag.. maar dat was wel NAAST 5 volledige maaltijden.

Ziekte van Chron, verminderde eetlust - bijvoeding.

Maar je kan ook proberen ondanks geen trek meer normaal voedsel te eten.
Ik eet nu ook nog elke dag zonder trek om aan mijn kcal te komen. Je kan het leren. Ja je hebt je ziekte. Maar soms moet je jezelf ook een beetje pushen. En ik denk dat jij het best kan! ;)
Denk aan de wat rijkere dingen. Want ook naar school toe kan je pannekoeken in folie meenemen.
Je kan ook in de ochtend volle kwark pakken met havermout en noten erin. Heb je niet eens zoveel volume maar wel net zoveel binnen als een nutri.. en wss meer! ;)
probeer het eens.
200 gram kwark + 4 el havermout + 30 gram noten. Heb je al snel in nog geen 250 gram ca 500-550 kcal binnen en dat is net zoveel volume als je flesje nutri + crackers. ;) en weet je.. het is nog lekkerder ook. Ik vond die nutri gruwelijk vies.

S ochtends 150gr havermout, 2 schepjes whet en volle melk tot het een vloeibaar iets is, in de blender en je drinkt het zo weg. Tik je de 700-800 kcal zo mee aan, s middags een goede maaltijd op school en s avonds nog wat en je zit zo aan je kcal.

Maar je kan ook proberen ondanks geen trek meer normaal voedsel te eten.
Ik eet nu ook nog elke dag zonder trek om aan mijn kcal te komen. Je kan het leren. Ja je hebt je ziekte. Maar soms moet je jezelf ook een beetje pushen. En ik denk dat jij het best kan! ;)
Denk aan de wat rijkere dingen. Want ook naar school toe kan je pannekoeken in folie meenemen.
Je kan ook in de ochtend volle kwark pakken met havermout en noten erin. Heb je niet eens zoveel volume maar wel net zoveel binnen als een nutri.. en wss meer! ;)
probeer het eens.
200 gram kwark + 4 el havermout + 30 gram noten. Heb je al snel in nog geen 250 gram ca 500-550 kcal binnen en dat is net zoveel volume als je flesje nutri + crackers. ;) en weet je.. het is nog lekkerder ook. Ik vond die nutri gruwelijk vies.

Gelijk heb je met dit alles, ik zal het proberen.
En ja de nutri drink is echt smerig, maar het is weg binne 20 seconden en je hebt je voeding binnen.

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

S ochtends 150gr havermout, 2 schepjes whet en volle melk tot het een vloeibaar iets is, in de blender en je drinkt het zo weg. Tik je de 700-800 kcal zo mee aan, s middags een goede maaltijd op school en s avonds nog wat en je zit zo aan je kcal.

Maar de gezonde dingen dan, ik denk niet tot dit zomaar een voedingsschema is die iedereen gebruikt.

Graag wil ik nog wat tips & antwoorden

Graag wil ik nog wat tips & antwoorden

Ik bedoel ook niet dat je drie keer per dag dat moet eten, maar als ontbijt is er niks mis mee. Je drinkt het wel zo weg, dus handig ivm geen eetlust. Eet opschool wat boterhammen met eiwitrijk beleg, en s avonds thuis wat rijst vlees groenten. Voor het slapen een bak kwark, en misschien tussendoor nog hier en daar volle melk erbij drinken(glas van 250ml is alweer 150kcal).

Heb je geen eetlust door de ziekte, en zal dat altijd zo blijven? Zo niet kan je beginnen een paar keer per dag shake van havermout melk en whey toevoegen zoals ik zei, dan went je lichaam langzaam aan meer eten, en dan vervang je het langzaam door vast voedsel.

Ik denk dat je niet geholpen wordt omdat het er op lijkt dat je het zelf niet eerst geprobeerd hebt.

Boven het topic waar je dit geplaatst hebt, staat een verzameling trainingsschema's. Die zijn allemaal beter dan die van jou. Kies er een en je trainingsvraag is opgelost.

Hetzelfde geld voor je voedingsschema. Er staat hier genoeg informatie, doe eerst zelf een poging en kom dan weer posten met wat je bedacht hebt.

Heb uitgerekend, 2500 is mijn energie behoefte.
20 procent erboven is 3000.
6 maaltijden per dag, is 3000 gedeeld door 6 maakt 500 Cal per maaltijd.

Smorgens : Glas melk
Tosti 4 sneden, calorie teller geeft aan dat het 600 cal zijn.. klopt dit?

Tussendoor : 2 flesjes nutriciadrink = 600 Cal.

Middag : weer tosti 4 sneden met een glas melk

2 crackers met kaas : 280 Cal

ZIT NU OP 2100+ Cal.

Avondeten : Kan vanalles zijn, ben niet degene die beslist, zal vast en zeker boven de 500 Cal zitten.

En dan weer een nutricia drink

Zit ik ongeveer op een goed voedingsschema?

