MuscleMeat

Voedingsschema zomer CUT

slok

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Dag heren,

Ik heb met behulp van dit forum een nieuw voedingsschema samengesteld met als doel vetpercentage te doen dalen (momenteel op 15%) om daarna in het najaar goed te kunnen bulken.
doel: 10%

Zie in bijlage.

Het zou leuk zijn om een aantal meningen hierop te zien.

alvast bedankt

grts,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je eet te weinig vetten. Hou aan 1 gram per kg lichaamsgewicht. Voor jou dus 85 gram
Eiwitten 2 -2,5 g per kg lichaamsgewicht.

Ik vind het knap dat bij jou 3 grote sneden brood 60 gram is.
Een normaal sneetje is al gauw 35-40 gram...

Zorg ervoor dat je niet te snel gaat. Te snel afvallen dan verlies je ook meer spieren.

• Topic Starter Topic Starter
Je eet te weinig vetten. Hou aan 1 gram per kg lichaamsgewicht. Voor jou dus 85 gram
Eiwitten 2 -2,5 g per kg lichaamsgewicht..

Eiwitten heb ik omlaag gehaald tot 260g door kipfilet te verminderen bij 2 maaltijden en minder whey te nemen bij het ontbijt smorgens.
dat is nog steeds aan de hoge kant (3g per kg lichaamsgewicht) nog steeds overbodig ?

om meer goede vetten binnen te krijgen heb ik wat pindakaas toegevoegd aan 2 maaltijden.
nu zit ik op 67g vetten.
vetten die in olijfolie zitten bij het bakken van kipfilet zijn er ook nog wel dus zal volgens mij wel goed zitten.

Ik vind het knap dat bij jou 3 grote sneden brood 60 gram is.
Een normaal sneetje is al gauw 35-40 gram... .

ja, dat is een foutje. 1 snede is bij mij exact 30g

excel file is aangepast

Meer dan 200 gram is echt niet nodig. Ik zou proberen het nog wat omlaag te halen.

Met etensbereiding haal je niet zomaar even 20 gram vetten bij. Gooi er ergens nog een handje noten of pinda's bij.

Meer dan 200 gram is echt niet nodig. Ik zou proberen het nog wat omlaag te halen.

Met etensbereiding haal je niet zomaar even 20 gram vetten bij. Gooi er ergens nog een handje noten of pinda's bij.

Ik heb bij 1 maaltijd 15g amandelen bijgevoegd, kom nu uit op 74g vetten. Dus begint aardig in de buurt te komen.

Ik heb ook de tonijn verwijderd uit het schema om de eiwitten nog meer omlaag te halen.
De verhouding E/K/V ziet er nu wel iets anders uit : 37/35/28, en de maaltijden hebben niet meer allemaal ongeveer dezelfde verhoudingen .

nog tips om de maaltijden kwa verhouding min of meer hetzelfde te krijgen ?

grts

Bijlagen

Laatst bewerkt:
je zit nu ruim 600 kcal onder je behoefte. Dat is teveel.. ik zou het houden op tussen 250-500 kcal.
Ik zou van die 2x 40 gram rijst 2x60 gram rijst maken.
Verhoudingen maken niet uit. Als je aan het eind van de dag je macro's en kcal maar binnenhaalt.

Voila, hoeveelheid rijst is aangepast.
De 358 Kcal van de supplementen moeten er eigl wel nog bijgeteld worden, zo kom ik uit op zo een 2900 Kcal wat toch wat aan de hoge kant is voor een cut, niet ?

grts

Laatst bewerkt:
Hoezo aan de hoge kant? Ligt er maar net aan hoeveel massa je hebt en hoe snel je stofwisseling is. Je weegt 10 kilo meer dan ik en ik cut al op 2800kcals.
Je komt er snel genoeg achter wat voor jou een goede hoeveelheid is, eerste weken +- 1kilo per week kwijtraken is ok daarna 0.5kilo per week. Als het te snel gaat eet je meer, als het te weinig is eet je minder.

Terug
Naar boven