Fitness Seller

Voedingsschema voor meer massa beginner

Bertjan1991

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
68kg
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en dacht nu ook maar eens een voedingsschema te maken.

Ik ben sinds een aantal weken aan het krachttrainen met losse gewichten en ben van plan om te gaan sporten volgens het schema van startening strengt rippetoe.
Ik ga 3 dagen per week sporten, dat doe ik nu overigens ook al.

Gezien ik de laatste tijd erg ben afgevallen door ziek zijn etc wil ik ook graag aankomen. Ik zat altijd rond de 72 kg maar ben nu 66kg.

Via wat berekeningen enzo die ik via dit forum kwam heb ik mijn benodigde calorieen enzo berekend.
Dit staat allemaal in het schema.
Graag hoor ik van jullie of dit een realistisch en gezond schema is.

Ik heb het erg gebasseerd op wat ik nu al eet en wat ik zou kunnen eten.
De shakes zijn de waight gainers van Body en fit, de Perfect muscle shake. Deze heb ik op advies aangeschaft.

Bijgevoegd: voedingsschema en trainingsschema.

Bijlagen

Aankomen gaat zeker wel lukken met dat schema. Alleen een beetje overdreven veel kcal lijkt me

• Topic Starter Topic Starter
Dankje voor de reactie.

Ik twijfel of ik voor die groente niet wat veel calorieen heb gerekend.

Maar zou het een probleem kunnen opleveren wanneer ik zoveel kcal naar binnen werk?

Zou ook graag van mensen willen horen wat nog een belangrijk stukje voeding is dat ik misschien mis.

Op basis van e/k/v een prima schema. Gewoon kijken hoe het gaat. Als je bijvoorbeeld alleen maar een dikke pens krijgt moet je gaan schroeven. Maar met jouw stats mag je wel ff flink gaan stouwen...

In je lunch reken je imo teveel

4 boterhammen = 4x80 kcal = 320 kcal
260 gr kip = ca. 280 kcal
samen 600 kcal.
smeer jij 350 kcal aan boter op brood??

normaal is 5 gr per bth en dan ziet je boterham wit.. neem roomboter a 750 kcal per 100 gr
15 gram boter levert je dan 112 kcal.

Oke dankjewel voor de reacties.

Ik ben nu 2 dagen met dit schema bezig en heb niet echt het gevoel dat ik erg vol zit. Mijn vriendin zegt dat dat de bedoeling ook is, en dat het komt doordat mijn verbranding nu echt op gang begint te komen.

Ik heb geen idee hoe snel ik aan zou kunnen komen maar zal het hier zeker laten weten hoe het gaat veranderen.

Hierbij je schema (iets aangepast) in excel. Met in de avond op sportdagen een extra shake.

Bijlagen

Hierbij je schema (iets aangepast) in excel. Met in de avond op sportdagen een extra shake.
Wat voor groente reken je? met 51 kcal per 100 gram? Gewoon benieuwd. :o

En eet TS ook alle olie van de tonijn op of laat hij het uitlekken? Dat kan nogal schelen.

Bloemkool brocolli wortel mix van de lidl.
De tonijn lek ik niet uit, ik eet dit inclusief de olie.

Tevens ben ik van plan de cruesli te veranderen in Brinta en alles met volle melk te doen.
Mijn boterhammen wil ik ook vervangen voor rijst met kip.

dankjewel.

Zal er naar kijken.

Zit nog met wat vraagjes,
Ik heb ondanks dat ik nu een stuk meer naar binnen werk dan eerst, nog steeds vaak honger.
Voor mijn gevoel kan ik er nog wel 1000 kcal bij eten, is dit normaal? Heeft het een reden dat
ik een hongergevoel krijg tussendoor? Misschien omdat mijn verbranding nu sneller gaat dan eerst doordat mijn lichaam nu meer bouwstoffen binnen krijgt?

En wat zijn jullie ervaringen? wanneer en hoe vaak kan ik mij het beste wegen? En zou het kunnen lukken met dit schema om een halve kg per week aan te komen?

Ik doe volgende week nog volgens dit schema eten en en dan ga ik het volgende veranderen:
De cruesli wordt Brinta.
De boterhammen worden rijst met kip.
Alles gaat obv Volle melk ipv Halfvolle.

Heb namelijk het idee dat ik helemaal niet zo vol raak van die Cruesli..

Laatst bewerkt:
cruesli muesli cornflakes all die zooi is k*t . Sommige cruesli's zijn qua koolhydraten 70% snelle nutteloze suikers.

Deze gewoon zo in een kom doen, melk erbij en klaar

http://www.mijnsupermarkt.nl/media/...b121b9b1f08d069d1e3bd7580111/D/S/DSC_0658.jpg

Brinta is ook al een stuk beter dan die cruesli suiker schijtzooi, maar krijg ik persoonlijk een stuk moeilijker weg 's ochtends. (het wordt altijd zo'n extreem dikke pap)

Starting Strength schema, zucht zo heerlijk simpel en effectief :) Let goed op je uitvoering bro, anders kun je er weleens over een paar jaar achterkomen dat je de helft van die epische oefeningen niet meer kunt doen door een blijvende blessure :_((

Laatst bewerkt:
Havermout lijkt me ook wel prima ja.

Bedankt voor de fijne reacties. Ik ben erg benieuwd hoe snel ik ga vorderen.
Ga morgen beginnen met rippetoe en uitzoeken met welke gewichten ik begin.

Bankdrukken lukt mij 5 reps met 55kg maar gezien rippetoe vrij snel opbouwt wil ik met 45 beginnen.
Squat beginnen met 70kg denk ik. Verder moet ik dat nog even goed uitvogelen, wat de techniek betreft ga ik zeker opletten en vind ik minstens zo belangrijk!

Brinta vind ik persoonlijk heel lekker (40gr Brinta, 250ml melk, 2gr kaneel)
Na een tijdje word het idd een dikke drap maar voordat het zover is heb ik het al op.
Als je dus meer neemt zou ik je aanraden om het in meerdere ladingen te nemen. Dus 2x een bakje met 40 Gr. Als je 80 Gr. Wilt enz (wel achter mekaar maar dan is het een stuk lekkerder)

Terug
Naar boven