- Ik had trouwens gehoord dat mensen met de ziekte van Chron bepaalde dingen niet mogen eten als je gains wilt maken (( info heb ik van Elliot hulse - Food that destroys gains video )) en ik vroeg me af of iemand van jullie me er meer over kon vertellen?

Laatst bewerkt:
Als je die nutri zo vies vind waarom hou je je er dan zo aan vast?
Die 2 in de ochtend kan je makkelijk vervangen door die kwarkmix die ik voorstelde.
die in de avond kan je ook door kwark met noten vervangen is toch veel lekkerder?

Als je die nutri zo vies vind waarom hou je je er dan zo aan vast?
Die 2 in de ochtend kan je makkelijk vervangen door die kwarkmix die ik voorstelde.
die in de avond kan je ook door kwark met noten vervangen is toch veel lekkerder?

Liever nutridrink die binnen een paar seconden weg is dan kwark.

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Heb nu totaal 4 tosti's gehad, 2 nutricia flesjes, 1 glas melk 2 glazen water en 2 flesjes AA. Ik ga dalijk Brinta eten als mijn pre. Na mijn workout eet ik een banaan, uurtje erna staat er Gyro's op het menu (( soort van shoarma )) Enige tips om het wat calorierijker/eiwitrijker te maken?

Vind je kwark vies dan? Ik ken nutri en niets is viezer dan dat. :o

Het is inderdaad heel vies, maar kwark is ook vies en kwark duurt veel langer voordat het op is het nutriciadrink is maar een paar seconden dus mijn voorkeur gaat naar Nutricia.

Ik heb nog steeds hulp nodig met de vragen die ik bovenaan heb gezet.

havermout brinta etc.....is ook een beetje goedkoper als bijvoeding van Nutricia

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

Liever nutridrink die binnen een paar seconden weg is dan kwark.

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Heb nu totaal 4 tosti's gehad, 2 nutricia flesjes, 1 glas melk 2 glazen water en 2 flesjes AA. Ik ga dalijk Brinta eten als mijn pre. Na mijn workout eet ik een banaan, uurtje erna staat er Gyro's op het menu (( soort van shoarma )) Enige tips om het wat calorierijker/eiwitrijker te maken?

2 flesjes AA??laat me aub niet lachen kom met serieuze dingen en niet met die onzin

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Hoi, ik ben Proper. Ben hier enkele maanden geleden gekomen en ging weer eigenwijs weg denkend tot het zonder een voedingsschema ook wel ging, dus niet.
(( Heb wel de ziekte van Chron ))

15 Jaar - 1,77.
BMI - 18,5
Niet dun, maar voor mij niet genoeg spieren.

Ik heb veel op het internet opgezocht en ben te weten gekomen tot je bepaalde richtlijnen moet volgen, zoveel % koolhydraten, zoveel % eiwit en zoveel % vet.

Wat ik op een dag eet is verschillend, ik probeer bij elke maaltijd eiwitten te eten maar dat lukt niet altijd.

Smorgens - 1 flesje bijvoeding van Nutricia waarin 12 Gram eiwit in zit en 300 Calorieen.
- Twee crackers met kaas.
- Koffie.

In de 2 pauzes : - Meestal een pak Vifit en een pak ongezouten Cashewnoten.

Als ik thuis kom - Flesje nutricia
- Pannekoeken of een tostie.

Nog wat tussendoor, meestal een boterham met kaas of wat Cashewnoten.

Avond eten - varieert tussen aardappelen en vlees en macoroni, rijst, lasagne en meestal in het weekend frieten of wat lekkers.

Ik zorg wel dat er koolhydraten in zitten omdat ik nu toch al enkele maanden (3/4) drie keer per week na de sportschool ga op Ma Wo Vrij (( met weinig tot geen resultaat ))

Ik probeer zoveel mogelijk te eten maar weet niet wat ik moet eten. Het liefste wil ik een voedingsschema voor mezelf waar duidelijk op staat wat ik moet eten, ik eet geen groenten op het moment maar dat zou ik wel aan een voedingsschema willen toevoegen. Voor de rest wil ik ook stoppen met vettig eten en alleen maar 'clean' eten.

Nu vraag ik of mensen me een beetje willen aansturen met wat ik moet eten, dus een voedingsschema.

Ik kan niet precies alles wegen en al dat gedoe, maar wel bijvoorbeeld zorgen dat als ik op Maandag rijst moet eten dat er ook rijst gemaakt wordt.

Kwa mijn trainingsschema train ik meer mijn biceps triceps en doe ik dat het hardst en de rest doe ik een beetje van alles.

- Superset squat, 12 reps - dan verhoog - 10 reps - verhoog tot het max - 5 reps.
- Deathlifte heb ik uit mijn schema gehaald want ik kreeg er pijn van (( waarshijnlijk verkeerde houding )) en er was niemand die me echt de juiste houding kon leren tenzij je tijdens het trainen steeds een youtube video moet bekijken en dan aan een random persoon moet vragen of ik het goed doe en dan ook nog eens hopen dat hij weet wat deathlifte is.
- Barbell curl, Superset.
- dumbbell curl, Superset.
- dumbbel Hammer curl, superset.
- Bankdrukken, 2 sets 5 reps maximale wat ik aankan.
- 15 Minuten Cardio er tussen door, meestal loopband/crosser.
- Dips, 3x7.
- Chin ups 3x7 - Dips en Chinups wel met assist dus zo'n zitdingetje die met je meegaat.
- Leg extension, Paar setjes van 10, begin zwaar en eindig bij mijn max.

Waarschijnlijk ga ik 5x5 stronglift schema volgen, heb wat rond gekeken en gehoord dat het goed was?

Kwa kracht vind ik dat ik niet achterlig, heb toch wel hetzelfde als de meeste van mijn leeftijd.

ik zie supersets staan ,weet je wel wat dat zijn?? Superset squat met wat voor andere spiergroep??je grote teen

havermout brinta etc.....is ook een beetje goedkoper als bijvoeding van Nutricia

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

2 flesjes AA??laat me aub niet lachen kom met serieuze dingen en niet met die onzin

---------- Toegevoegd om 20:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

ik zie supersets staan ,weet je wel wat dat zijn?? Superset squat met wat voor andere spiergroep??je grote teen

Supersets? Sets zonder rust en dan een dropset erachter aan.

Krijg de nutricia flesjes vergoed.

Flesjes AA waren in mijn twee pauzes die ik had, ik heb de beschikking om na de C1000 en Albert heijn te gaan en iets voedzaams te halen in mijn pauze maar het enige kant en klaare wat ik kan bedenken is Cashewnoten en na een maandje ofzo werd ik dat moe.

Vandaag gegeten :

2 tosties + nutricia flesje + glas water
Nutricia flesje
Volle bord rijst kip en chicken tonight
nutricia flesje
4 tosties + blikje pepsi
Nutricia flesje

En water tussendoor

Kwark kan je lekker maken. Doe er eens een appel door met wat kaneel en studentenhaver. Je hoeft echt geen 500 gram te nemen. Kan ook prima met 200 gram volle kwark. Het zijn meer kcal dan die vieze flesjes en geloof me.. het zal je steeds beter smaken die kwark.

Een andere optie is griekse yoghurt Lekker dik en romig met honing. Je moet in oplossingen denken.
Je kan dus best normale dingen eten. Je wil dat het makkelijk is.. daarom nutri.. maar beter is normale dingen leren eten. heb je later ook veel meer aan.

Kan ik trouwens Dextrose met Whey mengen en er een shake van maken of moeten het er twee zijn?

Ik ben van plan dit te gaan halen http://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/spieropbouw/body-fit-sportsnutrition/the-system/

Het zijn pre/during/post workout shakes en nu heb ik een vraag.

Is de pre workout shake een aanvulling op de brinta die ik een uur van te voren neem of is het een vervanger, lijkt me sterk eigelijk. En wanneer moet ik de pre workout in nemen-..

De post workout, is dit gecombineerd met de whey shake en dextrose shake die je na je training neemt of heeft dit alles in een?

Laatst bewerkt:
Supersets? Sets zonder rust en dan een dropset erachter aan.

Krijg de nutricia flesjes vergoed.

Flesjes AA waren in mijn twee pauzes die ik had, ik heb de beschikking om na de C1000 en Albert heijn te gaan en iets voedzaams te halen in mijn pauze maar het enige kant en klaare wat ik kan bedenken is Cashewnoten en na een maandje ofzo werd ik dat moe.

Vandaag gegeten :

2 tosties + nutricia flesje + glas water
Nutricia flesje
Volle bord rijst kip en chicken tonight
nutricia flesje
4 tosties + blikje pepsi
Nutricia flesje

En water tussendoor

Supersets? Sets zonder rust en dan een dropset erachter aan.??

dit is een superset

I almost threw up, and strength was so fatigued and decreased by the last few lifts it almost felt worthless to do them.

Here is the split.

Flat Bench Press (superset with) Wide Grip Chins.

Incline Bench Press (superset with) T-bar Rows.

DB Flys (superset with) Wide Grip Barbell Rows.

Dips (superset with) Narrow Grip Chins.

Pullovers (superset with) Rows.

Did 3 sets of each, about 8-10 reps each set, then drop set on each lift.

Supersets? Sets zonder rust en dan een dropset erachter aan.??

dit is een superset

Did 3 sets of each, about 8-10 reps each set, then drop set on each lift.

Ok, en wat probeer je duidelijk te maken? Ik zei sets zonder rust en dan een dropset erachter aan.
Ik doe 3x12 3x10 3x8 en een dropset, wat is hier verschillend aan?

Terug
Naar boven